LPG Installaties voor TSI motoren

bobby45

Actief lid
Ik leg net de telefoon neer een gesprek gehad met ontwikkeling van vialle.
Hoe het werkt en hoe het zit met garantie,s
Vialle pompt lpg naar en verdeel blok dus in de tank zit een pomp en ze maken gebruik van de hoge druk pomp en de verstuivers van de auto:grin:
De signaal van de ecu stuurt de verstuivers aan en gaat met zo,n 30 bar brandstof lpg of benzine de verbrandings kamer in.:regels:
Garantie 2 jaar max 100000 km
Pon wil wel maar gaat moeilijk om ,Vialle neemt dit over deze wil geen gedoe met de klant;)
ze hebben in duitsland groen licht van de vag groep

de 1.2 tsi is klaar voor de polo/golf en kan ook in de skoda :rockon:
vr gr van bob
 

van_der_P

Senior Member
Het geheel schijnt ook onderhoudsvrij, er is geen verdamper meer zoals vroeger. Het gas wordt net zoals de benzine in vloeibare vorm ingespoten.
 

Mark

Banned
Het enigste nadeel is dat de pomp van Vialle wel ééns vroegtijdig de pijp aan maarten durft geven. Maarja, met een goede garantie zoals aangeven is dit eerder een ongemak als een probleem (of je moest juist in zuiderse oorden zitten). Wel goed dat deze motoren ook op lpg kunnen gaan rijden!
 

Wasmachineman

Forumguru
Goed nieuws Bob. :xyxthumbs:
Misschien dat ik toch over 3 jaar overstap ? Ik heb net een nieuwe 1.6 tdi besteld. Ik wacht het af en over 3 jaar is er veel meer ervaring !
 

Wijnand850

Forumguru
Het klinkt erg aantrekkelijk, een tsi op LPG!

De pompen van Vialle schijnen de afgelopen jaren wel verbeterd te zijn. In mijn laatste Volvo heb ik ook de eer gehad er één te mogen vervangen (Vialle Lpi) en dan ben je meteen 600 euro armer. De nieuwe types gaan gelukkig langer mee. Wat ik me wel afvraag is in hoeverre de tsi motoren voorzien zijn van hydraulische klepstoters, geharde klepzetels, etc, om te voorkomen dat je na anderhalve ton voor een koprevisie staat. Of voorziet het LPdi systeem in een vorm van koeling zodat de cylinderkop het niet zo heet krijgt? Iemand die daar iets over weet?

Groet,
Wijnand.
 

bobby45

Actief lid
@Wijnand850

Het klinkt erg aantrekkelijk, een tsi op LPG! Kolpt en tsi op gas
ze(test rijders) rijden en golf 1.4 tsi nu mer 200000 en geen echte problemen.
Met de polo 1.2 tsi zijn ze net 120000 km op lpg gaat ook goed.

De pompen van Vialle schijnen de afgelopen jaren wel verbeterd te zijn.Das mooi te horen. In mijn laatste Volvo heb ik ook de eer gehad er één te mogen vervangen (Vialle Lpi) en dan ben je meteen 600 euro armer. De nieuwe types gaan gelukkig langer mee. Wat ik me wel afvraag is in hoeverre de tsi motoren voorzien zijn van hydraulische klepstoters JA, geharde klepzetels JA, etc KETTING GEEN RIEM, om te voorkomen dat je na anderhalve ton voor een koprevisie staat.DAT VALT WEL MEE ,ER LOOPT OOK EN LEON RACE BAK 2LTR TSI OP GAS MAAR IN DUITSLAND VOLGAS ZET HIJ HEM TOCH OP BENZINE.
Of voorziet het LPdi systeem in een vorm van koeling zodat de cylinderkop het niet zo heet krijgt? Iemand die daar iets over weet? GAS EN BENZINE MOETEN VERGASSEN DIT ONTTREKT WARMTE,DE ECU BLIJFT IN COMMAND DUS EEN OVERVERHITTE TURBO ZIT ER OOK NIET IN>LPG IS ZEER KLOP VAST RON110
DUS VEEL BETER VOOR DE KLEPPEN EN TURBO (PINGELEN/DETONATIE)GAS VER SMEER NIET ZO DUS BLIJFT ALLES SCHONER.
http://www.treehugger.com/vw-golf-diesel-hybrid-y03.jpg


Het was een gesprek op nivo omdat wij ook gas verstoken in onze gasturbines van de Eemscentrale en zelf deze afstellen/tunen.
http://www.electrabel.nl/Over-Electrabel/Onze-centrales/De-centrales/VR-tour.aspx
 

Falcon

Donateur
Ik ben benieuwd als ik een Yeti 1.2TSI op Gas laat rijden of ik nog steeds 25% bijtelling moet betalen? Want ik vermoed dat de gasinstallatie voor de reductie zorgt die mij in de 20% bijtelling kan brengen.

