Meeting & Tuning @ 28/09/2013, Place2B @ TVS Engineering / DSG Dokter @ Varsseveld NL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kiswum

Forumguru
Als er mensen vanuit/via Eindhoven de A50 oprijden, dan is het misschien wel gaaf om vanaf daar samen te rijden, uiteraard kan het ook een stuk verder bijv. ergens voorbij de 2 grote rivieren bij Nijmegen.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Noord26

Forumguru
Ik kom er zelf de A50 op bij knooppunt Paalgraven, dat is bij Heesch/Oss. Maar wil wel onderweg iets te ver doorrijden op de A12 en net over de grens tanken in Elten. Aral 102..

Antera

Donateur
Ik kom er zelf de A50 op bij knooppunt Paalgraven, dat is bij Heesch/Oss. Maar wil wel onderweg iets te ver doorrijden op de A12 en net over de grens tanken in Elten. Aral 102..

Aral 102 heeft geen zin. DE ECU kent maximaal 100 en doet met die laatst 2 octaan helemaal niets.

Maar voor de Chippers enz en zeker de Op maat chippers . Zorg dat je auto vol getankt zit met BP ultimate om het maximale eruit te halen of de grens over een Shell 100 tanken. Daarnaast is als de auto op maat gechipt word de kans aanwezig dat de motor anders gaat pingelen en dat wil je niet hebben

Noord26

Forumguru
Waar haal je deze informatie vandaan Antera? Want JD doet in principe hetzelfde toch met BP98 en een percentage E10, wat ongeveer neer komt op octaan102. Verschil is duidelijk tussen 98 en 102 op hun testbank.

Kiswum

Forumguru
Daarvoor wil ik ook best werk omrijden, tankstation (parkeerplaats) bij heesch/Oss kan ook wel een goed punt zijn om af te spreken.

Antera

Donateur
Waar haal je deze informatie vandaan Antera? Want JD doet in principe hetzelfde toch met BP98 en een percentage E10, wat ongeveer neer komt op octaan102. Verschil is duidelijk tussen 98 en 102 op hun testbank.

Van JD :jaja: waar wij 2x zijn gaan chippen. Dit heeft alleen nut indien de chip word aangepast dat de auto ook 102 ziet. Dat is wat ik er nog van weet

en daarnaast klopt het wel verschil tussen 98 en 102 omdat Ultimate "echte" 98 is en 102( voor de ECU 100) is

We hebben het getest met 95 en 98 en daar zag je ook al een aardig verschil in toen

Noord26

Forumguru
Ik weet dat Mark zelf ook op de combinatie BP98 en E10 (ongeveer 10% daarvan) rijdt. Maar dat is een chip op maat natuurlijk.

Wat is het verschil tussen tuning en de chip aanpassen dan? Want de chip wordt toch aangepast als je tuned?

Ok, ik zie dat je nog wat aanvulling hebt gedaan. Aral 102 is nutteloos, in zoverre dat het systeem maximaal octaan100 aan kan. Dus wordt gezien als 100.

Blijft het zinvol om even een klein stukje de grens over te rijden waar ze de Aral 102 verkopen voor iets minder als wat hier de Euro95 kost. Geen gedoe met E10 toevoegen oid, gewoon meteen het juiste erin. :)

Antera

Donateur
Er zijn 2 soorten:

1:
Standaard chip. Deze heeft een van te voren vast gelegd vermogen/koppel en werkt in principe op alle auto's met de motor waarvoor de chip is gemaakt. Je kan deze ook plaatsen als je aanpassingen aan de motor hebt gedaan maar je haalt er niet het maximale uit.

Hierbij word de auto niet op de rollerbank gezet maar gewoon de chip herschreven met de tuningsoftware en klaar

2.
Chip op maat is meer als je de motor dus echt nog wilt gaan finetunen. Dit is vooral nuttig b.v. als je andere uitlaat, injectoren, turbo, of andere motor aanpassingen gaat doen. Dan word er het "maximale" vermogen eruit gehaald en kunnen ze ook daarmee de gasrespons enz aanpassen.

Hier word de auto wel op de rollerbank gezet om de chip af te stellen op het ideale en indien echt nodig op de weg nog gefinetuned

Noord26

Forumguru
Gezien de opzet van de meeting en tijdbestek zullen het alleen standaard chips zijn. Ze zoeken nog iemand met een 1.8T die ze wel op maat gaan afstellen, hetgeen wel een stuk tijdrovender is. Dat kon geen 1.8TSI zijn helaas..

Alleen praten ze in Varsseveld dat ze altijd chips-op-maat doen (zie website). Maar dat is dus in feite niet het geval. Of de interpretaties van wel of geen chip-op-maat zijn anders. De prijzen op de eerste pagina zijn prijzen voor op-maat tuning, maar dat is een standaard chip. Ik ben een beetje verward..

CDK

Forumguru
@Noord26, ben je verward? Hoeft niet hoor! Na het chippen wordt er tijdens het rijden met de laptop finetuning gedaan dan worden er aanpassingen gedaan en dus op maat gemaakt voor jouw auto. Op de bank is zoals eerder aangegeven tijdens een meeting geen optie.

