Ik snap niet dat je elke keer weer hapt, als je er zo moe van wordt.
En van dat happen word ik weer moe..........
Vooral omdat ik je al eerder adviseerde om niet alle keren te reageren of je door een wesp gestoken werd.
ik hap niet. Ik reageer gewoon. Maar iedere keer dezelfde opmerkingen wanneer ik gewoon iets/een update in mijn topic ...
Nee hoor, ik lig er niet wakker van.
Maar iedere keer dat het 'vermogen' verhaal weer langskomt, verbaas ik me over het waarom...
Welk vermogenverhaal ? Ik geef gewoon aan dat ze bij de inrijcontrole het volledige vermogen hebben vrijgeschakeld. Is gewoon een deel van de procedure van de inrijcontrole. Lig hier toch niet te pochen over het vermogen?
Waarom zeg je dan niets over het verversen van de olie?? Heb nergens gelezen in jouw reactie 'wat ?? Vervangen ze na 1400km alle olien al???"Neen, de rode lap voor jou was weer het vermogen ... T moet toch zijn dat je een complex hebt over het tekort aan vermogen van jouw eigen wagen ....

Idd. So what?
Waarom? Om te kunnen laten zien dat je (veel) geld hebt? Nou, gefeliciteerd.
Wat heeft dat ermee te maken? Je koopt een ferrari omdat het een ferrari is, je koopt een M3 omdat het een M3 is en spijtig genoeg kost een M3 tov 20j geleden 3/4x zoveel.
Ik verbaas me er nog steeds over dat er vrijwel overal in de wereld snelheidsbeperkingen zijn, milieunormen, etc.
Maar dat autofabrikanten nog steeds auto's mogen maken die, in potentie, voorzien van volkomen absurde vermogens, schade veroorzakende rijdende gedrochten mogen en kunnen zijn.
En nee, dat heeft niks te maken met 'liefhebberij'. Maar wel met gezond verstand gebruiken.
Kortom, de tijdgeest is veranderd.
Vroeger mocht je ook niet te snel rijden, vroeger mocht je ook niet met 100 door een woonwijk rijden, vroeger mocht je de hooligan ook niet uithangen ... Vroeger viel het gewoon veel minder op, op vandaag valt het gewoon veel sneller op en tijdens de spits is het inderdaad hélemaaaaal niet meer mogelijk om onnozel te doen. En ook, met een M3 dien je wel je hoofd erbij te houden. Doe je dat niet, loopt het wel een keer foutief af.
En ben (zeker na de beperkte ervaring met de M3) absoluut eens dat die vermogenswedloop die er heerst tussen de fabrikanten helemaal niet nodig is. Mja, iedere fabrikant wilt beter doen en de meeste klanten kwijlen op het vermogen. Het vermogen van de M3 is in mijn geval dan ook nooit dé reden geweest om een M3 te kopen. De redenen waren: de looks, de handling, het stuurgevoel ...
Ik verbaas me dat iedereen de hobby van
@JeSko accepteert/begrijpt/voorliefneemt, ondanks zijn twijfels zo af en toe...maar dat als
@leon-cupra iets aanpast aan zn BMW, waarbij ook hij soms uitspreekt dat hij het ff niet weet, sommigen achterover vallen van verbazing.
Lijkt hier wel de Tweede Kamer soms...man man.
ik heb helemaal niets aangepast aan mijn wagen. Wanneer de wagen uit de fabriek rolt, is het vermogen (beperkt) gelimiteerd tot de eerste inrijcontrole (kwestie van alle componenten eerst wat in te werken). Na de inrijcontrole halen ze deze software die het vermogen beperkt eraf. Dus nu heeft hij +/-70pk meer tov voor de inrijcontrole (dus nu heeft hij effectief de 530pk zoals de fabrieksspecificaties, maar ook niet meer dan dat). Het is niet dat ik een stage 1 heb laten uitvoeren.
Voor de goede orde: mijn opmerking was niet als 'steek' bedoeld. Ook na 30 pagina's begrijp ik Leon gewoon niet. En uit zijn soms felle reacties krijg ik de indruk dat hij vervolgens niet begrijpt waarom anderen hem niet begrijpen. En dat is dus mijn - subjectieve - mening, en geen steek. Als ik wil steken, gebruik ik wel een (verbaal) mes.
Wat valt er dan niet te begrijpen? Ik geef gewoon aan wat er bij de inrijcontrole is gebeurd ... niets meer, niets minder ....
Maar weer is dat vermogen voor bepaalde personen dan een rode lap ... dus waar ligt jullie probleem ???