Dit valt zelfs wel aan te vechten denk ik @ court.
 

bobby45

Actief lid
Ik heb her overwogen om van 1.2 naar en 1.4 tsi gaan.
Ik ben prive rijder en ga op gas rijden tzt voor de 1.4 is hij klaar en is getest.
Als ik de 1.2 tsi moet laten tunen naar 130 pk ben ik zo,n 700 euro kwijt.
De kans is groot dat ik dat nu niet hoef, zo wel kan dat zo i zo nog.
Ik wil geen schade produkt het volle pont betalen en zie zeer goed kleur verschil/ en manier waar het gespoten is fabriek is wat groffer dan een spuiter.
Zilver grijs is echt een rot kleur.
De 1,4 stond op de skoda/ pon site en hebben die vast gelegt via de PC.
dit was een ABL 1,4 tsi.
de 1.2 tsi was en abl met 16 velgen en zat bij toeval en multie stuur in.
moet dit nu missen ach 15 inch velgen en niet zo,n steur maakt mij niet uit.
15 inch banden zijn smaller en hoger dus meer comfor.
zijn ook zo,n 10 euro goed koper ben van plan deze auto 8 jaar te houden en zelf de beurten geven.
Colega heeft en echte vacom ,van ross tech dus, zal wel goed komen we halen de onderdelen over de grens weg.

Maar goed staat nu zwart op wit 14 6 2010 af levering
Was nog niet goed geregeld maar sta nu in Eindhoven via pon druk uit
Vrijdag in veendam hoop ik
 

Falcon

Donateur
In leaseland kan de Skoda Octavia Combi 1.2TSI (evt DSG) met Vialle's LPdi een grote hit worden. Net even voor mijzelf uitgerekend, maar het scheelt mij gewoon 100 euro per maand netto. Naast de 150 euro netto lager die ik al kom ivm 20% bijtelling en lagere fiscale waarde.

Nog 1 jaar wachten :D
 

Falcon

Donateur
En ik heb groot nieuws! Zie hieronder het antwoord van Vialle op mijn vraag of LPdi al aangesloten kan worden op de 1.2TSI:

Geachte heer Westerman,

Vialle is op het ogenblik druk bezig met het ontwikkelen en klaarmaken van onze systemen voor de TSI motoren. Onze systemen zijn speciaal ontwikkeld op motorcode van de wagen.
Voor zover ik kan zien zal dit wel mogelijk moeten zijn.

Wij raden u aan om contact op te nemen met één van onze inbouwers in uw buurt om de specificaties van uw wagen te bekijken, de mogelijkheden en prijzen.
Gezien dit een nieuw systeem is krijgen onze inbouwers hiervoor specifieke trainingen. De inbouwers die dit reeds hebben gehad zijn:


Auto Inbouw Service Baarlo 077-4773000 Napoleonsbaan Nrd. 38a 5991 NW BAARLO
Lunetten LPG inbouw 030-2200556 Ambachtstraat 8a 3732 CN DE BILT
Olijve Autogassystemen B.V. 0592-344984 Zeilmakerstraat 15 9403 VA ASSEN

Na de zomerperiode zullen dit er meer zijn.

Met vriendelijke groeten,
Sales support Vialle

Dus mocht je een leaseauto uitzoeken en je vindt gas + een klein beetje kofferbakruimte (40 liter gok ik) minder niet erg.. dan is dit echt een ideale combinatie voor je lease budget.
 

Ron467

Actief lid
Interessant.

