Meer dan andere badge voor Skoda Citigo

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcoO2

Forumguru
Meer dan andere badge voor Skoda Citigo



frankfurt - De nieuwe kleine Skoda, waarmee het merk voor de eerste maal actief wordt in het groeiende A-segment, wordt geen Volkswagen Up met andere logo's. Skoda's ontwikkelingsbaas Eckhard Scholz spreekt van een "zelfstandig ontwerp".

In de basis is en blijft de kleine Skoda een Volkswagen Up. De Tsjechische variant krijgt echter "een eigen front en achterzijde". De ontwikkelingsbaas spreekt bovendien van aanpassingen aan de flanken, wat resulteert in "meer licht in de auto".

Wat prijs betreft, zal de Skoda-telg goedkoper worden dan de Volkswagen Up, aldus Scholz. Prijzen zijn nog niet bekend. De Up kost bij de Nederlandse marktintroductie in februari 8.490 euro. De benjamin van de Skoda-range komt
omstreeks april 2012.

bron: telegraaf.nl
 

Fabia

† In Memoriam
Ben benieuwd naar de prijzen. De Up lijkt goedkoop maar als je 'm een klein beetje aankleed je al behoorlijk wat kwijt bent. Dus ik denk dat daar een mooie kans ligt voor de City.
 

EdK

Forumguru
Tsja Fabia dat ik VW eigen !
Kaal goedkoop wat luxe erbij is de hoofdprijs betalen
 

ppaddo

Lid
Die impressie op AutoBild maakte van de Skoda een veel stoerdere verschijning met een heel eigen karakter tegenover de nogal "middle of the road" looks van de Up. Hopelijk zaten die schetsen er niet zo ver vandaan. Lijkt me een leuke auto voor mijn vrouw! Staan er weer 2 Skoda's op de parkeerplaats!
 

hemi24

Forumguru
Er is een naam voor de Skoda versie van de Up!: Citigo

Voor meer nieuws: http://new.skoda-auto.com/COM/about/info/news/news/Pages/2011_106_citigo.aspx

of hier : http://www.auto.cz/skoda-mini-citigo-z-bratislavy-61986

Plaatjes??? Jazeker:

CITIGO_01.jpg


skci10_4e81e5d3b7b3f.jpg


skci03_4e81e5d3a13d7.jpg
 

ertromp

Forumguru
Nieuwe rubriek in het Skodaforum: Up Citigo

Uit de Telegraaf:

Skoda noemt Up Citigo
AMSTERDAM - Pas in april voegt Skoda de nieuwe stadsrakker aan het leveringsprogramma toe, maar de Tsjechische fabrikant wil de in Slowakije gebouwde hatchback niet langer geheim houden. De naam van het beestje luidt Citigo.


Skoda Citigo
Skoda Citigo
Skoda Citigo









Na de Up van Volkswagen is Skoda de tweede loot aan de Volkswagen-stam die zijn benjamin aan de wereld toont. Het is nu wachten op Seat dat de kleine spruit binnen afzienbare tijd als Mii wereldkundig maakt.
De Citigo is een broertje van de Volkswagen Up, maar heeft wel degelijk een eigen gezicht. Het front kenmerkt zich door een dubbele grille, hoekige lichtunits en andere bumpers. Aan de achterzijde onderscheidt de Citigo zich van de Up door verse lichtunits en bumpers, terwijl de achterklep nu niet geheel met glas is bedekt. En profiel springt het achterste zijruitje in het oog, want de oplopende raamlijn is vervangen door een horizontale. Het heeft geen effect op de interieurruimte. De bagageruimte is met 251 meter (met reservewiel 234 liter) gelijk. Op technisch en motorisch vlak zijn de Up en Citigo identiek. Voor de aandrijving zorgen een 60 en 75 pk sterke driecilinder.
Skoda brengt de Citigo eind november op de Tsjechische markt. Omstreeks april volgt de Nederlandse lancering. De 3-deurs Citigo bijt de spits op. Op de Autosalon van Genève, maart 2012, staat de vijfdeurs.
 

turboturbo

Forumguru
Ik moet bekennen dat ik 'em tegen vind vallen. Ik vind deze uitvoering (Skoda Front) erg veel lijken op de Daihatsu Cuore.
-edit :) - Toch, als je ze naast elkaar zet, kun je goed het onderscheid zien. De Daihatsu oogt een stuk smaller vergeleken met de Citigo.

cuore_1_hq%5B1%5D.jpg


Skoda-Citygo.1.jpg


Maar zoals altijd; zie je 'em in het echt, dan kun je pas echt goed oordelen.
 

Hetzer

Forumguru
mooie wagen !!!!!!! kunnen we tzt mooi de 107 in ruilen, en de Fabia voor een Citigo RS !!!!!!!!! ;)
en dan met 2 van die Citigo's rond rijden.
(Moeten alleen de kinderen nog het huis uit ;) )
 

Fabia

† In Memoriam
Moet je nog ff wachten ben ik bang. Het wagentje zie er leuk uit. Beter dan de Up.
 

Darkside

Forumguru
Volgens mij is dit navigatie systseem nog makkelijker te verwijderen dan de RNS510.
Het PID is volgens mij een losse module die je mooi op het dashboard kan klikken.
Hoewel het er mooi uitziet vraag ik me af of het handig is.

Wel zijn het leuke karretjes. De up en de citygo.
 

The bone collector

Senior Member
Mooi wagentje (zoals de VW up natuurlijk). In het segment van de kleine stadswagens zal deze zeker wel een plaatsje krijgen (mits een deftige prijs natuurlijk)

@turboturbo,

De vergelijking met de cuore gaat niet echt op vind ik. De citigo vind ik veel stijlvoller. De bumper van de cuore is voor mij op het randje van goede smaak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan