Leon-cupra's BMW M3 touring aka "der Transporter"

SuperBeeb

Forumguru
Ik heb zo’n umweltplakette voor duitse steden. En bij de P heb ik deze op een statische sticker geplakt. Is deze nodig dan ‘plak’ ik deze op de ruit. Daarna ligt deze weer in het dashboardkastje.

Had ik dat geweten. Nu zit ie geplakt in de Targa. Maar bedankt voor de tip, had nog niet gedacht aan een groene sticker voor de BMW. :thumbsup:

leon-cupra

Forumguru
Laatste dagen in gesprek met de Audi dealer :pardon: Had tijdje geleden mij ingeschreven om op de hoogte te blijven van de RS5. Deze week wel een bericht gekregen dat de RS5 bestelbaar is en binnen paar maanden komen de eerste wagens binnen. Als ze dan toch de moeite nemen om de info te versturen , dan maar ineens gevraagd om een overname te berekenen voor de M3. Wat info en foto’s bezorgd … wordt toch maar gewoon op een biedingsplatform gegooid. Als de prijs interessant is gaan we mss wel eens verder zien.

Kans is echter heel klein dat er een RS5 komt:
* kan de RS5 niet 100% mijn gedacht configureren. Weinig interessante interieurkleuren of je moet 12k veil hebben voor Audi exclusive.
* is merkelijk duurder dan de M3 (zal heel weinig korting op gegeven worden)
* wil alleen maar overschakelen als het niet weer een lichte vracht moeten worden omwille van fiscaliteit. Een hybride is interessant in een 1manszaak (heb ik) terwijl in vennootschap (heb ik ook) helemaal niet. En M3 zit nu in vennootschap en 90% van mijn financiële middelen ook in de vennootschap. Dus om een RS5 in de eenmanszaak te krijgen , moeten er belachelijke constructies opgezet worden … niet ideaal
* en tja, verwacht er ook niet zozeer veel van , van de overname, dus opleg zal ook een hele mooie gezinswagen zijn .. dus tja …

Maar … wat een dikke bak … oakgrun pareleffect :dankje:
IMG_5642.jpeg IMG_5640.jpeg IMG_5641.jpeg

leon-cupra

Forumguru
Tja, kleur is idd kwestie van eigen smaak. Vind het wel een speciaal kleurtje dat goed staat voor een Avant en in de dikste uitvoering.
Als je dit ziet op bv een RS6 …
IMG_5643.jpeg

Nu, maak mezelf nog niet te gek voor de RS5 aangezien de kans veel groter is dat het niets zal zijn dan wel iets. Niet omwille dat het niet kan maar omwille van meer rationele redenen.

leon-cupra

Forumguru
Het is wat wennen die positionering van de uitlaten. Nieuw voor een RS maar snap wel waarom ze dit gedaan hebben. Het is eens iets nieuws, dat triggert altijd wel en de positionering van de uitlaten zorgen wel dat optisch de wagen nog breder toont (en dat wil je net als eigenaar van een RS).

Arjan1985

Forumguru
Zoiets kan je toch wellicht bij aankoop bedingen? Althans bij ons in de boten zie je de gekste aanpassingen (mits veilig).

“We hebben een deal als je de uitlaten monteert zoals een RS6.”

Ik blijf de Porsches het mooiste vinden. Is de (lage kans zoals je zelf al aangaf, maar er is een kans) aanschaf van de Audi geen uitstel van een aanschaf van een Porsche? Maar met een Audi aanschaf wel weer verder weg kwa tijd van een aanschaf van de Porsche.