Maar, ik ben geen lease rijder en ben zelf eens aan het rekenen geslagen.
Ca €2800,- voor de inbouw, gasprijs €0,73 tegen de benzine prijs van €1,53, iets hogere wegenbelasting.
Maximale verbruik uit boekje en gemiddelde via spritz monitor, dan kom ik met ca 20000 km/jaar pas eind 4e jaar (gunstigste geval) of half 5e jaar weer uit de kosten en begint de winst.
Jammer :722:
Voor de particulier dus nog niet echt een optie.

Eerst maar even afwachten hoe zuinig de 1.2 TSI DSG in mijn fabia blijkt, of er nog stimulerings regelingen komen en of de gasprijs niet al te veel extra verhoogd wordt t.o.v. de andere brandstoffen.
 

Falcon

Donateur
Gunstig dus vanaf het 5e jaar, dan toch? Trouwens er is ook een LPdm oplossing voor dieselmotoren. Weet niet of de 1.2TDI daar ondervalt, maar anders zie ik mogelijkheden :)

Laatste nieuws over TSI in combi met Gas is dat PON nog geen vrijgave heeft gegeven en verwachting vanuit verschillende dealer begin volgend jaar meer duidelijkheid overkomt.

In iedergeval heeft Vialle de dealers een brief verstuurd van de week met de installatie voor de Fabia, Octavia en Superb. Yeti is nog onbekend.

Wanneer er een update is, laat ik het weten.
 

EdK

Forumguru
Ron467: heb je hierbij ook de afschrijving in meeberekend ? en als ik de wagen inlever krijg ik ook nog een X bedrag aan meerwaarde terug voor de wagen omdat er een gasinstallatie in zit.
Lijkt me als je deze gegevens meerekent dat het omkeerpunt gunstiger komt te liggen als privé rijder.
 

Ron467

Actief lid
Gebruik gemaakt van divers rekenmodules op internet.

Net alle gegevens nog eens op een rijtje gezet en dan ga ik het vanavond op mijn werk nog maar eens exact uitrekenen.
Kan allen nog nergens vinden hoe groot de tank zal worden voor de fabia (voor Octavia dacht ik gelezen te hebben van 70 Liter en dan kan ik net een belastingklasse hoger uit gaan komen...:mad:).

Maar ja, ik lees net dat ze toch nog niet goedgekeurd zijn door PON... dus als ik ´m over 1, 2, 3 weken heb, eerst maar eens lekker van de TSI zonder gas genieten:)
 

RogerS

Forumguru
Let op: door de montage van de gastank kun je, vanwege het hogere lediggewicht, ook in hogere belastingschijf terecht komen.

Daarnaast moet je ermee rekening houden dat je naderhand elk jaar de APK moet laten uitvoeren in plaats van 1 keer in de 2 jaar. En het onderhoud is ook duurder. Zo moeten de bougies gewoon eerder worden vervangen.
 

Ron467

Actief lid
Let op: door de montage van de gastank kun je, vanwege het hogere lediggewicht, ook in hogere belastingschijf terecht komen.

Daarnaast moet je ermee rekening houden dat je naderhand elk jaar de APK moet laten uitvoeren in plaats van 1 keer in de 2 jaar. En het onderhoud is ook duurder. Zo moeten de bougies gewoon eerder worden vervangen.

Ja, daar heb je zeker een punt. maar onder de 60 kilo is voor mij nog oké.
Anders komt er idd nog ca 150 euro per jaar extra bovenop.



APK, daar had ik nog niet aan gedacht, maar valt ook wel mee als je nieuw koopt (scheelt 1 jaar)
  • Benzine en/of elektromotor, 1e APK na 4 jaar, daarna 2 keer om de 2 jaar, daarna elk jaar.
  • Diesel, Gas of anders (evt. in combinatie met elektrisch) Eerste APK na 3 jaar, daarna elk jaar
En dus wat hogere onderhoudskosten, tja allemaal dingen om rekening mee te houden.

Net nog eens zelf alles nagerekend en afhankelijk van werkelijke verbruikscijfers kan ik op de brandstofkosten tussen de 55 en 90 euro per maand besparen (Gerekend met 1:13 t/m 1:18 en geen of 10% meerverbruik op gas en géén hogere belasting klasse).
Klinkt toch wel lekker :uitlachen:(als je de 1e investering van ca 2800 euro even vergeet)
Tja, afwegingen, maar zolang e.e.a. nog niet vrij gegeven is door PON hoef ik gelukkig nog geen beslissing te nemen :baby012:
 
Bovenaan Onderaan