Meer dan andere badge voor Skoda Citigo

Status
Niet open voor verdere reacties.

peperskoda

Forumguru
Ik vind het een leuke auto. Ik hoop dat ie qua ruimteaanbod wél op de Cuore lijkt, maar verder vind ik er niet echt gelijkenis in zitten. Nu de prijzen nog. Ik doe een gok: Basisprijs= Vw Up(8490)-500(dat wordt dan 7990)
 

Fabia

† In Memoriam
Wat me opvalt is dat de Citigo een andere C stijl heeft. Bij de Up loopt het schuin omhoog en bij de Citigo recht door.
 

darkprojectx

Forumguru
Citigo is Skoda's eigen Up!

Citigo is Skoda’s eigen Up!

19289388165_.jpg


De komende periode gaan we overspoeld worden met Up!’s, maar niet alleen uit Duitsland. Ook Spanje en Tsjechië brengen hun eigen versie uit. Skoda heeft hem al gepresenteerd en hij heet Citigo.

De productie van de Skoda Citigo gaat over enkele weken van start om begin van de zomer van 2012 uitgeleverd worden. Enkele maanden later dan de Volkswagen Up! Met zijn bloedbroeder nog vers in het geheugen is het recept van de Citogo bekend. Ook de Skoda is straks verkrijgbaar als 3- en 5-deurs met louter een 1.0 liter motor in het motorcompartiment. Wel zijn er twee verschillende smaken; men kan kiezen voor 60 of 75 pk.

19289389150_.jpg


Schoner dan Up!
Voor de lichtste driecilinder geeft Skoda een verbruik van 4,2 l/100 op bij een CO2-uitstoot van 105 g/km. De iets sterkere versie doet gemiddeld 4,3 l/100 km en 108 g/km en daarmee komen beide motoriseringen in aanmerking voor 14% bijtelling. Particulieren hoeven geen motorrijtuigenbelasting af te dragen. Standaard wordt een handbak meegeleverd en een vijftraps automaat is optioneel. In een later stadium volgen dan nog de Greentec-versies met respectievelijk 97 en 99 g/km. En er komt een Citigo die tevens op aardgas kan rijden. Die is met 79 g/km het schoonst.

19289389180_.jpg


Eigen gezicht
Met een lengte van 3,56 meter is de Citigo enkele centimeters langer dan de Up! maar dat zal geen gevolgen hebben gehad voor de binnenruimte. Ook de Skoda heeft een wielbasis van 2,42 meter en een bagageruimte van maximaal 951 liter. De extra lengte is het resultaat van het eigen gezicht dat Skoda de Citigo heeft meegegeven. Het front, maar ook de achterzijde, is wezenlijk anders dan dat van de Up! met andere bumpers en lichtunits en voorop de nieuwste Skoda-grille.

19289389187_.jpg


Aankleding
Binnenin zijn de overeenkomsten groter, al heeft Skoda zo hun eigen programma wat betreft aankleding. Er zullen vier uitrustingniveaus zijn, te weten Easy, Active, Ambition en Elegance. Exacte details van deze uitvoering volgen nog. Wel laat Skoda alvast weten dat de voorstoelen geïntegreerde hoofdsteunen hebben. In de 3-deurs versie helpt Easy Entry op de passagiersstoel met de instap naar achteren, en de hogere uitrustingsniveaus beschikken over een two-tone kleurig dashboard. City Safe Drive is er om de Citogo veiliger te maken. Dit systeem tast de omgeving bij snelheden onder de 30 km/h voor de auto af om botsgevaar af te wenden of te verminderen.

19289381057_.jpg


Onder de acht mille
De prijzen van de Skoda Citigo zullen bij het naderen van de marktlancering worden bekend gemaakt. De vanafprijs van de Volkswagen Up! bedraagt € 8.390,- en Skoda zou Skoda niet zijn als het daar iets onder zou gaan zitten. De vanafprijs ligt net onder de acht mille, denken wij.

Bron: http://www.autowereld.com/autonieuws/detail.asp?artikel=12241
 

cvegreen

Forumguru
Ik vind het een mooi geslaagde auto. Ziet er inderdaad mooier uit dan de up. Alleen van de up vind ik de voorbumper mooier.
 

darkprojectx

Forumguru
van achter is het erg jammer dat hij zo "uitdijt".. krijg er een beetje een ford Ka gevoel van.
en dat is geen warm gevoel :uitlachen:
 

cvegreen

Forumguru
Ik vind de achterkant nu net het best geslaagd aan de citygo. Alleen die naam kon een pak beter , origineler vind ik.
 

van_der_P

Senior Member
Het is een leuk karretje vooral de voorkant ziet er goed uit. De achterkant wordt door die hoge smalle lampen nog smaller gemaakt dan die al is, dat vind ik niet het sterkste punt van het kleintje Skoda
 

Fabia

† In Memoriam
Humor, je laat het Skoda logo achterwege bij de Citogo om vervolgens met een Skoda Fabia er achter aan te rijden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan