LPG Installaties voor TSI motoren

bobby45

Actief lid
ben het met je eens DMI is oke:xyxthumbs:

Zet hem weg op benzine maar ga straks als ik vrij hen eens kijken of ik deze start procedures wat kan.

bedankt
 

bobby45

Actief lid
nw bougie,s wil wel eens helpen dmi heeft ze krapper gezet 0,7
Was er toch dus olie en filter ook maar ff gedaan.
In eind januari komt het update nw spul er op

we zien wel
 

Greenarctic

Donateur
Bij mijn auto, 1.2tsi, zijn ze zelfs op 0,5 gezet.
Ga er van uit dat ze 70.000 km (volgende beurt) volhouden.
De auto had drie dagen stil gestaan, had vandaag ook weer de "oude" startproblemen.
Wordt vervolgt, in mijn optiek moet de software voor koude starts verder bijgewerkt worden.

Gemiddeld genomen ben ik best tevreden, heb de installatie er voor twee derde al uit.
En op basis van de internetforums ben ik niet verrast, maar je moet wel een goede inbouwer hebben die de problemen begrijpt.
 

Greenarctic

Donateur
Nadat het brandstoffilter voor de kerstdagen er tussen uit ging omdat deze verstopt was bleven de startproblemen in eerste instantie voortduren. Na de kerstvakantie lukte het starten pas na 5 a 6 keer de pomp te laten lopen en dan nog moest ik wat gas bijgeven. Maar de afgelopen week merkte ik dat bij het starten de motor direct goed liep. Dus de proef op de som genomen en nu start de motor gewoon als je hem start. Hij regelt zich meteen af net onder de duizend toeren. De afgelopen dagen ging iedere dag goed.

Kortom de LPdi installatie voldoet volledig aan de beschrijving zo als deze beschreven was minus een brandstoffilter. Schijn- of blijkbaar waren het filter en de leiding niet helemaal schoon.

Wacht nog op een reactie van Vialle, zodra die er is meld ik het.
 

Noord26

Forumguru
@bobby: je zei 1500 voor de installatie bij bmi? Ik kreeg een offerte van 3140... En ze zeggen dat ze nooit een 1.4tsi hebben omgebouwd op gas?
 

Greenarctic

Donateur
Bij mij was het 2795 en daarnaast heb ik een aanvullende verzekering genomen.
Zowel Olijve in Assen als DMI in Groningen gaven die prijs. Adviesprijs Vialle vorig jaar.
DMI heeft 1.4 tsi met LPdi ingebouwd, de laatste keer dat ik er was werd er bij een roomster een LPdi installatie ingebouwd.

3140 is wel erg fors. Is dat voor Vialle of voor Prins?
 

Noord26

Forumguru
Prins installatie zeggen ze voor €3140,-

Derhalve vraag ik mij af hoe Bobby45 bij €1500,- komt voor de inbouw van zijn installatie bij dit bedrijf.
 

Greenarctic

Donateur
Alleen Bobby kan daar het antwoord op geven:smirk:

Maar ik denk dat het komt door de advertentie voor "gewone" 4 cilinder motoren.
Die bieden zij een scherpe prijs aan, maar helaas werken die LPG installaties niet bij de TSI motoren.
 

bobby45

Actief lid
ik was 3000 euro klaar maar mijn systeem wordt vervangen voor en nw systeem gratis, ik help wel mee vind ik leuk
 

bobby45

Actief lid
De interface en prosesor de nw gaat via canbus de oude via div metingen en signaalen.
We gaan zien,de oude was een van de eerste.

De versnelings bak zat er ook niet zo lang in ging ook stuk:crazy:
 

Greenarctic

Donateur
Draadje ligt al even stil, voor de zomer heb ik n.a.v. de problemen een update gehad, want de startproblemen keerden toch zo nu en dan terug maar na die update was het over. Alleen toen de auto in een dag de bloedhete zon stond duurde het even. Maar dat was de uitzondering. Kortom rij nu probleemloos.

Bobby hoe is het jou vergaan met de nieuwe installatie?
 

Falcon

Donateur
Is er ondertussen trouwens iets veranderd in het standpunt van PON aangaande motorgarantie bij inbouw van gasinstallatie?

Of zijn er gasinstallatie-bedrijven die dit op zich nemen?

Als PON dit standpunt positief veranderd heeft, dan laten leasemaatschappij-en ook toe om een gasinstallatie in te laten bouwen. Op dit moment laten ze dit niet toe ivm de motorgarantie.

Ik heb eerder met Vialle installatie gereden in combi met een 1.6MPI, dit beviel mij prima en het is goedkoper voor mij in de lease om gas te rijden.
 
Laatst bewerkt:

Greenarctic

Donateur
Bij mijn weten is daar niets veranderd, helaas. Maar Volkswagen begint nu met TGI motoren en CNG dus wie weet. Maar dat is van volkswagen uit...dus voor montage door derden zal Pon zijn beleid niet wijzigen.
De TGI variant vind ik wel interessant omdat op mijn vaste route een nieuw pomp komt met alle soorten (groene) brandstoffen en laadpunten voor elektrische auto,s. Dan zou ik voor het tanken niet hoeven om te rijden.
En ik las dat ook door Skoda een Octavia met die variant zou worden uitgebracht.
 

Joske

Forumguru
CNG (aardgas) op VW-modellen is toch al langer als vandaag te verkrijgen? Al zeker op 5 modellen als ik mij niet vergis :)
 

Greenarctic

Donateur
Dat klopt maar bij mijn weten zijn dat geen TSI motoren maar een slag ouder. Voor de TSI motoren zullen dus ook andere gasinstallaties worden gebruikt dan voor de bestaande modellen. Ik zal het eens navragen bij mijn LPG leverancier.
 

Skoody Boo

Actief lid
Leuke ontwikkeling, maar VW is er wel wat laat mee.

Ik vraag me af of het pontentieel van schaliegas hierbij nou ook een rol speelt.
 

Greenarctic

Donateur
Dat ze er laat mee zijn klopt ook, en bij de voordelen wordt ook aangegeven dat het methaan dat bij CNG aanwezig is weer een groter risico voor de ozonlaag is...BMW is er weer mee gestopt maar heeft aangegeven dat als het Volkswagen, met de ander VAG merken er bij, lukt om dit aan de loop te krijgen, grote aantallen auto´s met CNG weer in de CNG markt stapt. Fiat is op dit moment marktleider in dit segment
 
Bovenaan Onderaan