Greetz Corné

CDK

Forumguru
Voor degenen die willen verzamelen..... ik kom vanaf Rotterdam, dus rij de A15 uit richting Nijmegen, om daarna de A50/A12 te nemen richting de Duitse grens, waar ik sowieso wil gaan tanken, als er iemand een plekje weet om te verzamelen hoor ik het graag.

Greetz Corné

Noord26

Forumguru
Dan moet JD voortaan ook maar eens reclame gaan maken dat ze altijd een chip-op-maat hebben. ;)

Corné, wachten duurt lang zeg..!

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Dan moet JD voortaan ook maar eens reclame gaan maken dat ze altijd een chip-op-maat hebben. ;)

Corné, wachten duurt lang zeg..!
De uitleg van Max was, dat 'in principe' alles op maat is, maar tijdens de meeting is variant 1 van toepassing zoals in mijn eerdere post al aangegeven, variant 2 heeft een prijskaartje van €999,- zou je daarvoor kiezen moet je aanwezig zijn op de meeting en dan een afspraak maken zodat je toch je 50% orting krijgt, waardoor het uiteindelijke prijskaartje dan op €500,- uit zou komen.
Wachten duurt idd lang! Ben ook echt benieuwd wat de 1.8tsi's gaan doen en helemaal de 2.0tsi van RayDelft, daar gaat straks met de juiste borrel in de tank gewoon 260pk uitkomen denk ik. Barre auto gaat dat worden!

Greetz Corné

Noord26

Forumguru
Bij andere tuners spreekt men van een standaard chip (oa JD en VAGtechniek). Pas wanneer er, zoals Antera al aan gaf, technische wijzigingen aan de auto zijn geweest waardoor een standaard programma/chip niet meer volstaat, spreekt men van een chip-op-maat.

Het klinkt natuurlijk veel beter als je een chip-op-maat zou hebben. Maar ik interpreteer het als een standaard chip, welke perfect past bij een standaard auto. Standaard software welke tijdens een proefrit gecontroleerd gaat worden dus. En daar is helemaal niets mis mee hoor Corné.

Een testrit is altijd nodig om te controleren en eventueel lichtelijk wat bij te stellen zodat alles goed en binnen marges presteert. In Varsseveld noemt men dat dan een chip-op-maat?

Enige wat ik mij nog af vraag. Wanneer is het dan geen chip-op-maat in Varsseveld? Rijden en controle van de software is een noodzakelijk iets. Wat is het verschil, los staande van de €100,- verschil in prijs wat ik op de website vermeld zie staan? Je geeft zelf ook aan dat het variant 1 is, standaard software/chip.

Noord26

Forumguru
Kan dat helaas nergens terug vinden op de website en wat dan het verschil tussen standaard, op-maat 1 en op-maat 2 zou zijn. Een standaard chip en op-maat-chip begrijp ik. Dat moge duidelijk zijn: standaard auto zonder aanpassingen > standaard chip. Auto met mechanische aanpassingen > chip op maat. Maar wat is dan weer 1 en 2 op-maat? En wat heeft iemand met een standaard auto aan op-maat 1 tov de standaard chip?

Begrijp je de verwarring die ik nu heb?

CDK

Forumguru
ik ga even knippen en plakken in een mail naar TVS, zij kunnen jou dat vele malen beter uitleggen als ik :D ik hoop zo snel mogelijk duidelijkheid voor je te creëren ;) wordt vervolgt!

greetz Corné

Antera

Donateur
Als eerste mijn 1.8T word niet bloot gesteld aan TVS. Deze is al tot in de puntjes door JD gedaan en erg goed moet ik zeggen netjes binnen de mogelijke grenzen met nog wat speling :pardon: . Op de testbank mag hij best komen te staan maar meer ook niet vrees ook dat er niet veel meer 1.8T's zijn of een van de nieuwe RS rijders wil misschien zijn auto onder handen laten nemen.

De verwarring hier was mij ook al duidelijk. Sterker nog dat vond ik dus ook.

TVS is niet erg duidelijk wat dit aangaat. Wat ik terug vind op de website is het volgende:

Prijs standaard chip: € 389,00 (incl. btw)
Prijs chip op maat: € 499,00 (incl. btw)
Prijs chip op maat II: € 699,00 (incl. btw)

Chip op maat: wanneer uw MAXIMAAL vermogen uit uw auto wilt halen, met MINIMAAL brandstofverbruik, dan bevelen wij een chip op maat aan. Deze wordt terplekke on-road gemaakt en geeft maximale prestaties op uw individuele auto.
Chip op maat II: mits u een wijziging heeft in motor of turbo, intercooler, nokkenassen, met andere won ingrijpende wijziging aan de motor. Dan is een chip op maat II een must, anders haalt u nog niet het extra vermogen.

Maximaal vermogen met minimaal brandstofgebruik en word op de straat gedaan. JD heeft hun chip ( software) dusdaning getest en aangepast dat deze zo goed als zonder problemen op alle motoren kan. Mocht je als eigenaar merken dat er iets net niet lekker is als een dipje of iets anders na het chippen kan je zo naar JD terug en finetunen ze hem even zodat dit opgelost word. Zover mij bekend is dit laatste service en noemt TVS dit Chip op maat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan