BP is de enige in NL die RON98 verkoopt, namelijk BP UltimateWaar halen jullie die 98 vandaan? Ikzie het nergens. Ik tank wel Ultimate, Excellium en Vpower, dus de premium benzines ( allemaal onzin misschien) maar 98 zie ik nergens. Althans niet bij de pompen binnen de bebouwde kom van Shell, Total en BP.
is ook geen absolute vereiste, maar afstellen is makkelijker op RON98, dus voor de tuning 2x Bp Ultimate tanken zou top zijnNu merk ik eigenlijk in de praktijk geen verschil tussen 95 of 98. Maar als dat wel zo zou zijn na tuning, doelde ik er meer op dat 98 niet altijd voorhanden is al we weer eens in Spanje of Frankrijk zitten met de auto.
De DSG-6 in m'n vorige koets schakelde altijd maar 1 versnelling terug bij overgaan van D naar S.als je de dsg in S zet schakelt hij 2 versnellingen terug
wil je dan zeggen dat al die andere duurdere benzines octaan 95 zijn? Hier kan je in elk tankstation 95; 98 en diesel tanken plus al die dure namen bij de grote merken. (vpower en excellium enzo)BP is de enige in NL die RON98 verkoopt, namelijk BP Ultimate![]()
Nedelandse V-Power is RON97 helaas, anders was dat beslist de beste benzine! in Duitsland is RON 102 verkrijgbaarwil je dan zeggen dat al die andere duurdere benzines octaan 95 zijn? Hier kan je in elk tankstation 95; 98 en diesel tanken plus al die dure namen bij de grote merken. (vpower en excellium enzo)
als ik hem voor de tuning in S zette, was het direct meer dan 5000rpm en dat is echt onnodigDe DSG-6 in m'n vorige koets schakelde altijd maar 1 versnelling terug bij overgaan van D naar S.
Is handig als je op een 100km weg achter een vrachtauto zit en er komt een gat aan dat groot genoeg is om even vlot in te halen zonder de kickdown te activeren (waardoor hij er dan nóg een terug zou gaan met alle herrie van dien, inderdaad niet nodig). Verder gebruikte ik dat nooit.
Maar dan heb je dus geen 'gewone' super98 benzine aan de pomp?Nedelandse V-Power is RON97 helaas, anders was dat beslist de beste benzine! in Duitsland is RON 102 verkrijgbaar
Amai@Joske, nee alleen euro95 of premium benzines