Levertijd Octavia 3

MY00

Senior Member
Nee hoor, ik heb dit gevraagd en men zei toen dat vanaf juni de combi geleverd kan worden. Alleen een optie welke pas op een later stadium geleverd wordt jan dan natuurlijk een probleem zijn. In Duitsland wordt de combi al per week 22 geleverd in Tsjechië per direct blijkbaar
 

paulus474

Senior Member
Dat is alvast beter dan september ;).
Mijne wordt (als het goed is) eind juni (of iets eerder nog) geleverd.
@Greggy: is er een speciale reden dat jij voor de optie DAB gekozen hebt? Moet dit een veel betere radio-ontvangst of zo opleveren, of zijn er nog andere redenen te bedenken? Ik wist niet zo goed wat ik met die optie moest...
 

Greggy

Actief lid
Hi @Paulus474; ik heb DAB genomen omdat per 1 september 2013 in NL er een grote landelijke uitrol/dekking plaatsvind van commerciele stations op DAB. Nu zijn de publieke omroepen al te beluisteren op DAB, maar deze luister ik nooit.

DAB is de nieuwe 'vorm' van radio eigenlijk. Digitaal. Beter dan het enorm oude FM. Ik zie het maar als cassettebandjes vs. CD. Voor die 100 euro hoef je het eigenlijk niet te laten.

Enige vraag die ik heb is dat DAB+ straks de standaard wordt. En uiteraard in de folders staat DAB ontvanger... maar dit zal wel loslopen.
 

MY00

Senior Member
Wat ik me afvraag is of het DAB niet altijd gewoon aanwezig is op de columbus en dit dus 'gewoon' aangezet kan worden.
 

MY00

Senior Member
Wat ik bedoelde is dat als je het niet aanvinkt als optie dat je it waarschijnlijk zelf later aan kan (laten) zetten via software.
 

paulus474

Senior Member
Greggy;310723... En nada typeaanduiding/reclame en zo. ...[/QUOTE zei:
Dus zonder "Skoda" en "Octavia" op de achterklep.
Doen ze dat dan al af-fabriek, of "weken" ze die letters er bij de dealer pas vanaf?
 

Skoda_Jake

Nieuw lid
Zojuist bestelling gedaan van Octavia Combi BL Elegance 1.6 TDI 7DSG, Beige, panoramadak, winterpakket, reservewiel. Verwachte levering week 26.
 

Canon-Eye

Forumguru
Dus zonder "Skoda" en "Octavia" op de achterklep.
Doen ze dat dan al af-fabriek, of "weken" ze die letters er bij de dealer pas vanaf?
Als het bij de bestelling als optie is aangevinkt, zullen ze het vermoedelijk in de fabriek er niet op plakken.

Mocht dat om welke reden dan ook fout gaan, dan kan de dealer (of jijzelf) dit heel simpel en zonder enig zichtbaar gevolg oplossen. Gewoon met een haardroger, een vislijntje en een beetje napoetsen.

Zo heb ik het sinds 1982 bij al mijn auto's gedaan of laten doen.

N.B. Bij de daaraan voorafgaande Golfjes-1 werkte dat niet, omdat het "Golf"-logo 2 kleine pootjes had die in positioneringsgaatjes in de achterklep moesten vallen. Had je 't logo eraf, moesten er weer doppies in die gaten - dat schoot dus niet op...
 

Greggy

Actief lid
Dus zonder "Skoda" en "Octavia" op de achterklep.
Doen ze dat dan al af-fabriek, of "weken" ze die letters er bij de dealer pas vanaf?

Geen idee Paulus474. Bij mijn Golf deden ze dit gewoon net voor aflevering. Zou idd. makkelijk zijn als ze dit af fabriek deden. Ik vraag mij af of het Skoda-logo er op blijft zitten of dat dit er ook af kan. Ik weet eigenlijk niet wat mooier staat.

Heb ook gevraagd om een blanco plaathouder. Ben benieuwd of dit lukt.
Morgen maar eens de niet-beige-bekleding navragen...
 

paulus474

Senior Member
Het Skoda-logo(in het midden van het kofferdeksel) wil ik er wel op laten zitten. Ik bedoelde eigenlijk de letters "Skoda" (links op kofferdeksel) en "Octavia" (rechts), en wellicht de motoraanduiding (rechtsonder). Lastig... ;)
En anders later zelf nog eraf halen zoals Canon-Eye beschrijft, alhoewel ik dat toch een beetje creepy vindt :-)).
 

Canon-Eye

Forumguru
Heb ook gevraagd om een blanco plaathouder. Ben benieuwd of dit lukt.
Natuurlijk lukt dat. JIJ bent de klant, dus jij maakt uit wat je wel of niet aan reclame op je auto wilt voeren! Ze zetten ook maar een "voorplaathouder" aan de achterkant, die zijn vaak blanco en zo niet, dan halen ze gewoon een setje blanco's bij de automaterialenboer.

En als ze sputteren, dan hoef je ze alleen maar duidelijk uit te leggen dat je de auto niet afneemt (en dat ze dus geen geld krijgen) zolang hij niet naar je zin is. Moet je eens opletten: werkt altijd!
 
heb vandaag ook de volgende config besteld, komt volgens dealer week 25

Octavia 1.4 TSI - DSG Elegance - Business Line - Combi
Zwart
Zwart Leder Achteraf
18" Alaris
Elektrische achterklep
Sunset
Drive Select
Safety Pack

door het leer wordt hij 1 week later uitgeleverd
 

Raveen

Nieuw lid
heb vandaag ook de volgende config besteld, komt volgens dealer week 25

Octavia 1.4 TSI - DSG Elegance - Business Line
Zwart
Zwart Leder Achteraf
18" Alaris
Elektrische achterklep
Sunset
Drive Select
Safety Pack

door het leer wordt hij 1 week later uitgeleverd

ik neem aan dat je een combi hebt besteld aangezien je een elektrische achterklep hebt. Die heb ik nog niet op de prijslijst gezien. Mag ik vragen wat de meerprijs daarvan is.
 
Als meerprijs is de prijs van de superb genomen, 420 euro, dit kan nog wijzigen eind april is het definitief bekend
 

rusotini

Nieuw lid
Ook ik heb (via de leasemaatschappij) de nieuwe Skoda Combi 2.0 TDI business Ambition besteld. Principe leverdatum volgens de leasemaatschappij 14 augustus 2013, maar de Skoda dealers houden vol dat de levertijd 12 weken is. Ik heb even een Skoda 2 als leenauto gehad (weliswaar de goedkoopste uitvoering) maar die heb ik gelijk terug gegeven aan de lease maatschappij wat een drama auto. Hopen maar dat de Skoda 3 beter rijdt.
 

MaXt0r

Actief lid
Hallo allen,

Ik zie hier op het forum dat er personen zijn die een Skoda Octavia 1.4 TSI DSG besteld hebben. Hier kan ik niets van terug vinden op de website van Skoda. Zijn hier al prijzen van bekend of bedoelen ze toevallig de 1.6 TDI DSG? Of zie ik iets over het hoofd misschien?

De 1.6 TDI DSG zal waarschijnlijk niet in mijn lease budget passen maar een TSI model misschien wel. Als iemand hier meer info over heeft hoor ik dat graag.

Alvast bedankt!
 
Bovenaan Onderaan