Levertijd

piair1982

Forumguru
DSG 7 heeft leverproblematiek. Op de zaak staat een auto in bestelling normaal 10 weken, nu 29 weken levertijd....


Weliswaar een tiguan, maar met rns 315 en dsg. Beiden zwaar in backorder...
 

BigFoot

Nieuw lid
Hallo dit is mijn eerste bericht op dit forum. Logischer wijs in het draadje 'Levertijden'. :winkie:
Ik heb 4 augustus een Yeti 2.0 TDI Tour besteld. Wachten is niet echt mijn sterkste kant.
Ik lees hier levertijden van 8 weken tot 29 weken.
Iemand hier enig idee hoelang de levertijd is?
 

TurboBooster

Forumguru
Even contact met de dealer opnemen.
Die kan in het systeem intussen de productieweek wel zien.
Gezien de bestelde Yeti met 2.0 TDI motor denk ik aan ongeveer 10 weken.
 

mensFaber

Nieuw lid
Zojuist bericht van de dealer dat mijn Yeti Tour 1.8TSI definitief is ingepland in week 40, en volgens mij is dat volgende week :yeah:
Week 42 waarschijnlijk bij de dealer.

Dus deze leasebak wordt nog dit jaar uitgeleverd :super:
 

BigFoot

Nieuw lid
@Johnnywalker > 9 weken... dat is netjes. Hopelijk wordt die van mij dan volgende week afgeleverd.
 

EdK

Forumguru
ik snap helemaal niks van die lange levertijden van jullie, eind juli besteld en woensdag kan ik 'm afhalen ...

Wat kun je woensdag afhalen ? neem aan dat je een Yeti bedoeld ?
Maar welke uitvoering ? wat zijn de optie's die je erbij heb genomen
Of heb je een voorraad wagen besteld en krijg je die woensdag ?

Want met de opmerking die je nu maakt dan kan ik er niet bij opmaken of je praat over welke wagen etc , en noem ik die opmerking dan maar een schot in de lucht !
 
@EdK je hebt helemaal gelijk, vandaar wat aanvullende info.

Het is geen voorraadwagen, die zou je inderdaad nog wel sneller kunnen krijgen.
Hier praten we over een 1.8 TSI 4x4 ambition met panoramadak, navigatie, 17'' en nog een paar kleine dingetjes.
Wel jammer dat de tour-uitvoering niet met dat dak te krijgen was, dan had ik praktisch dezelfde gehad voor wat minder geld.

Hoop dat hiermee de kruitdampen een beetje opgetroken zijn.
 

EdK

Forumguru
dan mag je met die configuratie zeker niet klagen dat hij zo snel geleverd is want normaal is levertijd met pano dak meteen langer wachten dan de normale 8 weken !
En was luchtdruk schot hoor dus geen kruitdampen
Kan niet meer heden ten dagen, milieu vervuiling he !
 

bedlam58

Nieuw lid
30 augustus, 2de update, vanmorgen door de dealer gebeld, de Yeti gaat waarschijnlijk pas week 40 komen. Grrrrrrrrrrr :1884:

Vandaag (3/10) contact gehad met de dealer, de Yeti is binnen, de afspraak is dat ik hem vrijdag mag gaan voeren :winkie:
 

BigFoot

Nieuw lid
Ik heb mijn dealer eens gebeld. Mijn Yeti wordt deze week in elkaar gezet. Binnen 2 weken wordt ie geleverd.
Ik vind wachten op een bus erg. Maar dit is nog erger :)
 

BigFoot

Nieuw lid
@ EdK > Bedankt voor de link. Ik dacht dat ik alle Yeti website's, foto's en filmpjes als gezien had. Deze kende ik nog niet.
 

bedlam58

Nieuw lid
Vandaag (3/10) contact gehad met de dealer, de Yeti is binnen, de afspraak is dat ik hem vrijdag mag gaan voeren :winkie:



Vandaag deYeti opgehaald bij de dealer. Door een communicatiefout tussen werkgever enleasebedrijf is niet de Yeti afgeleverd die ik besteld heb Grrrrrrr. (geenvision pakket) :confused:
Er wordt nuuitgezocht wat wel of niet alsnog te monteren is.

Wel een heerlijke rit met de Yeti gemaakt, (bijna) alle ergernissen weg :super:


 

mensFaber

Nieuw lid
Als het goed is, is mijn Yeti vorige week geproduceerd en nu op weg naar NL. Is er voor ons een manier te achterhalen wanneer de Yeti bij de dealer wordt afgeleverd. Of kan ik voor dit soort informatie alleen bij de dealer terecht?
 
@mensFaber: Tussen productie en auto ophalen bij de dealer zat bij mij anderhalve week. Ik zou dus maar gewoon de dealer bellen voor een afspraak!
 

EdK

Forumguru
als productie week dus week 40 was voor jou dan is hij uiterlijk week 42 bij dealer afgeleverd en met een beetje massel kun je hem week 43 dan rijden
Maar dan zou ik wel ff langsgaan om dat nu met hun te plannen
 
Bovenaan Onderaan