Leon-cupra's BMW M3 touring aka "der Transporter"

Okki

Donateur
Fijn om te horen. Dat is het belangrijkste @leon-cupra . Ik heb het zelf wel eens anders meegemaakt helaas. Gaat, ondanks o.a. medicijnen, ook niet meer over.

Maar we blijven lachen.... dat is nog belangrijker.

Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Wat is "ok" hé ... heb mijn deel ook al serieus gehad hoor (en ondervind het ook nog dagelijks). Gaat ook niet zomaar over en jijzelf bent de enige die het kan oplossen ... en dat is het moeilijkste wat er maar is. Geeft ook wel aan dat "the mind" een enorm sterk iets is (spijtig genoeg in bepaalde gevallen). Zelf altijd medicatie geweigerd want ben van oordeel dat het er ook voor zorgt dat je er afhankelijk van wordt (wat het probleem op termijn zelfs nog kan versterken).

Maar dat alles staat los van hoe ikzelf in het leven sta ... die levenswijze heb ik meegekregen van mijn vader :pardon:

heel toevallig krijg ik in mijn youtube-voorstellen een heel interessant filmpje voorgeschoteld ... Lotgenoten "je leeft je eigen leugen". Best wel interessant topic

Okki

Donateur
Ik schiet gelijk weer in de stress....

Screenshot_20260519_192843_Chrome.jpg

Net ff een minuutje gekeken via JouwBuis. Is wel een heel interessant filmpje. Ga ik zeker nog even helemaal afkijken.

Mensen zien mij altijd lachen en lollig (hoop ik) doen en begrijpen dan niet dat je toch kan worstelen met bepaalde zaken. Ook in de muziek...ik kreeg afgelopen weekend weer het ene na het andere compliment. Maar voor een optreden schijt ik altijd in m'n broek van zenuwen. Snappen de mensen ook niet.

Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Na +/- 1.5 week stilstand van de M3 eens een "deftig" ritje gemaakt met de M3. Had vandaag voor de mijn werk een uiteenzetting over AI, samen met een lunch in een *-restaurant (heerlijk tafelen). Ritje van +/- 30km +terug (lang geleden dat de M3 nog zo een afstand gedaan heeft :shutup:). Gisteren even volgetankt. Wagen gaf aan : 300km rijbereik ... Na terugkomst op het bedrijf : 320km, dus 60km gereden en 20km extra rijbereik ... :D

Na 1.5w niet gereden hebben met de M3 ben je toch verdomd blij met een M3. Niet dat ik niet graag rij met de Tesla, rijdt gewoon anders. Maar de M3 ... de power, de sportiviteit, stuurgevoel, ... tja, vandaag toch wel ergens blij dat ik de M3 (nog) niet weg gedaan heb. Wat ik wel zeker nu weet, een opvolger zal voor 99% EV zijn, maar het gaat toch het sportieve karakter moeten hebben van de M3.

JeSko

Forumguru
maar het gaat toch het sportieve karakter moeten hebben van de M3.

Onmogelijk, sorry maat, maar je gaat zowiezo inboeten dan, geen enkele elektrische wagen kan dat sportieve karakter van een ICE sportwagen evenaren, je ontbeert gewoon de sound en sound is 50 % van de beleving van een sportieve wagen. Een elektrische auto kan nog zo goed zijn, het blijft een compromis tov een echte sportwagen met verbrandingsmotor.

leon-cupra

Forumguru
@JeSko , heb in mijn vorig bericht speciaal niet de sound ingezet net omwille van het feit dat sound in een hedendaagse sportwagens, zoals een M, gewoon op niets trekt. Zet de M3 is de normale stand , rij er normaal mee en je waant je qua sound in een 320i. Je moet echt al hoog in toeren gaan om het echte karaktersound van de 6 cilinder te horen en eerlijk gezegd voor een M is dat daarnaast gewoon te stil.
Uitlaat … welke uitlaat?? Die hoor je gewoon niet in het interieur. Zet je de M3 in M2-stand (alles in meeste extreme sportstand) dan krijg je gewoon een extra sound over de boxen … echt een M onwaardig …

absoluut niet eens dat je geen type M3 in een EV kan vinden. Porsche Taycan is daarvan een mooi voorbeeld. Maar denk ook eerlijk gezegd op dit moment de enigste. De rest zijn allemaal SUV types en cross-overs.

Daarnaast , nieuwere EVs gaan meer en meer de sounds kopiëren van een verbrandingsmotor. De nieuwe AMG EV kopieert perfect de sound van een V8 en gaat zelfs versnellingen simuleren. Dus binnen dit en x jaar heb je de “oude” beleving en een EV in 1.

JeSko

Forumguru
Jij hoort dat niet zo, moderne auto's zijn harder geïsoleerd, ik ben daarstraks nog een G-80 M4 gekruisd en die hoorde je goed, oké, niet zoals de F reeks, maar toch nog steeds een lekker klinkende wagen. Ondanks alle regeltjes, ik dacht ook dat mijn GTI stil was, tot ik men broer er mee liet rijden en in buiten stond, was erg blij met hoe die toch klinkt. Je hebt in een EV gewoon die beleving niet, de beleving van dat schakelen ( al dan niet automatisch in M stand ) en de uitlaat en motor die exact daarop reageren, het terugvallen in versnellingen wanneer je plots de toeren ingaat, nope, gaat met een EV never nooit gebeuren en je gaat spijt hebben als haren op je kop als je de M inruilt op een EV.

Fake geluid is nooit hetzelfde man, alleen al het gedacht dat het geluid fake is maakt het ondraaglijk.. sorry, denk dat we daarin erg verschillen. Maar goed, ik ben dan ook weeral autoscout aan het afstruinen voor iets luiders dan dit, ben daar ook niet helemaal mentaal gezond in :D

leon-cupra

Forumguru
“Het gaat om beleving” de beleving is voor de bestuurder, de bestuurder zit binnenin .. en idd, tegenwoordig moeten alle wagens enorm geïsoleerd zijn om alle geluid weg te filteren … tja , laat je dat bij een M niet willen. En dat is heel spijtig. Snap niet dat ze dat niet inzien bij de M/RS/AMG afdelingen …Het exterieur geluid is inderdaad heel mooi bij de M maar ik ben bestuurder, geen passant van mijn eigen wagen. Tja, al de rest , schakelen , drop van het toerental, … zie de nieuwe AMG EV. Heeft dat allemaal.

En met een EV rij je ook helemaal op een andere manier. Met mijn tesla rij ik veel rustiger dan met de M3. Een EV nodigt niet uit tot continue de limieten te willen opzoeken. Een EV geeft rust. Maar, rij enorm graag met de Tesla, is de perfecte gezinswagen maar mis dat sportieve rijgedrag en vandaar ben ik wel steeds enorm blij telkens met de overstap naar de M3.

Zit eigenlijk al een tijdje in mijn hoofd om binnen x-tijd de M3 te vervangen door een Cayenne EV of mss de nieuwe IX5 maar dan ga ik dat sportieve karakter missen denk ik. Denk persoonlijk dat de Taycan ST of CT voor mezelf wel een geschikte kandidaat is om ooit de M3 te vervangen.
Nieuwe RS5, BMW M5, … zouden allemaal wel kunnen maar dan moet het weer lichte vracht zijn .. loop je weer aan tegen het feit aan dat je maar 2 zitplaatsen hebt .. dus gezinsuitjes nooit met de “funcar” …

Maar ach .. zover zijn we allemaal niet. Eerst maar eens zien om mijn nieuw appartement betaald te krijgen. Alleszins, en daar ben ik ergens wel tevreden mee, binnen 2 weken gaan we veranderen van werkgever wat met zich meebrengt dat er 10x zoveel km’s zullen gemaald worden met de M3/tesla :D

leon-cupra

Forumguru
@SuperBeeb, is al vroeger warm hoor. En voor mezelf is 30km al “deftig” ritje :tongue:

Heb mij gewoon aan de snelheidslimieten gehouden … 50/70 :arghh: baantjes die ik niet ken (weet niet waar flitsers kunnen staan), daar hou ik mij steevast aan de snelheid. Was ook relaxed, beetje cruizen.
In het terugkomen wel op bepaalde stukken het pedaal wat dieper gestampt (maar uiteraard niet M-waardig stampen ;)). Het echt doorstampen doe ik enkel op mijn bekende baantjes. Gaat binnnekort trouwens een heel stuk plezanter worden. Als ik van mijn nieuw werk kom zitten daar een paar “ongelimiteerde” stukjes tussen en wat leuke boerebaantjes :D

Bovenaan Onderaan