Leon-cupra's BMW M3 touring aka "der Transporter"

leon-cupra

Forumguru
Misschien @JeSko zijn vriendin ??
Misschien dat jij mottig word als zij gaat sturen....... :deuk:
Kan goed zijn. Mijn broer heeft eens een keer met de M3 een ritje gedaan met mij als passagier. Toch ook wel een paar gevraagd om wat rustiger aan te doen. Ging mss ook niet goed komen. Anders niet ech gevoelig voor wagenziek.
Ik heb met de 550i de Gotthardpass gedaan en het is echt machtig om met een fatsoenlijk sturende wagen die wegen te berijden!
kan dat perfect geloven maar op heden staat dat niet echt op de planning. Moet daar thuis ook niet echt mee afkomen … vandaar, een andere passagier zou welkom zijn (mag uiteraard ook stuk rijden dan).
Dat ligt vooral aan de control unit tussen stuur en hoofdsteun, niet aan de persoon er naast... :D
eerder aan het nutteloze vermogen :tongue:

EdK

Forumguru
Je moet je niet bezwaard voelen hoor @Kanerr , want dat is voor de duo passagier dan weer niet leuk als je met een afgezakt gezicht achter dat stuur zit........... :koffie:

leon-cupra

Forumguru
Vandaag tijdens het scrollen in de nieuwsfeitjes op autoblog .... de nieuwe Cayenne Electric is definitief onthuld :D
Wagen waar ik toch wel enorm naar benieuwd was. Design, effe wennen maar na gewenning echt wel stoer/knap, interieur typisch een robuuste SUV, range aanvaardbaar (niet top maar je komt er wel mee weg) EN prijs ... voor een porsche, grote acu en de prijzenpolitiek ... enorm positief verrast ...
Fijn dat ook ineens de configurator online staat. Toch effe gesnuffeld in de configurator. Tweede verrassing ... wat nieuwe kleuren voor exterieur en interieur .. heel fijn.

Mijn eerste configuratie ... vind het best wel een stoere wagen zo.

1763578822973.png

1763578836453.png

1763578860668.png
1763578873964.png

en raadt eens wat deze configuratie kost ??

Zot geld maar eigenlijk best "schappelijk" als je ziet wat andere EVs kosten uit het premium segment. Hier een fan bij hoor. Alleen, heb andere plannen volgend jaar en laat anderen maar de eerste zware afschrijvingen dragen.

leon-cupra

Forumguru
dan is de fun eraf hé als ik het al zeg ... de nieuwsgierige 'ik' zou dan de configuratie proberen na te bootsen ... en prijzen NL en BE liggen toch gelijklopend ... maar soit ... aangezien we hier met een spelbreker zitten ..... 135k catalogus. Vind ik persoonlijk best wel "netjes"
voor een Porsche EV. Had eerlijk gezegd gedacht dat deze gemakkelijk richting de 170k ging gaan voor het "basis"-model.
Hopelijk niet te veel, wat een afschuwelijk ding :( en een Porsche daar moet naft in, of het is geen Porsche, sorry, dan vind ik je Bimmer duizend keer dikker knapper beter noem maar op.

Les gouts et les couleurs ... in deze samenstelling vind ik het best wel een geslaagde, stoere EV. Is ook wel een beetje nieuwe designtaal van P. Als ik de introductiewagens zie (dan vnl de kleuren waarin ze hem voorstellen) dan pas ik ook wel.

1763581190690.png

Dit is een supersaai samenstelling en daar had even goed Kia op kunnen staan. Maar zoals mijn configuratie ... zet maar neer op de oprit.

En de mythe van 'er moet naft in' ... weet je hoe geïsoleerd de hedendaagse sportwagens zijn? En tussen de motor en de effectieve uitlaat zitten al 100 en 1 filters wat het uitlaatgeluid tot niets herleidt in het interieur. Daar iets niets fun meer aan. Mijn M3 ook .. zet de soundbox af en je waant je in een EV. Zeker als je gezapig mee rijdt met het verkeer.

Deze Cayenne en EV-aandrijving icm de rijeigenschappen van een Porsche = bijna ideale/perfecte combi.

leon-cupra

Forumguru
@SuperBeeb zou jij een Cayenne eerder als naft-bak kopen?

Hier in BE als bedrijfswagen 0% interessant, een hybride een beetje interessant (maar zijn ze ook aan het afbouwen), een EV super interessant. Vind in zo een Cayenne die EV-aandrijflijn er wel bij passen. Past veel beter bij de rijeigenschappen van een Cayenne (pure luxe daily)

Wanneer het over een 911 gaat, is het een totaal ander verhaal en dan volg ik alle naft-puristen :tongue:
Maar liefst dan wel een exemplaar zonder al de filters ...

MarcoO2

Forumguru
De neus is inderdaad het minst geslaagde deel, wat mij betreft. Verder is het in de door Tim getoonde uitvoering best een dikke bak. Smoelt wat mij betreft een stuk beter dan die dikke RR die pas langskwam. Maar ik zou er geen 135K aan uitgeven.

Tegelijk: als je het zakelijk interessant kunt rijden, waarom niet… ‘t is wel een dikke tractor voor de deur ;)

leon-cupra

Forumguru
De neus is inderdaad het minst geslaagde deel, wat mij betreft.
Vind ik net omgekeerd. Is ook het meest herkenbare Porsche element, vind ik persoonlijk.
Verder is het in de door Tim getoonde uitvoering best een dikke bak. Smoelt wat mij betreft een stuk beter dan die dikke RR die pas langskwam.
RR blijft zo een dikke patserbak. Achter de hoek heeft er iemand een RR. Mogen ze ook steeds voor de deur zetten.
Maar ik zou er geen 135K aan uitgeven.

Tegelijk: als je het zakelijk interessant kunt rijden, waarom niet… ‘t is wel een dikke tractor voor de deur ;)
T is niet alleen van zakelijk interessant , ‘t is ook van “te betalen”. En dat is wat minder. De M3 heeft dezelfde fiscale voordelen als een EV (alleen 3 zitplaatsen minder).

Zou er wel 135k aan kunnen uitgeven maar niet op dit moment. We gaan volgend jaar een zaadje planten voor een ganse P-collectie op termijn :D

Bovenaan Onderaan