Leon-cupra's BMW M3 touring aka "der Transporter"

MarcoO2

Forumguru
Ik zou van een mod verwachten dat je acteert op het steken in plaats van op het happen…

… hoef je niet meer moe te worden ook.
 

Captain Hook

Forumguru
Ja en? Lig jij hier 's nachts van wakker dat er met de M3 minder kilometers gedaan wordt dan het landelijk gemiddelde?
Nee hoor, ik lig er niet wakker van.
Maar iedere keer dat het 'vermogen' verhaal weer langskomt, verbaas ik me over het waarom...


Er zijn liefhebbers die een heel stuk vermogender zijn dan mezelf en die een wagenpark hebben met tientallen wagens van +300.00€ tot enkele miljoenen per wagen. Kan mij ook inbeelden dat 99% van die wagens meer stil staan dan rijden ... so what ??
Idd. So what?
Waarom? Om te kunnen laten zien dat je (veel) geld hebt? Nou, gefeliciteerd. :D


Liefhebberij is jou dan wss onbekend ..... :arghh::arghh::arghh::arghh:
Ook dat heb ik al meerdere keren uitgelegd.
De financiële gesteldheid heeft imho bar weinig te maken met 'liefhebberij'.
En ook daar hebben meerdere lezers alhier je al eens op geprobeerd te wijzen. :koffie:
 

MarcoO2

Forumguru
Het probleem is dat je de liefhebberij van een ander uitsluitend vanuit je eigen perspectief bekijkt. En jullie liggen zo ver uit elkaar dat dat simpelweg nooit gaat matchen. En dat geeft helemaal niets, want het ene perspectief is niet beter of slechter dan het ander - het is alleen anders.

Maar het heeft bijzonder weinig nut om iedere keer weer dezelfde discussie te starten die tot helemaal niets leidt, afgezien van irritatie (en moeheid bij Peter).
 

Captain Hook

Forumguru
Heel eenvoudig: enorm genieten van iedere meter waarbij het wel mogelijk is om dat vermogen deels of geheel te gebruiken.
Niet om het een of 't ander, maar ik denk dat anno nu, die tijden toch echt wel voorbij zijn.

De intensiteit van het verkeer, de verkeerssituaties, het milieu, wettelijke bepalingen, omstanders, onverwachte omstandigheden, enzovoorts, enzovoorts.

50 jaar geleden ging het er idd heel anders aan toe op onze wegen. Maar nu? Sommige zaken zouden gewoonweg niet meer kunnen, of nog beter gezegd, eigenlijk niet meer mogelijk moeten zijn.

Ik verbaas me er nog steeds over dat er vrijwel overal in de wereld snelheidsbeperkingen zijn, milieunormen, etc.
Maar dat autofabrikanten nog steeds auto's mogen maken die, in potentie, voorzien van volkomen absurde vermogens, schade veroorzakende rijdende gedrochten mogen en kunnen zijn. :confused:

En nee, dat heeft niks te maken met 'liefhebberij'. Maar wel met gezond verstand gebruiken.
Kortom, de tijdgeest is veranderd.
 
Laatst bewerkt:

Peter-036

Forumleiding
Moderator
@MarcoO2 jouw bericht #581 is eigenlijk ook een 'steek(je)'. ;)
@Captain Hook Waarom blijf je in dit forum proberen om jouw zienswijze aan anderen op te leggen?
Na de 1e keer jouw standpunt in deze uitgelegd te hebben, wisten we het wel.

Als je dat wilt blijven doen, en met mogelijk meer effect, ga dan de politiek in. ;)
 

PizzaPieter

Donateur
Ik verbaas me dat iedereen de hobby van @JeSko accepteert/begrijpt/voorliefneemt, ondanks zijn twijfels zo af en toe...maar dat als @leon-cupra iets aanpast aan zn BMW, waarbij ook hij soms uitspreekt dat hij het ff niet weet, sommigen achterover vallen van verbazing.

Lijkt hier wel de Tweede Kamer soms...man man.
 

Arjan1985

Forumguru
Spijker op z’n kop @PizzaPieter. Maar als het hier als de tweede kamer wordt ben ik snel weg. (Hoewel het woord “snel” een beladen woord in wording is)
Maargoed. Een tip voor @Captain Hook is om vrachtwagen chauffeur te worden mocht hij dit nog niet zijn. Die wagens zijn begrenst op snelheid. En een tip is om lekker in Zeeland te komen wonen:

De intensiteit van het verkeer, de verkeerssituaties, het milieu, wettelijke bepalingen, omstanders, onverwachte omstandigheden, enzovoorts, enzovoorts.
Dit is mij totaal niet bekend.

