levertijd....

Wasmachineman

Forumguru
Misschien helpt een brief naar de importeur ?
Als er zoveel vraag is naar een andere kleur leer dan laten ze geld liggen als ze maar 2 kleuren blijven aanbieden.
Of misschien is de importeur wel behulpzaam met inderdaad een omruilactie van de stoelen en / of velgen ?
 

Wasmachineman

Forumguru
Als de importeur meer wil omzetten qua verkoop zullen "die kleine dingetjes" ook meetellen.
Anders wordt je nooit groot.

Ik kom net van S-Point om een reparatie aan mijn leasewagen te laten doen, ben ik hem 2 dagen kwijt en sturen ze je met een Basis Golf V weg.
Ik had al 2 weken terug aangegeven een Skoda als vervangend vervoer te willen. En nu weer voor de 2e keur krijg je een V W mee.
Geen navi, geen cruisecontrol, gewoon een basis.
Geef dan een demo Skoda mee, daar stonden er een paar stil te staan maar dit was verzekeringtechnisch niet mogelijk !

Ik was vroeger zelf autoverkoper bij V W en Audi en gaf vaak mijn demo mee om de klant te laten zien wat er nog meer mogelijk is dan zijn huidige auto. En die was behoorlijk luxe en die klant voelt zich dan ook verwend. En komt terug na 1 jaar met een bestelling.

Hier kunnen ze dat wel vergeten, ze sturen je gewoon weg !
 

___JC___

Forumguru
Vervangende auto's is altijd een drama bij de meeste dealers.
Na jaren in Fabiatjes gepropt te zijn of in de meest kale Octavia kreeg ik laatst de demo Superb voor ee dagje mee. Kijk dat is slim als je wil verkopen.
 

Wasmachineman

Forumguru
Kijk, dan doe je het goed als dealer...maak je klant een beetje lekker door te laten zien wat er naast je huidige auto nog meer mogelijk is !

Maar goed, ik zal morgen weer langs gaan, een klachtenbrief invullen en kijken hoe ze reageren.
 

sitechris

Donateur
Ik kom nu (te) vaak bij de BMW dealer. Dat is balen, maar de service van Bert Story Den Bosch is echt top! Zeker in vergelijking met Skoda of VW.

Verschillen met Skoda: een vervangende auto is altijd gratis, ook bij een reguliere onderhoudsbeurt! Alleen de brandstof betaal je. En wat voor een auto je meekrijgt? De vorige keer kreeg ik een volgeladen 530d touring mee, bouwjaar 2009. Niet slecht ;)

Nog een voorbeeld: ik liet wat repareren in de garage en toevallig moest ik diezelfde dag ook in Den Bosch zijn op Provinciehuis. Uiteraard werd ik weggebracht en mooi dat er om 16.30 uur een taxi voor me klaar stond om me naar de dealer te brengen. Echt top!

Maar ook kleine dingen doen ze goed. Auto wordt altijd van binnen en buiten gereinigd. Vorige keer was toevallig mijn ruitenvloeistofpeil erg laag. Dan vullen ze hem bij, zonder dat in rekening te brengen. Kleine dingen, maar ze maken een verschil. Als ik bel, weten ze bv direct over welke auto het gaat. Echt een verademing!

Grootste irritatie bij SCU. De service rondom vervangend vervoer. Een lift naar huis, bij SCU mag je een fiets uitkiezen en als ze je wegbrengen gaat het met zichtbare tegenzin. Een vervangende auto? Mijn advies: begin er niet aan! Ik kwam voor een beurtje en kreeg een vervangende auto mee (een Passat, niet om gevraagd). Ik reed welgeteld 15 km met die auto en dan vier maanden later een rekening van 50 euro nagestuurd krijgen. Echt bespottelijk.
 

Wasmachineman

Forumguru
Dat vind ik dus perfect ! Bij regulier onderhoud gratis vervangend vervoer.
En waarom, met het reguliere onderhoud verdienen ze tegenwoordig toch al aardig. En zo houd je je klanten in je eigen huis.
Mooi geregeld !
 

Wasmachineman

Forumguru
heb je volgens je contract dan recht op een andere auto?

Jazeker. Het is een leasewagen, full operational incl vervangend vervoer.
Wat nog erger is is dat het gewoon een garantie klusje is dus dit is makkelijk werken voor een dealer. Gewoon claimen bij de importeur i.p.v. een rekening sturen naar een leasemy of particulier.
 

Bothje

Heel gewoon lid
Ik had al 2 weken terug aangegeven een Skoda als vervangend vervoer te willen. En nu weer voor de 2e keur krijg je een V W mee.
Geen navi, geen cruisecontrol, gewoon een basis.
Even :ot: be-antwoord.

Jaren geleden bracht ik bij een Seat dealer mijn wagen voor onderhoud en kreeg een vervanger mee waarvan ik bij de afspraak al had gezegd dat ik die persé niet wilde in verband met rugproblemen.
Men vond dit heel gewoon. Heb me direct op de hielen omgedraaid en ben zo weggegaan om nooit meer terug te keren naar deze kluns.
Dat dit geen manier is om met klanten om te gaan bleek toen het bedrijf een jaar later over de kop ging. Gerechtigheid dacht ik zo.....
 

Neptukker

Forumguru
Even OT be-antwoord.

Jaren geleden bracht ik bij een Seat dealer mijn wagen voor onderhoud en kreeg een vervanger mee waarvan ik bij de afspraak al had gezegd dat ik die persé niet wilde in verband met rugproblemen.
Men vond dit heel gewoon. Heb me direct op de hielen omgedraaid en ben zo weggegaan om nooit meer terug te keren naar deze kluns.
Dat dit geen manier is om met klanten om te gaan bleek toen het bedrijf een jaar later over de kop ging. Gerechtigheid dacht ik zo.....
In Enschede was jaren terug een mooi gevalletje gelijkwaardig vervoer. Een advocaat zijn Bentley was door iemand aangereden. De tijd dat er voor het schadeherstel vervangend vervoer nodig was eistte de advocaat een gelijkwaardige auto. De verzekering van de tegenpartij (veroorzaker) sputterde tegen, maar trok bij de rechter aan het kortste eind.
 

SuperM

Nieuw lid
Levertijd is sterk afhankelijk van welk model je kiest. Zelf heb ik de S2 BL 2.0 TDI 125KW in week 24 besteld. Kan hem eind week 28 ophalen!
Dus 4 - 6 weken is mogelijk.
 

wimZ

Lid
"mijn" auto is gisteren door de LM bij de dealer besteld, vandaag belde de dealer mij met de volgende planning:
Auto wordt gebouwd in week 35
vermoedelijke levering in week 37
Dit kon eventueel nog iets eerder worden, maar hij wilde mij geen valse hoop geven.



S2 2.0tdi 140pk handgeschakeld elegance, business edition
 

wimZ

Lid
Vandaag even met de dealer gebeld over de status / planning.
De auto is inmiddels op transport naar NL, hoewel hij mij geen locatie aan kon geven waar 'ie nu was is de verwachting om met 1,5 week te kunnen leveren !!

Al met al een levertijd van ongeveer 8 weken, zeker niet slecht maar van mij had ie gisteren mogen komen.
Wat duurt wachten lang..........
 
Wie weet of de levertijd van de 1.4TSI momenteel langer is dan van de 2.0TDI? En zo ja, hoe lang is de levertijd dan momenteel ongeveer? Die van mij is rond 14 juli besteld....
 

wimZ

Lid
Nog even......
De S2 is inmiddels bij de dealer gearriveerd en zijn nu druk bezig om deze voor de aflevering gereed te maken.
Hopelijk eind deze week, maar in ieder geval volgende week.
Zeker nu lijkt volgende week nog zover weg, ik heb bij de dealer even in de garage de auto staan te bewonderen en ben heel blij met mijn keuze.

Vanmorgen helaas een aanrijding gehad met de huidige leaseauto, kan over twee weken pas terecht voor reparatie dus dit zal ik niet meer meemaken, raar idee om de auto straks met schade in te leveren ook al is het niet veel, spiegelkap vernieuwen en voorspatbord spuiten (niet uitdeuken)
 

Bijlagen

  • 25082009844-klein.jpg
    25082009844-klein.jpg
    34,8 KB · Weergaven: 51

guitar_billy

Senior Member
waarom staan die auto's allemaal zonder bumper en lampen ?
die worden tegenwoordig toch niet zo kaal uit de fabriek geleverd ??
zo heb je er als dealer nog wel afleverkosten aan ja !
 

wimZ

Lid
aflevering S2

Eindelijk was de dag van aflevering aangebroken, onrustig eerst naar een klant geweest om vervolgens een uur te vroeg bij van Loon in Gouda te arriveren.
"mijn" Superb stond keurig binnen te glimmen en terwijl de verkoper koffie haalde heb ik op afstand met een dikke glimlach de auto staan te bewonderen. De kleur, het interieur, het model, alles in mijn ogen perfect.
De dealer heeft ruim de tijd genomen om alles uit te leggen, in te stellen en voor te doen. Wat een geweldige auto, en wat een mogelijkheden met de columbus, ben nu maar aan het boekje begonnen want de mogelijkheden lijken nu nog bijna onbeperkt.
Na ruim een uur ben ik voorzichtig aan de eerste rit begonnen van ongeveer 80km, het idee dat iedereen mij aankeek en de auto bewonderde.
Het viel op dat vooral vw rijders inhaalden, er weer achter gingen rijden en opzij kijken tijdens het inhalen. Waarschijnlijk met het idee, wat een l..l ben ik om in een passat oid te rijden voor veel te veel geld.
Op de zaak aangekomen, met een dikke grijns van oor tot oor was er veel bewondering van de collega's, waarbij vooral de enorme ruimte geroemd werd maar ook de kwaliteit die alles uitstraald.
Een mondeo rijder die nu baalt dat ook hij niet bij Skoda is wezen kijken en een 407 "eigenaar" die waarschijnlijk morgen bij de dealer op de stoep ligt te wachten als ie om 900 uur open gaat.
De eerste kilometers zijn geweldig geweest, iedereen vindt de auto mooi, (tenminste dat zeggen ze tegen mij) Mijn vrouw die inmiddels al gewend is en zaterdag na de boodschappen achterin gaat zitten,de kinderen die het
luxe gevoel geweldig vinden en die zich helemaal niet voor auto's interesseren nu de vriendjes en vriendinnetjes uitnodigen om te komen kijken.:1819:
Heb nog te weinig gereden voor een revieuw maar de gevoelens zijn geweldig met uitdrukkelijke complimenten voor van Loon uit Gouda voor de prettige aflevering.
 
Bovenaan Onderaan