Meeting & Tuning @ 28/09/2013, Place2B @ TVS Engineering / DSG Dokter @ Varsseveld NL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joske

Forumguru
Dat zou kunnen, maar weet ik eigenlijk niet aangezien ik enkel diesel moet tanken.. Ohja en af en toe benzine voor de grasmaaier, mss moet ik daar maar eens RON100 inkappen :D

ertromp

Forumguru
Dat zou kunnen, maar weet ik eigenlijk niet aangezien ik enkel diesel moet tanken.. Ohja en af en toe benzine voor de grasmaaier, mss moet ik daar maar eens RON100 inkappen :D
Ik zie jou alweer over dat gazon van je racen:

7956888712_86bca6aff0_z.jpg

En je mag ook met je grasmaaier naar Varsseveld komen hoor :D

MaRco2

Forumguru
Hierbij het antwoord van Autoradam: Naar aanleiding van uw email kunnen wij u het volgende meedelen. Volgens de laatste stand der zaken verkopen van de major oliemaatschappijen alleen Total en Texaco nog Superplus 98. Binnen Almere zijn naast Texaco alleen wij die dit product verkopen. De 98 slaat op het octaangehalte van 98 wat een betere klopvastheid van de brandstof inhoudt. Afhankelijk van het type motor is er een voorkeur voor 98 of 95. Wij adviseren u hier informatie in te winnen bij uw dealer.

Aan al onze brandstoffen (excl. LPG) hebben wij een premium toevoeging toegepast welke te vergelijken is qua werking met de V-power van Shell, etc. Onze brandstof wordt door een vaste en betrouwbare partner geleverd uit dezelfde depots als de grote major maatschappijen.

Weet je wat het mooie is... Total Excellium98 is helaas afgelopen zomer verdwenen voor de Excellium95 variant, dus 98 no go bij Total (ik heb er 2 die op 98 gemapped zijn).

BP Ultimate is nog altijd 98, Gulf Challenger is 100(!) zelfs en Tinq en wat witte pompen hebben af en toe 98.

Texaco/Esso kom ik nooit.

MaRco2

Forumguru
Als je aanwezig bent op 28/9 krijg je die kortingsvoucher van 50%, kan je later de tuning laten doen ;)

Greetz Corné

Ik heb het topic deels even doorgewandeld.

Dus als je (nog niet, ook riemversie 1.4TSI) nog niet kunt laten chippen, kun je een kortingsvoucher meenemen voor latere tijden?

En de vermogensrun op de rollen kost 15 euro, las ik dat goed? (of als bij groot succes het niet lukt, ook een bonnetje om het later te doen?).

Tot hoelaat duurt deze dag ongeveer?

Die dag (vroeg in de middag) ben ik eerst in Zuid Limburg voor wat auto's (taxaties) en kan daarna langskomen als het qua tijd nog te combineren is.

MaRco2

Forumguru
Hoe kom jij aan deze informatie?
Zal ik dat niet nog even voor je navragen? Volgens mij is deze namelijk prima te tunen en zou er dan ongeveer 175pk uit te halen zijn, misschien dat de ECU open moet, maar dat is bij alle nieuwe motormanagement systemen zo die nog niet gekraakt zijn.

Greetz Corné

Dat klinkt erg (te?) goed, aangezien dit al meer (of bijna net zoveel is) als de problematische oude 1.4TSI twinchargers.

CDK

Forumguru
@MaRco2, klopt helemaal, kortingsvoucher is 2 jaar geldig, ik verwacht dat het tot einde middag duurt, er moeten zoveel mogelijk forumleden tevreden gesteld worden, de aanvang is om 10.00h, aanmelden, ook ovb mag bij mij met een PM/Conversatie.

Greetz Corné

MaRco2

Forumguru
@MaRco2, klopt helemaal, kortingsvoucher is 2 jaar geldig, ik verwacht dat het tot einde middag duurt, er moeten zoveel mogelijk forumleden tevreden gesteld worden, de aanvang is om 10.00h, aanmelden, ook ovb mag bij mij met een PM/Conversatie.

Greetz Corné

Ik ga even kijken of het qua (reis)tijd een kans heeft.:) Lijkt me zeker wel leuk!

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
De vorige eigenaar (Bob de B. uit Brielle) werkte ook bij Shell daarzo, hij gooide zijn ''Race Blue" S2000 altijd vol met VPower.:D
V-Power is een zeer goede en zeer zuivere brandstof alleen het Octaan gehalte is lager als de variant van BP, dus in NL is BP met z'n landelijke dekking het best vertegenwoordigd. Duitse V-Power daarentegen is RON100, Aral Ultimate heeft RON102.

Greetz Corné

MaRco2

Forumguru
V-Power is een zeer goede en zeer zuivere brandstof alleen het Octaan gehalte is lager als de variant van BP, dus in NL is BP met z'n landelijke dekking het best vertegenwoordigd. Duitse V-Power daarentegen is RON100, Aral Ultimate heeft RON102.

Greetz Corné

Yep afgerond 97, maar is wel bruikbaar (beter dit dan 95).

In Duitsland en Oostenrijk pak ik zoveel mogelijk Aral 102 (doorgaans ook 15 cent per liter goedkoper dan Shell V Power 100). Zeker bij stevig gebruik (bergen of Nurburgring).

• Leuk

dirkkroneman

Forumguru
Ik kan jullie geen keiharde cijfers geven, maar mijn schoonvader heeft 95 vergeleken t.o.v. 98 (allebei BP!). En hij komt toch op een lagere kostprijs per km bij de Ultimate 98. Hij rijd een 1.8 Ford Tourneo. Hij heeft het vergelijk over 1000 km gedaan en beweert met 98 toch goedkoper uit te zijn ;)

• Leuk

CDK

Forumguru
het kan best hoor Dirk, maar het is niet per definitie zo dat het goedkoper is, het zal soms gelijk, soms duurder en soms voordeliger uitpakken, afhankelijk van je voertuig, ik probeer niet eens 95 ;) dit vind'ie veel lekkerder :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan