Lekkage, zoek het lek

nakharry

Forumguru
KAK, bij een vorige auto was het bij ons de dakrailing die lekte (waar het dak aan de carrosserie vastgekit zit). Wat een ellende.

Ik leef met je mee. Ontzettend veel succes en ik hoop dat het snel opgelost is.
 

Jevalo

Lid
Tja EdK en dan nog rijden zonder stoelen maakt het verhaal helemaal af richting oom agent.

Bedankt zover voor alle tips, ik heb 3 weken geleden de vloeibare pakkingen (carter, kleppendeksel en distributiedeksel) van de fabia 1.2 6v zelf vervangen dus een beetje sleutelen lukt me wel maar dit is echt verschrikkelijk ook omdat je eerst niet weet waar het vandaan komt. Ik hoop dat ik bij dat buisje on de hoek kan komen. Paravan losmaken lijkt me veel werk. Misschien dan toch het dashboard van de bovenkan losmaken om er bij te kunnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Jevalo

Lid
Ik heb wel op het punt gestaan om naar een garage te rijden maar die moeten dan ook gaan zoeken. Je schiet gewoon in de stress als er water naar binnen komt Zulke dingen gebeuren ook nooit in mei of juni ofzo natuurlijk.
 

nakharry

Forumguru
Nee uiteraard niet..

Bij mij was het een Ford Focus Station.. 80 keer terug naar de dealer en maar kitten met siliconekit :banghead:

Water onder de siliconekit werd uiteraard weer groen van de alg...

Op een gegeven moment omdat ik toch schade had door toedoen van een ander het gelijk maar professioneel laten lijmen en opnieuw spuiten door een schadeherstelbedrijf, en toen gelukkig nooit meer last van gehad...

Er stond gewoon op een regenachtige dag 10 liter water in mn reservewiel:bloos:

Echt waardeloos...

Normaals veel succes gewenst.
 

Jevalo

Lid
Nou, 5 uur verder. Uitslag: afvoer links voor dat rubber waar de slang uit moet komen in de paravan zat los. Rubber zag er niet meer goed uit. Heel raar. Even een tijdelijke oplossing, de buis verlengt met een plastic buisje en zo de paravan in. Dan rechts voor, dat buisje zat heeeelemaal klem. Er was niet eens met een 1.5mm draad doorheen te komen. Tijdelijke oplossing: buis doorgeknipt en er een plastic buisje tussen gezet. Buisje in kokend water gedaan en laten afkoelen om de bestaande buisjes.

Dan achter, bumper eraf gehaald. Beide zaten ook redelijk verstopt. Doorgespoten en geblazen. Een hoop smerigheid eruit.

De emmer water test gedaan. En.....

Het lijkt dicht:dankje:

De auto nu in de regen gezet en er komt wat water uit de a stijl. Misschien oud water of water wat nog aan de windvanger zit. Morgen goed droog maken en dan kijken wat het doet.

A.s. vrijdag op vakantie dus maar even tijdelijke oplossingen.
 

Bijlagen

  • 20201010_150202.jpg
    20201010_150202.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 138
  • 20201010_150050.jpg
    20201010_150050.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 147
  • 20201010_115753.jpg
    20201010_115753.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 124
  • 20201010_112805.jpg
    20201010_112805.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 123
  • 20201010_110506.jpg
    20201010_110506.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 112

Jevalo

Lid
Er zit inderdaad geen voorruit met skoda logo meer op, het is een ex lease die ik 2 jaar geleden heb gekocht. Hij dus een keer vervangen bij de vorige eigenaar. Erg slordig allemaal. Maar ik heb nu geen tijd om een nieuwe buis te bestellen en de hemel eraf te halen dus hopen dat het helpt.

Morgen alles drogen en schoonmaken en nog eens met een gieter over de wagen.
 

Jevalo

Lid
Dank je @nakharry ik hoop dat hij dicht is, die druppels in de a stijl zitten me niet lekker maar goed, we zien het morgen wel.

Ik moet zeggen dat het allemaal heel fragiel vond het afwateringssysteem. Dat je de achterste bumper eraf moet halen voor die achterste afwateringskanalen is ook ontzettend tijdrovend.
 

nakharry

Forumguru
Ik vraag mij ineens af of dit een item is wat meegenomen wordt met een grote beurt eens in de zoveel jaar?
 

Jevalo

Lid
Zoals monteurtje al had geschreven is het iets wat in het dealeronderhoud word meegenomen volgens mij. En maar goed ook blijkt:pieker:
 

Jevalo

Lid
Beste mensen, helden,

Hij is dicht! Het water uit de A stijl gisteren was oud water wat, zoals monteurtje al aangaf, zich had opgehoopt bij het windscherm.

Ik heb het windscherm en het gootje waar het invalt drooggemaakt met doeken en een verfblazer (op flinke afstand ivm het net). Er kwam meteen nog wat water uit dus dat was de bevestiging.

4 gieters erover heen en hij is gewoon droog!!

Nu de bodem droogzuigen en kranten erin.

Iedereen bedankt voor de tips!!!!:dankje:
 

EdK

Forumguru
Nu de bodem droogzuigen en kranten erin.
Mooi te horen dat het probleem is opgelost.

En met waterzuiger zal je veel weghalen, met de kranten de resten mits je ze in begin dagelijks vervangt.
En je dagelijkse ritten de airco aan houden verwarmen via de vloer/voeten.
Want er is niets ergers nog dat er vocht achterblijft en dit beslaat op de ruiten aan binnenzijde en dat er een vorst overheen komt.
Krabben van ruiten aan binnenzijde is ergste om te doen....
 

Tees

Donateur
Je zou ook nog een vochtvreter erin kunnen zetten, toen ik lekkage had met m'n Faab heb ik die er ook een paar weken in gezet, en dat vangt nog behoorlijk wat vocht weg. Kan je voor een klein bedrag bij een drogist oid vinden.
 

Jevalo

Lid
Ik had al 4 vochtvreters gehaald haha. En beslagen ramen aan de binnenkant. Ik ben bang dat ik daar even mee moet leven. Ik heb een buis door de opening naar de paravan gestoken. Dat rubber zit er niet meer. Er zit een klein kiertje waar vocht in kan komen. Als ik wat meer tijd heb zal ik de paravan moeten verwijderen en een nieuw rubber er in moeten steken. Als ik het goed wil doen zou ik ook dat open geknipte buisje moeten vervangen.

Hij is iig droog, nu alles op alles om het zo droog mogelijk te krijgen. A.s. vrijdag zal zo'n 17 uur de verwarming aanstaan denk ik.
 

EdK

Forumguru
een vochtvreter erin kunnen zetten, toen ik lekkage had met m'n Faab heb ik die er ook een paar weken in gezet, en dat vangt nog behoorlijk wat vocht weg
Ik heb hier toch altijd mijn bedenkingen bij !?
Tuurlijk zal die opvangbak gevuld zijn op bepaald moment met water, maar een wagen is altijd van binnen vochtig in de herfst en wintermaanden !
En ik vraag me dan altijd al af welk vocht ik dan uiteindelijk afvang ?
 
Bovenaan Onderaan