Leon-cupra's BMW M3 touring aka "der Transporter"

Okki

Forumguru
ga er eens chatgpt op los laten
Weer op die Tesla? Het belangrijkst is dat jij het mooi vind. En als iemand anders het er heel raar uit vind zien, blijft dat ook hangen. Vandaar dat sommige reclames op tv rete irritant zijn. Dan hebben mensen het daarover.

leon-cupra

Forumguru
@Okki neenee … wou eens weten hoe het design van de stickers van de tesla op de porsche zou passen :D
Het leek mij nog wel een goed idee.

En eerlijk, ik vind de bestickering op de tesla enorm geslaagd. :jaja:

Herperduin

Forumguru
Verandert AI de verhoudingen van de wagen ook meteen? Vooral de middelste lijkt beetje op Bliksem / Lightning McQueen. Beetje hoger en korter geworden.

Maar vind het allemaal beetje zonde van de Porsche eerlijk gezegd. Op de Tesla best mooi maar is ook meer 13 in dozijn wagen. Een Porsche zou ik zelf toch onberoerd laten…

leon-cupra

Forumguru
AI verandert inderaad wel wat aan het design. Zie ook de luchtinlaten van de achterbumper ... :arghh:

1776511112623.png

Neen, op een Porsche zou ik niet zozeer een design zoals op de Tesla zetten. Is inderdaad zonde.
Maar op een carmine red 911 mag er wel een kleine striping. Breekt het rode geheel.

Zo een striping maar dan met mijn merknaam zou ik nog wel overwegen. (zwart op rood dan)

1776511009583.png

JeSko

Forumguru
Ben je nog redelijk fit en flexibel Tim? Gisteren in een 911 gezeten, dat is qua zit en "hoogte" wel even wat anders dan een M3, en ik ben zelf topfit al zeg ik het zelf ;)

Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Ben nog geen 50 hoor :tongue:
Fit zijn we niet echt maar flexibel is geen probleem. ;)

Eerlijk gezegd al lang geleden nog eens in een 911 gezeten maar al moeten we eruit rollen … gaat me uiteindelijk niet tegen houden ;)

In de tijd de MX 5 was ook superlaag. Was op den duur ook wel een dingetje.

leon-cupra

Forumguru
1777216963779.png
1777216976799.png

Kleine aanpassing maar wat een verschil. :dankje:

Deze wagen blijft duidelijk door mijn hoofd spoken. Zou ik het doen of niet (kopen van de wagen hé) ? Rood is wel mooi en speciaal maar mbt wederverkoop niet echt interessant (moet je ook iemand vinden die wat van de standaard wilt afwijken), dus tja doen of niet? Wachten tot er een mooie cabrio te koop komt te staan (cabrio zou alle vinkjes wel kunnen afvinken)? BMW weg of niet ? Niet doen en toch investeren in vastgoed? ..... Tja, slapeloze nachten hebben we niet (zijn we te moe voor), maar ze zijn duidelijk minder goed dan ervoor :pieker:

Dit is ook wel een enorm mooie samenstelling. Wel prachtige foto's van deze wagen in advertentie, denk in het 'echt' minder 'spectaculair'. Wel de keuze van 90%-95% van de 911 kopers ...
Deze heeft 1 nadeeltje (btw-technisch , marge-wagen).

1777217653549.png
1777217851758.png

Herperduin

Forumguru
Zou ik het doen of niet…? …Wachten tot er een mooie cabrio te koop komt te staan ?

Rood is voor mij niet de ideale kleur voor een 911. Die grijze is veel meer Porsche in mijn ogen. Ik zou het dus niet doen en wachten op een (voor jou) droomcabrio. Ondanks alle fiscale voor- en nadelen blijft het enorm veel geld en zou ik zelf wachten dat je alle vinkjes in één keer kan zetten. Aan de andere kant heb je dan niets meer te wensen (op autogebied):censored:?!
Leuke dilemma’s wel. Je hebt al een geniale auto en door hard werken en goed ondernemerschap heb je zelf de kans gecreëerd om jezelf iets nóg mooier te kunnen veroorloven!

leon-cupra

Forumguru
zijkant toont in het rood wel beetje raar. De achterkant toont veel uitgestrekter dan vb een grijze. Is ook de foto die mij het meeste doet twijfelen over het rood (is wel dieprood, bestaat nog guard red en dat is felrood). Nu, we moeten eens wat tijd zoeken om met de madam naar de rode eens te gaan zien. Is een kleur dat je 200% in het echt moet zien. Toevallig vandaag een rode 964 (of zelfs ouder model) zien rijden. Valt enorm hard op.

Dat vanadium grey ... tja, dat is een kleur die je blindelings zou bestellen. Doe je nooit mis mee. Maar is wel weer de zoveelste grijze 911.

