“Het gaat om beleving” de beleving is voor de bestuurder, de bestuurder zit binnenin .. en idd, tegenwoordig moeten alle wagens enorm geïsoleerd zijn om alle geluid weg te filteren … tja , laat je dat bij een M niet willen. En dat is heel spijtig. Snap niet dat ze dat niet inzien bij de M/RS/AMG afdelingen …Het exterieur geluid is inderdaad heel mooi bij de M maar ik ben bestuurder, geen passant van mijn eigen wagen. Tja, al de rest , schakelen , drop van het toerental, … zie de nieuwe AMG EV. Heeft dat allemaal.
En met een EV rij je ook helemaal op een andere manier. Met mijn tesla rij ik veel rustiger dan met de M3. Een EV nodigt niet uit tot continue de limieten te willen opzoeken. Een EV geeft rust. Maar, rij enorm graag met de Tesla, is de perfecte gezinswagen maar mis dat sportieve rijgedrag en vandaar ben ik wel steeds enorm blij telkens met de overstap naar de M3.
Zit eigenlijk al een tijdje in mijn hoofd om binnen x-tijd de M3 te vervangen door een Cayenne EV of mss de nieuwe IX5 maar dan ga ik dat sportieve karakter missen denk ik. Denk persoonlijk dat de Taycan ST of CT voor mezelf wel een geschikte kandidaat is om ooit de M3 te vervangen.
Nieuwe RS5, BMW M5, … zouden allemaal wel kunnen maar dan moet het weer lichte vracht zijn .. loop je weer aan tegen het feit aan dat je maar 2 zitplaatsen hebt .. dus gezinsuitjes nooit met de “funcar” …
Maar ach .. zover zijn we allemaal niet. Eerst maar eens zien om mijn nieuw appartement betaald te krijgen. Alleszins, en daar ben ik ergens wel tevreden mee, binnen 2 weken gaan we veranderen van werkgever wat met zich meebrengt dat er 10x zoveel km’s zullen gemaald worden met de M3/tesla