Desalniettemin heb ik me wel vaak afgevraagd net als @Captain Hook waarom er inderdaad nog geen begrenzing op personen auto’s zit en wel op vrachtwagens.

Ik ben blij dat je lekker geniet van je wagen @leon-cupra
 

SuperBeeb

Forumguru
Voor de goede orde: mijn opmerking was niet als 'steek' bedoeld. Ook na 30 pagina's begrijp ik Leon gewoon niet. En uit zijn soms felle reacties krijg ik de indruk dat hij vervolgens niet begrijpt waarom anderen hem niet begrijpen. En dat is dus mijn - subjectieve - mening, en geen steek. Als ik wil steken, gebruik ik wel een (verbaal) mes.
 

leon-cupra

Forumguru
Ik snap niet dat je elke keer weer hapt, als je er zo moe van wordt.
En van dat happen word ik weer moe..........
Vooral omdat ik je al eerder adviseerde om niet alle keren te reageren of je door een wesp gestoken werd.
ik hap niet. Ik reageer gewoon. Maar iedere keer dezelfde opmerkingen wanneer ik gewoon iets/een update in mijn topic ...
Nee hoor, ik lig er niet wakker van.
Maar iedere keer dat het 'vermogen' verhaal weer langskomt, verbaas ik me over het waarom...
Welk vermogenverhaal ? Ik geef gewoon aan dat ze bij de inrijcontrole het volledige vermogen hebben vrijgeschakeld. Is gewoon een deel van de procedure van de inrijcontrole. Lig hier toch niet te pochen over het vermogen?
Waarom zeg je dan niets over het verversen van de olie?? Heb nergens gelezen in jouw reactie 'wat ?? Vervangen ze na 1400km alle olien al???"Neen, de rode lap voor jou was weer het vermogen ... T moet toch zijn dat je een complex hebt over het tekort aan vermogen van jouw eigen wagen ....:pieker::pieker::pieker:
Idd. So what?
Waarom? Om te kunnen laten zien dat je (veel) geld hebt? Nou, gefeliciteerd. :D
Wat heeft dat ermee te maken? Je koopt een ferrari omdat het een ferrari is, je koopt een M3 omdat het een M3 is en spijtig genoeg kost een M3 tov 20j geleden 3/4x zoveel.
Ik verbaas me er nog steeds over dat er vrijwel overal in de wereld snelheidsbeperkingen zijn, milieunormen, etc.
Maar dat autofabrikanten nog steeds auto's mogen maken die, in potentie, voorzien van volkomen absurde vermogens, schade veroorzakende rijdende gedrochten mogen en kunnen zijn. :confused:

En nee, dat heeft niks te maken met 'liefhebberij'. Maar wel met gezond verstand gebruiken.
Kortom, de tijdgeest is veranderd.
Vroeger mocht je ook niet te snel rijden, vroeger mocht je ook niet met 100 door een woonwijk rijden, vroeger mocht je de hooligan ook niet uithangen ... Vroeger viel het gewoon veel minder op, op vandaag valt het gewoon veel sneller op en tijdens de spits is het inderdaad hélemaaaaal niet meer mogelijk om onnozel te doen. En ook, met een M3 dien je wel je hoofd erbij te houden. Doe je dat niet, loopt het wel een keer foutief af.

En ben (zeker na de beperkte ervaring met de M3) absoluut eens dat die vermogenswedloop die er heerst tussen de fabrikanten helemaal niet nodig is. Mja, iedere fabrikant wilt beter doen en de meeste klanten kwijlen op het vermogen. Het vermogen van de M3 is in mijn geval dan ook nooit dé reden geweest om een M3 te kopen. De redenen waren: de looks, de handling, het stuurgevoel ...


Ik verbaas me dat iedereen de hobby van @JeSko accepteert/begrijpt/voorliefneemt, ondanks zijn twijfels zo af en toe...maar dat als @leon-cupra iets aanpast aan zn BMW, waarbij ook hij soms uitspreekt dat hij het ff niet weet, sommigen achterover vallen van verbazing.

