EdK
Forumguru
180 graden gedraaid is dan toch ook in de lengte richting ???Dus in de lengterichting van de auto is dit de beste optie.
Maar het kastje is weer erg laag uitgevoerd en ik had niet voor niets een tekst in kleine letters neergezet....
180 graden gedraaid is dan toch ook in de lengte richting ???Dus in de lengterichting van de auto is dit de beste optie.
En daar zou het dan beter van worden?180 graden gedraaid is dan toch ook in de lengte richting ???

Tijdens het roeien gevangen.......Maar ik heb al jaren een haaievinnetje





Alternatieve dakkoffer:
Bekijk bijlage 50780
Superieure stroomlijn en er kan ook nog best veel in aan volumineuze spullen.
En tijdens de vakantie heb ik er ook nog veel plezier van...![]()
. Tien minuten voor de kayak verkocht werd...
Tijdens het roeien gevangen...
't Is dat je hem al verkocht hebt, anders zou ik je de raad geven om 'm wat naar achteren te leggen zodat de voorpunt iets lager komt te liggen dan de achterpunt. Dat komt de bestuurbaarheid en wegligging ten goede, vooral als je op de snelweg toch een beetje mee wil komen: beetje downforce ipv de neiging om op te stijgen...Hé, zo'n foto heb ik ook
wauw, met zo een ding op mijn dak zou ik niet sneller dan 80km/u durven rijden en op een rotonde 15km/u rijden. Of zie ik dat verkeerd?
. Zo'n ding ligt er behoorlijk stabiel op. Op de snelweg is 120 geen enkel probleem, en ook bij rotondes zit je niet met samengeknepen billen achter het stuur. Ik ben een keer met vrienden naar het Spreewald geweest (onder Berlijn). Toen lagen er drie kayaks op het dak van de 850 (twee op de kant en één plat ertussen). Maar toen konden we vanwege de aanhanger niet harder dan 90/100 op de autobahn. En dat ging ook zonder enig wanklank. Als het maar goed vastgesnoerd zit, is er niets aan de hand.ach als je omvalt dan ga je varend verder......wauw, met zo een ding op mijn dak zou ik niet sneller dan 80km/u durven rijden en op een rotonde 15km/u rijden. Of zie ik dat verkeerd?


Ja hoor, blijft gewoon zitten ...Iemand ervaring wat wel kan?
Maximum snelheid met dakkofer is in het algemeen 120. Dit wordt dan vaak door de fabrikant opgegeven.
wij rijden in Duitsland rustig 200+ met de thule (de grootste skibox die ze hebben), de box is inmiddels zo'n 15 jaar oud en voldoet nog steeds, nooit een snelheid zien staan op de box om eerlijk te zijn, wel al jaren 2 bandjes om de box om eerlijk te zijn..Tuurlijk, helemaal mee eens hoorZie niet waarom die van het dak af zou schieten. Dan moet mn volledige rails eraf vliegen. De dragers (thule wingbar edgen) en dakkoffer (met masterfix) zit muurvast.
, dat (hierboven) zijn van die uitspraken die nergens op gebaseerd zijn, als je bij 40 een aanrijding zou krijgen is de kracht op een box veel hoger dan snel afremmen bij welke snelheid dan ook (de snelheid maakt immers NIETS uit, het gaat om de vertraging en die is bij 100km.h bij vol remmen theoretisch natuurlijk het zelfde als bij 200 
)