Luuk

Rosinfield

† In Memoriam
Even jullie visie graag, heren. De verkoper benadrukte nogal het belang van af en toe ff flink toeren maken vanaf 1500 km. Dit ivm de vorming van een mooi olie filmpje.
Ben wel benieuwd naar jullie ideeën hierover

Cordoba

Forumguru
Oliefilmpje lijkt me een beetje een onzin verhaal, wel goed om zo eventueel condenswater uit de olie te stoken. Ook met het oog op de turbo en vervuiling via de EGR is het goed om af en toe gewoon wat meer op toeren te rijden (als de motor goed warm is).

En natuurlijk veel plezier met Luuk. Joske miste een plaatje van het interieur, ik van de zijkant (en dus ook de velgen).

Rosinfield

† In Memoriam
Zit ook weer met het punt dat ik moeite blijf houden met de voorschriften in de tankklep. Er worden twee situaties beschreven. Nagenoeg onbeladen en afgeladen. In mijn geval zit het er tussenin. Wat niet al te zware bagage op de achterbank, twee honden van samen 40 kg in de kofferbak en wij tweeën voorin. Ik heb dan toch de neiging er tussenin te gaan zitten. Alles op max zetten lijkt me dan ook wat overdreven.
Overigens klopte er, net als destijds met Henk, helemaal niets van. Voor veel te hard en harder dan achter

Cordoba

Forumguru
Verbazend die instructie over de bandenspanning @Rosinfield Ik zie al jaren alleen een druk aangegeven voor een half beladen auto, en een vol beladen auto. Overigens is het logisch om naar aanleiding van beide aangegeven bandenspanningen dat te extrapoleren naar de beladingssituatie die je (meestal) hebt, en eventueel aan te passen voor bijvoorbeeld vakantie met volle belading. Dat laatste heb ik dus ook altijd gedaan: kijken naar de te verwachten belading voor de komende tijd, en daar de optimale bandenspanning bij kiezen.

CDK

Forumguru
Vooral zelf voelen wat je lekker vind rijden is mijn tip @Rosinfield, hangt ook van het merk en type band af overigens, en hou bij eventueel experimenteren ook je brandstofverbruik in de gaten!

Bovenaan Onderaan