Wellicht een gebruikte Porsche zoeken?

leon-cupra

Forumguru
Zoiets kan je toch wellicht bij aankoop bedingen? Althans bij ons in de boten zie je de gekste aanpassingen (mits veilig).
auto's zijn geen boten :nono:
En ook, ikzelf vind het iets hebben, dus waarom zou ik het willen veranderen ;)

Ik blijf de Porsches het mooiste vinden.
tja, twee verschillende wagens. Een RS5 moet het hebben van zijn 'dikheid'. Een 911, dat is gewoon een icoon en zal altijd een fantastisch knappe bak blijven.
Is de (lage kans zoals je zelf al aangaf, maar er is een kans) aanschaf van de Audi geen uitstel van een aanschaf van een Porsche? Maar met een Audi aanschaf wel weer verder weg kwa tijd van een aanschaf van de Porsche.
Uiteraard. Een RS5 zou een "zoethoudertje" zijn tot dat er ooit een 911 komt.
Wellicht een gebruikte Porsche zoeken?
Gaat hem niet zozeer om budget. Nieuw of tweedehands, beiden mogelijk (zolang er geen appartement wordt aangekocht). Gaat hem eerder om fiscaliteit en door de fiscaliteit de beschikbaarheid van middelen. Om het beknopt en verstaanbaar te maken: grootste gedeelte van mijn liquide middelen zit in mijn vennootschap. Dus eigenlijk meest interessante om met de vennootschap aan te kopen (kan je ook de kosten aftrekken), maar daar zit het grote probleem, een 911 wordt fiscaal afgestraft in een vennootschap. Betaal je veel aan extra kosten (gebruik van privé) en kan je fiscaal 0€ kosten inbrengen. Om een idee te geven, een 911 in een vennootschap kost op 4j 80.000€ meer dan de M3 nu. Dus dat is uitgesloten. Rest dan nog om een 911 privé te kopen, maar dat kan ik mijn privé-middelen niet sponsoren (mooi bedrag maar niet genoeg). Dus zou ik de middelen uit mijn vennootschap naar de privé moeten trekken. Dat kost dan ook weer enorm veel geld (belastingen). Na het derde jaar van het bestaan van mijn vennootschap kan ik wel voordelig winsten uit mijn vennootschap trekken. Maar om het bedrag van een 911 privé te betalen, tja, dan zijn we nog +/-2j bezig met winsten te onttrekken (en dan betaal je alle kosten ook privé matig, dus ook niet interessant). Dus vandaar zoeken we ondertussen naar leuke 'alternatieven' die fiscaal wel interessant zijn.

Heb mezelf voorgehouden om tegen mijn 50st een 911 te kopen. Dat is nog 6 jaar voorpret :D
En ondertussen zijn er nog hele leuke wagens te proberen : de nieuwe Cayenne EV, de nieuwe iX5, Taycan ... keuze genoeg hoor ;)

Kans is ook voor 80% zeker dat ik binnenkort van werk verander. Dan gaan we van 1.5km naar 15km woon-werkverkeer met wat banen waar de M3 meer tot zijn recht komt. Dus binnenkort wat meer genieten van de M3.

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Ik vind die fiscaliteit in België echt totaal krankzinnig...ik begrijp écht niet waarom dit nog bestaat, dit is toch gewoon totale verkwisting van belastinggeld? Kan een stuk beter in de wegen gestopt worden dan ;)

Niet dat dit in Nederland totaal niet bestaat, maar de meest verregaande regels op dit vlak zijn al lang geleden geschrapt.

leon-cupra

Forumguru
Wat is er krankzinnig aan? Een EV is 100% aftrekbaar. Hoe minder milieuvriendelijk, hoe minder aftrekbaar. Een bedrijfswagen is nog altijd een tool om jouw bedrijfsactiviteit uit te voeren. Dus toch logisch dat een wagen in kosten kan gebracht worden? Naast de aftrekbaarheid heb je dan ook een privé-gebruik. Net hetzelfde als de aftrekbaarheid: milieuvriendelijk = minder belasting. Denk dat op dat vlak de regels in NL en BE wel redelijk gelijklopend lopen, alleen is het privé-gedeelte in NL véééél hoger belast dan in BE.

Bovenaan Onderaan