Meeting & Tuning @ 28/09/2013, Place2B @ TVS Engineering / DSG Dokter @ Varsseveld NL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cordoba

Forumguru
Chip op maat, kan behalve met aanpassingen aan de auto, ook nog te maken hebben met de wensen van de eigenaar/klant. Bijvoorbeeld in 1e en 2e versnelling niet het maximale koppel leveren, maar wel vanaf de 3e versnelling. Idee hierachter, is om de kans op spinnende wielen te beperken.
 

Antera

Donateur
Chip op maat, kan behalve met aanpassingen aan de auto, ook nog te maken hebben met de wensen van de eigenaar/klant. Bijvoorbeeld in 1e en 2e versnelling niet het maximale koppel leveren, maar wel vanaf de 3e versnelling. Idee hierachter, is om de kans op spinnende wielen te beperken.



Vrees dat dit verhaal alleen op gaat met een DSG of automaat. Een schakelbak heeft geen herkenning van de versnelling waar hij in staat en zal je het met je voetje moeten regelen. Belangrijk is dat het vermogen er rustig in komt en niet met een klap wat ik helaas veel hoor of zie. Daarmee krijgt je koppeling en andere delen van de motor flinke klappen te verduren en kan dit voor schade zorgen
 

CDK

Forumguru
Het lijstje is ondertussen een LIJST geworden, het gaat nu echt serieuze vormen aannemen, nog 6 weken geduld hebben allemaal, ik krijg er steeds meer zin in, hopelijk hebben jullie dat ook :D
Vermogensrun(s):
1: Dirkkroneman O2 2.0TFSI RS handbak 10-2006
2: Noord26 S2C 1.8TSI handbak 2011
3: Petrolhead O2C 1.8TSI DSG 04-2009
4: Luuk Thijssen O2 2.0TFSI RS handbak 2006
5: Pendragon S2 1.4TSI 2011
6: Andrehj S2C 1.8 TSI DSG7 2011
7: Internetboarder O2 2.0TDI 2006
8: Hetzer Citigo 1.0MPI 75pk 2012
9: Piair1982 Fabia C 1.2TSI 2011
10: Graaaf O3 2.0TDI 2013 OVB
11: Arjahoekstra S2C 1.8 TSI DSG7 2010
12: Nounou VW Jetta 1.2TSI 2011 OVB
13: Holomeus O2C 1.4TSI 2010
14: Vanenkelen O2C 1.9TDI handbak 2009 2 X VOOR EN NA TUNING
15: RayDelft S2C 2.0TSI DSG6 2012 OVB
16: Antera O1 RS handbak 2001
17: Fabia TSI Fabia II 1.2 TSI Handbak 2011
18: Jee13 O2 2.0TDI RS Handbak 2007


Chiptuning:
1: Ertromp (Motor+DSG) O2C 1.4TSI DSG 2010
2: Noord26 (Motor) S2C 1.8TSI handbak 2011
3: Petrolhead (Motor+DSG=o.v.b.) O2C 1.8TSI DSG 04-2009
4: Dennis Nijholt (Motor+DSG) O3C 1.6TDI DSG7 2013
5: Pendragon (Motor) S2 1.4TSI 2011
6: Andrehj (op maat tuning van motor) S2C 1.8 TSI DSG7 2011
7: Graaaf (nog niet opgegeven) O3 2.0TDI 2013 ONDER VOORBEHOUD
8: Arjahoekstra (op maat tuning motor icm DSG) S2C 1.8 TSI DSG7 2010 OVB
9: Nounou VW Jetta 1.2TSI 2011 (motor) OVB
10: Holomeus (Motor) O2C 1.4TSI 2010
11: Vanenkelen (Motor)O2C 1.9TDI handbak 2009
12: RayDelft (Motor) S2C 2.0TSI DSG6 2012 OVB
13: Jewepe (Motor) Seat Altea XL 2.0 TDI DSG 2009
14: Neptukker (DSG) S2C 1.8 TSI DSG 2011
15:

DSG Lezing:
1: Dennis Nijholt
2: Andrehj
3: Ertromp
4: Cordoba OVB
5: Neptukker

'Ik kom gewoon langs' + alle deelnemers
1: MexxT (aan het werk)
2: Dennis Nijholt (O3C 1.6TDI 2013)
3: Corné de Kluijver (S2 3.6FSI 4x4 DSG6 11-2012)
4: Ertromp (O2C 1.4TSI 2010)
5: Noord26 (S2C 1.8TSI 2011)
6: Andrehj (S2C 1.8TSI 2011)
7: Petrolhead (O2C 1.8TSI 2009)
8: Dirkkroneman (O2 2.0TFSI RS 2006)
9: Luuk Thijssen (O2 2.0TFSI RS 2006)
10: Pendragon (S2 1.4TSI 2011)
11: Internetboarder (O2 2.0TDI 2006)
12: Hetzer (Citigo 1.0 2012)
13: Piair1982 (FC 1.2TSI 2011)
14: Graaaf O3 2.0TDI 2013) OVB
15: Blacky (O2 1.6TDI 2011)
16: Arjahoekstra (S2C 1.8TSI 2009)
17: Nounou (VW Jetta 1.2TSI 2011) OVB
18: Holomeus (O2C 1.4TSI 2010)
19: Vanenkelen (O2C 1.9TDI 2009)
20: Antera (O1 RS 1.8T 2001) DOET VAGcom/VCDS aanpassingen
21: Mike (Skoda 1.8T) (O1 1.8T 20V 2002)
22: Cordoba (FC 1.4 16v 2003) OVB
23: Chrissel (O2 2.0TDI 2005)
24: Ed_Laar (O2C 2008)
25: der Einser (S2C) OVB
26: RayDelft (S2C 2.0TSI 2012) OVB
27: Fabia TSI (Fabia II 1.2 TSI 2011)
28: Neptukker (S2C 1.8 TSI 2011)
29: Kiswum (O2 1.6 2004)
30: Jewepe (Seat Altea XL 2.0 TDI 2009)
31: CoesDoes (O3C 1.4 TSI 2013) OVB
32: Jee13 (O2 2.0TDI RS 2007)
33: Skodaliefhebber1 (O3 1.4TSI 2013) OVB

 

Cordoba

Forumguru
Ik dacht dat er bij JD-chippies wel degelijk die optie in kan zitten Mark, maar misschien via een omweg: door bijv. min. snelheid waarbij het max. koppel er in komt. En inderdaad het netjes opbouwen van het vermogen, is toch wel iets wat je bij iedere JD-chip terug ziet. (dat wil overigens niet zeggen dat het bij andere tuners niet voorkomt, maar bij JD is dat ongeveer per definitie zo).
 

dirkkroneman

Forumguru
Zoals ik al aangegeven had, is misschien de Gulf pomp een optie (richting DE). Dat is dacht ik nog net voordat je de A18 op kunt..
 

CDK

Forumguru
dat gebeurd bij TVS ook, ik heb dat ook nagevraagd en zij hebben dat bevestigd, er zijn auto's die daar extra gevoelig voor zijn de 1.9TDI bijvoorbeeld, daar moet het koppel écht heel geleidelijk gebracht worden, anders gaat het niet goed komen
 

Kiswum

Forumguru
Gulf = betalen met je pinpas? In dit geval ga ik liever naar de Aral (als dit uberhaupt op mijn route ligt). Teveel vrienden en collega's zijn gescammed bij een onbewaakte station. 1x werd het pinpasje ingenomen door een dergelijke automaat in België..
 

dirkkroneman

Forumguru
De Gulf is een bemande pomp en slechts een verzamelplaats. De Aral ligt in Duitsland, sowieso niet op de route. Maar daar kunnen we dan eerst langs? Klein stukje touren ;) Wellicht kan ik (de spiegelreflexcamera van mijn zus lenen en) wat foto's maken onderweg.
 

CDK

Forumguru
het gaat idd alleen maar om een verzamelplaats, de Gulf pomp op de A12 zou een goede optie zijn! ook ik ben voorstander van tanken bij Aral, wie gaat er nog meer mee over de grens tanken?
 

Race Eend

Forumguru
Aral 102 heeft geen zin. DE ECU kent maximaal 100 en doet met die laatst 2 octaan helemaal niets.

Dat is onzin hoor! Oke, met de originele software zal 100 of 102 octaan niets uitmaken, getuned is 102 absoluut beter.