Lijkt hier wel de Tweede Kamer soms...man man.
ik heb helemaal niets aangepast aan mijn wagen. Wanneer de wagen uit de fabriek rolt, is het vermogen (beperkt) gelimiteerd tot de eerste inrijcontrole (kwestie van alle componenten eerst wat in te werken). Na de inrijcontrole halen ze deze software die het vermogen beperkt eraf. Dus nu heeft hij +/-70pk meer tov voor de inrijcontrole (dus nu heeft hij effectief de 530pk zoals de fabrieksspecificaties, maar ook niet meer dan dat). Het is niet dat ik een stage 1 heb laten uitvoeren.

Voor de goede orde: mijn opmerking was niet als 'steek' bedoeld. Ook na 30 pagina's begrijp ik Leon gewoon niet. En uit zijn soms felle reacties krijg ik de indruk dat hij vervolgens niet begrijpt waarom anderen hem niet begrijpen. En dat is dus mijn - subjectieve - mening, en geen steek. Als ik wil steken, gebruik ik wel een (verbaal) mes.
Wat valt er dan niet te begrijpen? Ik geef gewoon aan wat er bij de inrijcontrole is gebeurd ... niets meer, niets minder ....
Maar weer is dat vermogen voor bepaalde personen dan een rode lap ... dus waar ligt jullie probleem ???
 

PizzaPieter

Donateur
Sorry @leon-cupra , het verwijderen van de veiligheidssoftware leek mij wel een soort 'next level'-optie, wist niet dat dat hoort bij een soort beveiliging om het inrijden niet teveel te kunnen vlammen.

Maar desalniettemin, al zou t dat t wel een next-level optie zijn en had je hem stage 16+ laten tunen...be my guest. Jouw leven, jouw auto, jouw keuze.
 

leon-cupra

Forumguru
Neen, tunen is niet meer aan mij besteedt. Been there, done that. Ervaring met mijn O3 is dat ik daar beter van blijf.
 

Berrychello

Forumguru
Wat mij wel opviel in de garage:
1) M5 touring was precies gratis bij aankoop van een brood. Stonden er redelijk veel (gezien de prijsklasse).
2) hoe gemakkelijk de medewerkers sleutels meegeven. 'kom achter M3 met nummerplaat xxxxx' --> hier de sleutel, even aftekenen en was weg ... is de tweede keer dat ik daar passeer langs de dienst naverkoop. Hoe checken ze of je wel echt de eigenaar bent?? :pieker:
Vwb punt 2: heb je die ook bij de garage aangegeven? Ik heb eens als klant de perceptie gehad dat ik een nummertje was, maar daar zit ook een check op naam en kenteken in natuurlijk (ik kom de groene Citigo ophalen. ‘Ik kan alleen zoeken op naam en kenteken’).
Te makkelijk meekrijgen is initieel klantvriendelijk maar ben het met je eens dat daar ook een risico in schuilt.
 

leon-cupra

Forumguru
@Berrychello bij het inleveren rij je binnen. Sleutel afgeven. Sleutel wordt ingelezen. Adhv sleutel alles uitgelezen dus ook mijn gegevens. Nog even de werkbon tekenen en door.
Bij afhalen gewoon gezegd “kom M3 halen met nummerplaat gasveren”. Haalde papieren, even aftekenen, ging even naar zijn manager en kwam terug met de sleutels. A.u.b. alles in orde …
Wss doen ze wel de check op de handtekening. Is de handtekening verschillend zullen ze mss wel doorvragen. Volgende keer eens vragen of mijn partner hem wilt afhalen en ik hem binnen doen.
 

Kanerr

Forumguru
Wel machtig om te "voelen" dat software tegenwoordig zo belangrijk is mbt vermogenslevering etc. Is toch mooi dat je een M3 ter beschikking hebt staan :)

Als je hem later weer een keer "zat" bent raad ik een lang weekend DU/CH/IT aan met de wagen, ben je zo verliefd weer!
 

leon-cupra

Forumguru
neem die verschillende settings en je gaat van een gezinswagen naar een hooligan. Dus software kan idd heel veel doen.

Zou idd zou eens een bergpas moeten doen. Juist nog iemand zoeken die niet wagenziek wordt als passagier. Madam komt mottig als ik wat doorgeef met de M3 :pieker:
 

Kanerr

Forumguru
neem die verschillende settings en je gaat van een gezinswagen naar een hooligan. Dus software kan idd heel veel doen.

Zou idd zou eens een bergpas moeten doen. Juist nog iemand zoeken die niet wagenziek wordt als passagier. Madam komt mottig als ik wat doorgeef met de M3 :pieker:
Ik heb met de 550i de Gotthardpass gedaan en het is echt machtig om met een fatsoenlijk sturende wagen die wegen te berijden!
 
Bovenaan Onderaan