Dat is onzin hoor! Oke, met de originele software zal 100 of 102 octaan niets uitmaken, getuned is 102 absoluut beter.
Een ecu herkent overigens geen octaan. Hij hoort gewoon of hij pingelt, hoe hoger het octaan getal, hoe minder de kans dat de pingelsensoren iets zullen 'horen', zolang de pingelsensoren niets horen, wordt de voorgeprogrammeerde ontsteking gedraaid. Zodra de ecu via de sensoren zal ingrijpen. Als tuner kun je de ontsteking verder vervroegen bij 102 octaan brandstof. Echter als je later 95 zou tanken, dan kan het zomaar zijn dat de pingelsensoren maximaal moeten ingrijpen (gevaarlijk).
Kortom, 102 octaan tanken, als je normaliter altijd 95/98 tankt, is niet heel wijs. Natuurlijk je zult prachtige resultaten zien, die je verder nooit meer zult halen, omdat je het daarna niet meer tankt.
Je kunt beter gewoon de brandstof tanken die je altijd tankt, evt als laatste nog wat ethanol toevoegen, zodat je kunt zien wat het doet als je 102 zou tanken.