Een ecu herkent overigens geen octaan. Hij hoort gewoon of hij pingelt, hoe hoger het octaan getal, hoe minder de kans dat de pingelsensoren iets zullen 'horen', zolang de pingelsensoren niets horen, wordt de voorgeprogrammeerde ontsteking gedraaid. Zodra de ecu via de sensoren zal ingrijpen. Als tuner kun je de ontsteking verder vervroegen bij 102 octaan brandstof. Echter als je later 95 zou tanken, dan kan het zomaar zijn dat de pingelsensoren maximaal moeten ingrijpen (gevaarlijk).

Kortom, 102 octaan tanken, als je normaliter altijd 95/98 tankt, is niet heel wijs. Natuurlijk je zult prachtige resultaten zien, die je verder nooit meer zult halen, omdat je het daarna niet meer tankt.

Je kunt beter gewoon de brandstof tanken die je altijd tankt, evt als laatste nog wat ethanol toevoegen, zodat je kunt zien wat het doet als je 102 zou tanken.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

dirkkroneman

Forumguru
Hmm ik weet zo niet hoeveel het scheelt (literprijs), maar even kijken hoe het uitkomt. Wellicht dat ik daar dan ook wel ga tanken.
 

Race Eend

Forumguru
Vrees dat dit verhaal alleen op gaat met een DSG of automaat. Een schakelbak heeft geen herkenning van de versnelling waar hij in staat en zal je het met je voetje moeten regelen. Belangrijk is dat het vermogen er rustig in komt en niet met een klap wat ik helaas veel hoor of zie. Daarmee krijgt je koppeling en andere delen van de motor flinke klappen te verduren en kan dit voor schade zorgen

Een auto met handbak kent ook gewoon de versnellingen hoor. Denk maar aan je schakel indicator, die kent een handbak ook ;)

Bij ecu's als de TFSI modellen (golf 5 gti/leon cupra/skoda octavia rs), tot 2008. Kun je gemakkelijk in de software, het vermogen per versnelling regelen. (ook bij de handbakken). Dat is iets wat JD ook altijd bij de 2wd modellen zal doen, evenals de tractiecontrole aanpassen.

Bij de latere MED17 ecu's is dat niet zomaar mogelijk (golf 6 gti/1.4 / 1.8 tfsi generatie).
 

dirkkroneman

Forumguru
Dat is onzin hoor! Oke, met de originele software zal 100 of 102 octaan niets uitmaken, getuned is 102 absoluut beter.

Een ecu herkent overigens geen octaan. Hij hoort gewoon of hij pingelt, hoe hoger het octaan getal, hoe minder de kans dat de pingelsensoren iets zullen 'horen', zolang de pingelsensoren niets horen, wordt de voorgeprogrammeerde ontsteking gedraaid. Zodra de ecu via de sensoren zal ingrijpen. Als tuner kun je de ontsteking verder vervroegen bij 102 octaan brandstof. Echter als je later 95 zou tanken, dan kan het zomaar zijn dat de pingelsensoren maximaal moeten ingrijpen (gevaarlijk).

Kortom, 102 octaan tanken, als je normaliter altijd 95/98 tankt, is niet heel wijs. Natuurlijk je zult prachtige resultaten zien, die je verder nooit meer zult halen, omdat je het daarna niet meer tankt.

Je kunt beter gewoon de brandstof tanken die je altijd tankt, evt als laatste nog wat ethanol toevoegen, zodat je kunt zien wat het doet als je 102 zou tanken.
Ik tank dan sowieso gewoon 98, dat is wat ik altijd tank. Dat vermogen is dus ook altijd voor handen :)
 

CDK

Forumguru
me too, altijd ultimate ron98, maar straks een xtje ron102 in D gewoon omdat hij dat graag lust en het goedkoper is als ultimate in NL ;)
 

Pendragon

Donateur
Maar voor de Chippers enz en zeker de Op maat chippers . Zorg dat je auto vol getankt zit met BP ultimate om het maximale eruit te halen of de grens over een Shell 100 tanken. Daarnaast is als de auto op maat gechipt word de kans aanwezig dat de motor anders gaat pingelen en dat wil je niet hebben


We hebben het hier laatst ook over gehad. BP Ultimate tanken voor de tuning heeft toch geen zin wanneer je normaal altijd RON95 tankt? Dan stop ik er 1 keer BP Ultimate in, stellen ze hem daar op in en dan gebruik ik daarna steeds 95, dat lijkt me toch niet handig?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan