Levertijd Citigo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hetzer

Forumguru
Okay dus over een maandje al rijden !!!!!!!!!!
Hoe rijd de 75 pk versie, merk je veel verschil
 

Tones

Actief lid
Ja nog een maandje en dan is het zover. Ik heb alleen maar ervaring met de 75PK 2 deurs elegance waar ik vandaag in heb gereden. Voor mij is het genoeg. Ik kon overal makkelijk meekomen in het verkeer. De Lupo waar ik nu in rij, heeft ongeveer het zelfde vermogen. De Citigo schakelde heerlijk en lag vast op de weg. Ook in iets te snel genomen bochten ging hij niet vreemd doen. Wat een heerlijk lederen stuur zit er in! Het leek wel dikker dan het stuur van de Fabia combi Greenline waar mijn partner mee rijdt, vooral daar waar je vaak de handen hebt is het stuur extra dik gemaakt voor een bijzonder goede greep. De chromen afwerking binnen was mat chroom wat ik ook erg mooi vond.

Nog 4 weekjes en dan heb ik hem!
 

Hetzer

Forumguru
Stuur is idd erg lekker dik en sportief !!
Heb zelf alleen met een 60 pk Up en Citigo gereden, vond deze motor net iets te weinig, daarom ben ik voor de 75 pk gegaan
 

Skoody Boo

Actief lid
Nee helemaal niet zo lang, maar het verbruik vielde wat tegen ...
Ik wilde dus weer wat anders, de Citigo is nog veel kleiner dan de Fabia en de Citigo is als elegance met wat pakketjes erg goed en luxe uitgerust.
Na een vrijblijvend bezoekje aan Vepreda de Fabia dus omgeruild ;)

???

Je wist nog niet eens of je met tuning 200 zou halen.... En minder verbruik is toch veel eenvoudiger te bereiken met rustig rijden?
 

Tones

Actief lid
Ik vond de 1.0/75pk gevoelsmatig niet minder presteren dan mijn 1.4L Lupo. Voor ik deze lupo had, reed ik een Seat Arosa 1.0 en die kwam voor mijn gevoel soms ook niet vooruit. Ik voelde me wel thuis in deze 75pk Citigo en ik hoop jij straks ook Hetzer.
 

Phaedros

Nieuw lid
Goed om te lezen! En die vier weken zijn zo om, het grootste deel van de wachttijd is al achter de rug!

Lederen stuurwiel is voor mij een must. Die chromen randjes ontbreken helaas op mijn Tour, maar je kunt niet alles hebben ;)

Zag op Ebay wel een setje chromen ringen voor ventilatie-openingen en lichtschakelaar. Vijftig euro vind ik echter wel wat prijzig voor een paar simpele randjes. Dan ontbreekt nog steeds het chromen randje rondom de middenconsole, maar vraag me af of dat mogelijk is. En een chromen rand rondom de snelheidsmeter e.d. zal denk ik niet lukken zonder het hele paneel te vervangen? Ach, weet je wat, ik vind het standaard Ambition dashboard ook wel goed genoeg. Mét chromen accenten op de knoppen van de verwarming en radio :cool:
 

Kensel

Forumguru
@Cali05: Nog paar daagjes.. Zijn wel de langste.. Succes nog even met wachten en alvast veel plezier ermee! :)
 

Hetzer

Forumguru
Kijk dat is mooi, mijn aflevering is nog onbekend, staat geplant op eind augustus, begin september, productie na een zomer reces
 

Tones

Actief lid
Dat heeft ook weer voordelen Hetzer, dat zomer reces. Als ze straks die van jou in elkaar gaan schroeven, zijn ze allemaal volledig uitgerust terug van vakantie en is iedereen weer gemotiveerd en geconcentreerd aan het werk. Die van ons is in elkaar gezet door een team die aan vakantie toe was :crazy: .... wat heb je liever? :grin:
 

cali05

Forumguru
De mijne komt in week 35, nog even geduld dus. Zoals bekend heb ik al één uitgeleverd gekregen maar die had een wat kort leven. De weinige km's die ik ermee hebben gereden hebben mij wel overtuigd. Echt een hele fijne auto voor die afmetingen. Overigens is degene die ik eind augustus ontvang een auto modeljaar 2013
 

Tones

Actief lid
Dank je! Ik kijk er naar uit! Viel eigenlijk best nog wel mee. Alles bij elkaar heeft het 10 weken geduurd vanaf de bestelling. Jij zal ook wel snel aan de beurt zijn nu.
 

Phaedros

Nieuw lid
Klopt! Volgende week komt 'ie binnen bij de dealer. Iets later dan men eerst gezegd had, komt vast vanwege al die vervroegde 5-deurs varianten ;)
 

Tones

Actief lid
Zo, vandaag de Citigo afgehaald bij De Waal in Tiel. Wat een fantastische wagen (en dealer). Het enige wat mij opviel was dat ik (gelukkig) niet zo'n foto houder clip aan het dashboard heb zitten. Verder heb ik nog niet met het open dak kunnen spelen vanwege de regen. De rubber matten komen met dit weer erg goed uit. By the way, kreeg 1 sleutel met ab en 1 gewone zonder ab.

Mevrouw Tones is in haar sas :grin: :rockon:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan