Leon-cupra's BMW M3 touring aka "der Transporter"

leon-cupra

Forumguru
Prins Bernard zijn autocollectie is mij redelijk bekend. Wanneer je al +10j autoblog.nl volgt, dan zie je regelmatig wel eens een topic over 1 van zijn wagens.

Las dat gisteren ook dat guards red een iconische kleur is van Porsche. Maar persoonlijk vind ik het veel beter passen bij een wagen met veel meer kleurcontrast, vb een targa/cabrio of een GT model.

Tees

Donateur
Nou, dan is de oplossing simpel: een 911 GT Cabrio in Guards Red!

@EdK meestal mee eens, maar een sportwagen mag rood zijn vind ik.

SuperBeeb

Forumguru
GT3 Cabrio is m.i. meer een auto voor Posers.
Motorkarakter pas niet echt bij het cruise-karakter van een cabrio.
Een GT3 koop je in principe om er ook af en toe mee op een circuit te rijden.
Natuurlijk is er de Touring versie (neem aan dat de S/C daarop is gebaseerd) voor wie er niet van strijken houdt, maar ook dat is niet echt een 'tourer'.

leon-cupra

Forumguru
De cabrio is er net gekomen om nog meer beleving te hebben in een GT3. Al wat filmpjes gezien van de cabrio … schijnt enorm zot machine te zijn. De stijfheid van een gewone gt3 en nog meer (geluids)beleving.

Nu, persoonlijk zou ik voor een daily ook geen GT3 kopen. Een GT3 moet je in toeren kunnen rijden en doe je dat op de openbare weg, tja, dan zit je continue over de limieten van rijbewijs kwijt. Een gewone Carrera is al snel genoeg (of zelfs te snel) voor onze openbare wegen. Vandaar dat ik ook liever een 992.2 Carrera zou willen dan een 992.1 GTS vb.

Bovenaan Onderaan