Zoiets kan je toch wellicht bij aankoop bedingen? Althans bij ons in de boten zie je de gekste aanpassingen (mits veilig).
auto's zijn geen boten

En ook, ikzelf vind het iets hebben, dus waarom zou ik het willen veranderen
Ik blijf de Porsches het mooiste vinden.
tja, twee verschillende wagens. Een RS5 moet het hebben van zijn 'dikheid'. Een 911, dat is gewoon een icoon en zal altijd een fantastisch knappe bak blijven.
Is de (lage kans zoals je zelf al aangaf, maar er is een kans) aanschaf van de Audi geen uitstel van een aanschaf van een Porsche? Maar met een Audi aanschaf wel weer verder weg kwa tijd van een aanschaf van de Porsche.
Uiteraard. Een RS5 zou een "zoethoudertje" zijn tot dat er ooit een 911 komt.
Wellicht een gebruikte Porsche zoeken?
Gaat hem niet zozeer om budget. Nieuw of tweedehands, beiden mogelijk (zolang er geen appartement wordt aangekocht). Gaat hem eerder om fiscaliteit en door de fiscaliteit de beschikbaarheid van middelen. Om het beknopt en verstaanbaar te maken: grootste gedeelte van mijn liquide middelen zit in mijn vennootschap. Dus eigenlijk meest interessante om met de vennootschap aan te kopen (kan je ook de kosten aftrekken), maar daar zit het grote probleem, een 911 wordt fiscaal afgestraft in een vennootschap. Betaal je veel aan extra kosten (gebruik van privé) en kan je fiscaal 0€ kosten inbrengen. Om een idee te geven, een 911 in een vennootschap kost op 4j 80.000€ meer dan de M3 nu. Dus dat is uitgesloten. Rest dan nog om een 911 privé te kopen, maar dat kan ik mijn privé-middelen niet sponsoren (mooi bedrag maar niet genoeg). Dus zou ik de middelen uit mijn vennootschap naar de privé moeten trekken. Dat kost dan ook weer enorm veel geld (belastingen). Na het derde jaar van het bestaan van mijn vennootschap kan ik wel voordelig winsten uit mijn vennootschap trekken. Maar om het bedrag van een 911 privé te betalen, tja, dan zijn we nog +/-2j bezig met winsten te onttrekken (en dan betaal je alle kosten ook privé matig, dus ook niet interessant). Dus vandaar zoeken we ondertussen naar leuke 'alternatieven' die fiscaal wel interessant zijn.
Heb mezelf voorgehouden om tegen mijn 50st een 911 te kopen. Dat is nog 6 jaar voorpret

En ondertussen zijn er nog hele leuke wagens te proberen : de nieuwe Cayenne EV, de nieuwe iX5, Taycan ... keuze genoeg hoor
Kans is ook voor 80% zeker dat ik binnenkort van werk verander. Dan gaan we van 1.5km naar 15km woon-werkverkeer met wat banen waar de M3 meer tot zijn recht komt. Dus binnenkort wat meer genieten van de M3.