Levertijd

Hallo,

ik lees op het Duitse Skoda-forum verontrustende berichten over het oplopen van de levertijd. Vooral de 1.4 TSI schijnt getroffen te zijn omdat deze motor binnen het VW-concern erg gevraagd is.
Mijn 1.4 TSI Elegance is besteld 10 december en de verwachte levering medio februari. Zijn er binnen dit forum actuele ervaringen met levertijden ?
 
Als je dealer een datum heeft afgegeven en goed gekeken heeft zal die behoorlijk kloppen. Die van ons (ook een 1.4) klopte precies. Maar het duurt altijd te lang;) Vreemd trouwens dat de 1.4 krap zit, toen wij hem bestelden was het de 1.2 en werd daarom de 1.4 in de aanbieding gegooid omdat er dan ruimte voor de 1.2 zou komen..

In Duitsland is de bandbreedte kennelijk sowieso iets anders of zijn de leveranciers onbetrouwbaarder... De verschillen ontstaan met name bij het panoramadak, als je die wilt gaat het kennelijk altijd mis volgens de diverse fora. Het ligt dus niet zozeer aan de motor.
 

EdK

Forumguru
Als de dealer op bepaald moment de productie datum in zijn scherm heeft staan dan staat deze vanaf dat moment vast en wordt hij dan ook gebouwd.
Als je even een search over het fora doet zal je erachter komen welke componenten een vertraging kunnen geven mbt de Yeti
Het panorama dak was hier er één van.
Dan koopt de importeur jaarlijks van elk model een x aantal produktie eenheden in en deze zijn model gebonden maar niet type gebonden
en dit is uiteraard per land anders, dus maw verontrustende berichten mbt duitsland hoeven niet te gelden voor nederland.

dus even bij je dealer langs gaan (mailen helpt vaak niet9 geen antwoordt krijgen)) en hem laten kijken in het VAG systeem of je wagen al op een weeknr staat ingeboekt voor produktie
En afleveren van wagen na produktie wordt in algemeen 2 weken voor gerekend dus week 5 produktie is week 7 in nederland
En dan is het afspreken wanneer de dealer gaat afleveren, dus hoe druk is het in de garage met reparatie's en andere afleveringen !
 
Wij heben besteld op 4 december, (een 1.2 DSG) oorspronkelijk zou eind februari geleverd worden, bij navraag staat de voorlopige produktie echter in week 10 geplanned dus levering op zijn vroegst in week 13-14 wat dus al april is :(
Bij ons was het verhaal dat juist de 1.2 erg gewild en dus moeilijk leverbaar is.
Kijk je op het engelse forum dan praten ze daar dat juist de diesel moeilijk leverbaar is (levertijden van 6 maanden of meer). Dus zeg het maar......
Voor ons is de nu genoemde levertijd nog net acceptable (totale levertijd zo'n 18 weken), maar langer moet het toch hopelijk niet worden
 
Bij de dealer nog geen produktieweek te zien in het systeem. Wel dat hij bij de fabriek besteld is. Goh, dat vind ik niet gek. Daar worden ze toch allemaal geboren :baby012:
Geduld dus. En daar heb ik al zo veel van ......
 

berny

Nieuw lid
hier heel vlot gegaan.:laugh:
zaterdag 11/12 bestelbon yeti (act 2tdi,panodak,cruicontr,clima,reswiel,amundsen)
zaterdag 12/02 bericht yeti in Belgie
maandag 14/02 papieren halen en yeti komt toe in garage
dinsdag 15/02 verzekering + nummerplaat aanvragen
woensdag 16/02 nummerplaat toegekomen in garage via bpost
Donderdag 17/02 wagen gaan halen + technische controle trekhaak + winterbanden
oef en wij weg..??..probleem dakdragers voor skibak van passat-variant passen niet!!!:1884:
 

monster

Nieuw lid
Ja, ja, soms gaat het snel, soms is het even wachten.

Half december een 1.2 elegance DSG besteld, toen was de verwachte productie week 9.
Inmiddels is de verwachte productie week 12.

Zucht, wachten.
 

Gompie

Lid
Geen idee, zag gisteren op weg terug uit Tirol op de Duitse Autobahn wel een paar transporters propvol prachtig mooie spiksplinternieuwe Yeti's richting Noorden rijden, dus wie weet naar NL?

Ik hoop zelf begin/half april mijn aqua blue 1.4 TSI (+ vision pakket, schuifdak, MDI, LM Dolomite, park distance control achter) op te mogen halen.
 

Gompie

Lid
Geen idee, maar er reden toch echt een paar transporters vol richting Noorden. Maar ze kunnen ook best voor Duitsland of zo bestemd zijn geweest inderdaad.

Vandaag gehoord dat de produktie van de mijne voor week 16 is gepland, het zal mij benieuwen!
 

JOCO

Nieuw lid
Voor alle wachtenden onder u , wij hebben 22 nov. 2010 besteld en 26 feb.2011 opgehaald , 14 weken gewacht dus.

Yeti 1.2 comfort platin grey
 
Ik ben nieuw op dit forum.
Heb op 31 december 2010 een Yeti besteld en krijg deze komende dinsdag 8 maart geleverd. Dus maar 9 weken gewacht op een Yeti 1.4 Ambition mato brown plus wat opties.
 
Netjes en een mooie auto. Bij mij was de levertijd ongeveer hetzelfde. De 1.4 is wat beter leverbaar dan de 1.2 en als je geen hele bijzondere optie bestelt (panodak...) gaat het best wel vlot.
 

PMS

Nieuw lid
12 februari Yeti 1.2 Comfort besteld.
Zou 12 weken duren, dus een kwart is al achter de rug...
 
Ik heb mijn 1.4 TSI Ambition besteld op 14 februari, het zou ongeveer 16 weken duren voor levering. Ik heb nu pas vernomen dat de productie voor week 17 bevestigd is, eind april dus. Tegen dat de wagen effectief geleverd is (plus twee weken, zeggen ze) zou ik in dat geval twaalf weken moeten wachten.
 
Ik was heel nieuwsgierig dus ik heb vandaag zelf even geïnformeerd. Het zou wel nog alle kanten op kunnen volgens hun...
 
ik heb laatst (paar weken geleden) ook maar eens weer geinformeerd...productie week 8 was het antwoord...echter nog niets vernomen dus binnenkort nog maar eens navraag doen (bestel datum 4 december)
 
Bovenaan Onderaan