Lekkage door panoramadak?

Noord26

Forumguru
Ik doelde er eigenlijk mee dat bij een Rapid er ook geen afvoerwater contructie bij nodig is, en dat is meestal het euvel van lekkage.
 
Gisteren onderhoud laten doen en onderzoek gestart naar de lekkage. Helaas oorzaak nog niet kunnen vast kunnen stellen. Ze hadden niet meer tijd.
Zowel de stoelverwarming als lekkage vallen buiten de garantie van CarGarrant en ben ik dus de sjaak.
Verwachting is wel dat het bij de afvoer van het dak komt, maar om vast te stellen moet het hemel open. Ik zit er over na te denken om het zelf uit te gaan voeren. Vanuit de dealer is er geen coulanceregeling.
Kosten zitten grotendeels in de arbeidsuren.
 

arjahoekstra

Actief lid
Dit probleem is helaas niet altijd verholpen met het vervangen van de afvoerslangetjes.
Bij ons was de felsnaad van het frame van het panoramadak ook helemaal gescheurd.

Hoop dat je "geluk" hebt, en dat het alleen de slangetjes zijn.
 

arjahoekstra

Actief lid
Dat heb ik zelf nooit gezien. Na de derde keer een rijdend aquarium afgeleverd te hebben bij de dealer, zijn ze verder gaan kijken dan de gebruikelijke oplossing.
Toen kwamen ze er achter dat het complete frame vervangen moest worden door scheurvorming...
 

EdK

Forumguru
30% van hoeveel ??

VAn € 10,00 of van € 1000000,00 in laatste geval ben je nog genomen door je dealer....
 
Dit topic is over S2. De achterste 2 afvoerslangen worden vervangen voor langere. Voor de modificatie (12/04/2011) zit de afvoer aan de achterzijde van de auto. Links en rechts van de achterklep scharnieren. Na de modificatie lopen ze naar de wielkast.
 

Sjoerd&Deborah

Actief lid
Dit topic is over S2. De achterste 2 afvoerslangen worden vervangen voor langere. Voor de modificatie (12/04/2011) zit de afvoer aan de achterzijde van de auto. Links en rechts van de achterklep scharnieren. Na de modificatie lopen ze naar de wielkast.

Er wordt zoveel over andere modellen gesproken in dit topic.... Lijkt helaas wel een vag-kwaal.

Dan zal gezien de modificatiedatum deze bij mij fabrieksmatig zijn uitgevoerd. Tot op heden nog droog gelukkig. Wel hoor ik bij nat weer icm. climatecontrole op een hogere ventilatiestand een ploppend geluid bij het panodak wegkomen. Is dit ook bekend? Het irriteerd steeds meer.....
 

SuperBeeb

Forumguru
@ Michael_: bekend verhaal. Modificatie is volgens mij bij de facelift standaard geworden. Heb zelf sinds de reparatie geen problemen meer gehad. Ik had overigens het geluk dat de verkopende garage de kosten betaalde.
 
Bovenaan Onderaan