Meeting & Tuning @ 28/09/2013, Place2B @ TVS Engineering / DSG Dokter @ Varsseveld NL

Status
Niet open voor verdere reacties.

CDK

Forumguru
Ik meen ergens zoiets gezien te hebben, maar dat kan natuurlijk al achterhaald zijn.
Het zou in mijn geval gaan om de (relatief nieuwe) 140pk 1.4TSI die in de O3 ligt.
Ik hoor graag wat de mogelijkheden hiervoor zijn, maar zoals eerder aangegeven zou 28/9 nog te vroeg zijn voor daadwerkelijke tuning.
Vraag me nu ook af of het mogelijk is tuning te combineren met de drive setup, dus eco tuning voor eco en power tuning in sport.
Zojuist antwoord gekregen, als jouw auto een distributieriem heeft, dan is het helaas niet mogelijk :cry: jouw informatie was dus helemaal correct.

Greetz Corné

CDK

Forumguru
Gezien de opzet van de meeting en tijdbestek zullen het alleen standaard chips zijn. Ze zoeken nog iemand met een 1.8T die ze wel op maat gaan afstellen, hetgeen wel een stuk tijdrovender is. Dat kon geen 1.8TSI zijn helaas..

Alleen praten ze in Varsseveld dat ze altijd chips-op-maat doen (zie website). Maar dat is dus in feite niet het geval. Of de interpretaties van wel of geen chip-op-maat zijn anders. De prijzen op de eerste pagina zijn prijzen voor op-maat tuning, maar dat is een standaard chip. Ik ben een beetje verward..
Hieronder het antwoord van Max geknipt uit de email, hopelijk brengt dit duidelijkheid.

Greetz Corné

Hoi Corné,
Chip op maat 1 is een chip die op je auto gemaakt wordt, en is een chip voor een standaard auto, en /of met een upgrade intercooler, downpipe en dergelijke.
Een chip op maat 2 is voor een auto met een turbo upgrade, en speciale wensen (zoals andere toerenbegrenzers en dergelijke in het geval van een 1.8T)
Gr Max

CoesDoes

Forumguru
Zojuist antwoord gekregen, als jouw auto een distributieriem heeft, dan is het helaas niet mogelijk :cry: jouw informatie was dus helemaal correct.

Greetz Corné
Dat is geen leuk nieuws :(
Was zelf een beetje rond gaan kijken en zag dat de 140pk 1.4 in de Golf VII wel getuned kan worden, Ik zou denken dat dat dezelfde motor als in de O3 zou zijn.
Ik zal het 28/9 nog wel een keer vragen, dan kunnen ze ter plekke even kijken ;)

• Leuk
Waarderingen: CDK

Noord26

Forumguru
Chip op maat 1 is een chip die op je auto gemaakt wordt, en is een chip voor een standaard auto, en /of met een upgrade intercooler, downpipe en dergelijke.
Een chip op maat 2 is voor een auto met een turbo upgrade, en speciale wensen (zoals andere toerenbegrenzers en dergelijke in het geval van een 1.8T)
Gr Max

En wat is dan het verschil tussen standaard en op-maat 1? Want velen hebben geen "upgrade intercooler, downpipe en dergelijke."?

CDK

Forumguru
En wat is dan het verschil tussen standaard en op-maat 1? Want velen hebben geen "upgrade intercooler, downpipe en dergelijke."?
Ook die vraag heb ik weer bij Max neergelegd, maar variant1 van chip op maat is dus gewoon voor standaard auto's zoals de jouwe en de mijne. Wordt vervolgt.

Greetz Corné

CDK

Forumguru
standaard is zonder check, gewoon chipschuiven zoals **** etc.
wij verkopen dit eigenlijk nooit, en moet eigenlijk nog van de site af.

hopelijk is het nu duidelijk? Bij de sterretjes stond een naam, maar die heb ik ff weggepiept ;)

Greetz Corné

Noord26

Forumguru
Brrr... Nee zonder check is GEEN optie idd. Dat ze dat ooit gedaan hebben joh!

*** = Sjiptjoening toch? Daarover is een ontspoort topic geweest.

@ Corné: bedankt voor de snelle service. :thumbsup:

• Leuk

Race Eend

Forumguru
Dat is geen leuk nieuws :(
Was zelf een beetje rond gaan kijken en zag dat de 140pk 1.4 in de Golf VII wel getuned kan worden, Ik zou denken dat dat dezelfde motor als in de O3 zou zijn.
Ik zal het 28/9 nog wel een keer vragen, dan kunnen ze ter plekke even kijken ;)

Die modellen worden alleen via externe modules en powerboxen getuned, de ecu is nog niet gekraakt.

• Leuk

CoesDoes

Forumguru
Die modellen worden alleen via externe modules en powerboxen getuned, de ecu is nog niet gekraakt.
Thanks! Dat is duidelijke info van een expert :thumbsup:
Dan kan ik eerst nog even rustig inrijden, wennen en beoordelen of ik tuning wenselijk acht.
Kom ik 28/9 gewoon rustig rondkijken met een hapje en een drankje en neem ik wel een bonnetje mee voor toekomstig tuning

• Leuk

Antera

Donateur
Kijk pas dan je website ook even aan wel zo netjes naar je klanten toe :dankje:

Maar BP is meen ik de enige in NL die "echte 98" heeft

• Leuk

CDK

Forumguru
@Antera, ja er komt een volledig nieuwe website, maar dat duurt nog even heb ik mij laten vertellen.

Ennuh over 'echte 98' dat heb ik me ook laten vertellen, dat die alleen bij BP te verkrijgen is

Greetz Corné

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan