Kadetjes.. xDZelfs niet in post #431.
(alhoewel... gebakjes dan?)
Zojuist antwoord gekregen, als jouw auto een distributieriem heeft, dan is het helaas niet mogelijkIk meen ergens zoiets gezien te hebben, maar dat kan natuurlijk al achterhaald zijn.
Het zou in mijn geval gaan om de (relatief nieuwe) 140pk 1.4TSI die in de O3 ligt.
Ik hoor graag wat de mogelijkheden hiervoor zijn, maar zoals eerder aangegeven zou 28/9 nog te vroeg zijn voor daadwerkelijke tuning.
Vraag me nu ook af of het mogelijk is tuning te combineren met de drive setup, dus eco tuning voor eco en power tuning in sport.
Hieronder het antwoord van Max geknipt uit de email, hopelijk brengt dit duidelijkheid.Gezien de opzet van de meeting en tijdbestek zullen het alleen standaard chips zijn. Ze zoeken nog iemand met een 1.8T die ze wel op maat gaan afstellen, hetgeen wel een stuk tijdrovender is. Dat kon geen 1.8TSI zijn helaas..
Alleen praten ze in Varsseveld dat ze altijd chips-op-maat doen (zie website). Maar dat is dus in feite niet het geval. Of de interpretaties van wel of geen chip-op-maat zijn anders. De prijzen op de eerste pagina zijn prijzen voor op-maat tuning, maar dat is een standaard chip. Ik ben een beetje verward..
Dat is geen leuk nieuwsZojuist antwoord gekregen, als jouw auto een distributieriem heeft, dan is het helaas niet mogelijkjouw informatie was dus helemaal correct.
Greetz Corné
Chip op maat 1 is een chip die op je auto gemaakt wordt, en is een chip voor een standaard auto, en /of met een upgrade intercooler, downpipe en dergelijke.
Een chip op maat 2 is voor een auto met een turbo upgrade, en speciale wensen (zoals andere toerenbegrenzers en dergelijke in het geval van een 1.8T)
Gr Max
Ook die vraag heb ik weer bij Max neergelegd, maar variant1 van chip op maat is dus gewoon voor standaard auto's zoals de jouwe en de mijne. Wordt vervolgt.En wat is dan het verschil tussen standaard en op-maat 1? Want velen hebben geen "upgrade intercooler, downpipe en dergelijke."?
standaard is zonder check, gewoon chipschuiven zoals **** etc.En wat is dan het verschil tussen standaard en op-maat 1? Want velen hebben geen "upgrade intercooler, downpipe en dergelijke."?
Dat kost jááárenlang yoga-oefeningen voordat je dit bereikt...als je je iets op de hals haalt moet je er ook bovenop zitten
Hahaha yeah right!Dat kost jááárenlang yoga-oefeningen voordat je dit bereikt...![]()
Dat is geen leuk nieuws
Was zelf een beetje rond gaan kijken en zag dat de 140pk 1.4 in de Golf VII wel getuned kan worden, Ik zou denken dat dat dezelfde motor als in de O3 zou zijn.
Ik zal het 28/9 nog wel een keer vragen, dan kunnen ze ter plekke even kijken![]()
Thanks! Dat is duidelijke info van een expertDie modellen worden alleen via externe modules en powerboxen getuned, de ecu is nog niet gekraakt.