Moest de BMW nu niet een blauwe geweest zijn, zou het voor 200% een gentian blue worden :dankje:

1777227421993.png

Als je dan de andere foto's beziet .... :dankje:

1777227171420.png
1777227192383.png

Ik zou het dus niet doen en wachten op een (voor jou) droomcabrio.
Cabrio blijft inderdaad wel een dingetje. Wil ik eigenlijk al jaren terug na de MB C cabrio .. maar ja, ben de enigste van de 4 hier thuis die gek is van cabrio rijden ... madam wou ook nooit cabrio rijden, kids vanachter is gewoon niet te doen. 4-zit cabrio heeft nog altijd meer nadelen dan een een 2 zit (veel meer windwervelingen in het interieur bij een 4 zits).

Ondanks alle fiscale voor- en nadelen blijft het enorm veel geld
fiscale zouden we kunnen 'omzeilen' maar dat is wel de kantjes eraf lopen ...
De taksen, jaarlijks val best mee (1.000k), de éénmalige is iets anders ... 10k :banghead:
Dus als er een 911 komt, tja, dan ga je die na 1j ook niet omwisselen :D

Aan de andere kant heb je dan niets meer te wensen (op autogebied):censored:?!
Er is nog veel te wensen hoor. Als we alleen nog maar bij Porsche kijken ... GT3, GT3RS ... :D
Hebben we nog niet gesproken over het steigerende paardje of die gele stier :D

Leuke dilemma’s wel. Je hebt al een geniale auto en door hard werken en goed ondernemerschap heb je zelf de kans gecreëerd om jezelf iets nóg mooier te kunnen veroorloven!
thx. Het vraagt wel wat opoffering. Het is nu 20.31 en we gingen eigenlijk nog wat werken ;)
De 911 is uiteraard de droomwagen vanaf kindsaf zijnde. Mijn vader was ook altijd "verlekkerd" op een 911. Heeft ooit ook op het punt gestaan om toen een 993 te kopen. Tja, omwille ook van continue getwijfel (was toen 50.000€) uiteindelijk niet gedaan en nu op zijn leeftijd is het niets meer voor hem en liggen de prioriteiten weer anders. Dus vandaar, heb aan de ene kant 'f*ck it met al dat rationele' (ging vastgoed kopen maar loopt niet zoals ik wil). Ik kan het nu kopen (kan zelfs naast de M3 blijven), ga misschien binnen 10j er anders tegenover zien ... maar het gaat uiteraard niet over een klein bedrag ....:nono:

Laatst bewerkt door een moderator:

Okki

Forumguru
Ik zou sowieso voor de rode gaan. Waarom een Porsche in een saaie kleur?

Andersom zou ik een Ferrari nooit in het rood nemen. Maar afgezien van de kleur....het duurt niet lang meer en dan is het een feit.

Oh ja...over kleuren gesproken. Ik heb mijn auto vast Koningsdag klaar gemaakt.

ChatGPT Image 25 apr 2026, 16_14_26.jpg

leon-cupra

Forumguru
Ik zou sowieso voor de rode gaan. Waarom een Porsche in een saaie kleur?
saaie kleur is altijd wel een "succes" ... en ga je ook minder snel op uitgekeken zijn , maar uiteraard waarom voor een sportwagen een saaie kleur nemen?? 200% mee akkoord. Vandaar ook ... wanneer ik 10x per uur scroll door de zoekertjes ... tja, dan stop je toch altijd even bij die rode 911 en niet bij de grijze 911. Dat zegt wel iets.
Maar afgezien van de kleur....het duurt niet lang meer en dan is het een feit.
21 mei is mijn verjaardag ... dat is de deadline :D:D:D:D
Tja, madam zegt 'jouw geld ... ik moei er mij niet mee' dus tja.. daar heb ik ook geen 'werk' meer aan ... minder fun :pardon:

Oh ja...over kleuren gesproken. Ik heb mijn auto vast Koningsdag klaar gemaakt.

Bekijk bijlage 122302
Kan hij wel hebben .... Zou je ermee mogen thuis komen??? (uiteraard niet met Willem gefeliciteerd):D

• Leuk
Waarderingen: Okki

SuperBeeb

Forumguru
Vind Carmine Rood veel mooier. Al is rood niet mijn kleur. Zou zelf voor Vanadium of Gentian gaan (of misschien nog donkerder blauw). Maar is allemaal theorie, er gaat niets boven een Arctic Silver 993 Targa met nephrite groen leer :D

Tees

Donateur
Ik vind m in rood wel erg mooi (en dan dat Carmine Red). Maar dat groenige ziet er op de foto ook wel erg goed uit! Krijg wel een beetje Prins Bernhard-vibes (voor de Belgen onder ons: Prins Bernhard was de man van indertijd Koningin Beatrix Juliana, en had een groene Ferrari. Eén van de weinigen in de wereld :rolleyes: ), maar zou zeker wat kunnen zijn.

Dat zilvergrijs staat 'm ook zeker prima, maar idd beetje middle of the road. En ondanks dat ik groot fan ben van blauw, vind ik deze niet zo geslaagd in dat blauw.

Overigens is Guards Red wel de meest klassieke (Porsche) kleur, ik ben er bij een icoon als een 911 wel van om een klassieke kleur te kiezen.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan