LED verlichting?

Neptukker

Forumguru
Voor mijn OII FL wil ik ook wel led dagrijverlichting. Als ik het goed begrijp is het niet mogelijk om zonder knutselen lampjes te installeren ivm canbus. Ik ben niet handig genoeg met electro om te knutselen dus wil afwachten tot er wat kant en klaars is. Nou vroeg ik mij af of onderstaande (chineese) aanbieder ook niet het juiste product kan leveren. De producten daar zijn (mede door de dollar) aardig goedkoop en ze berekenen geen bezorgkosten. http://www.dealextreme.com/products.dx/category.712
 

Captain Hook

Forumguru
Deze jongens (in duitsland), hebben ook een aardig assortiment. Ook e.e.a. precies op maat gemaakt ivm maatvariaties in de fittingen.

http://www.hypercolor.de

Zij bouwen de belastingsweerstanden zelfs in, in de gewenste LEDs.

Zodra ik mijn Roomster heb, ga ik e.e.a. uitzoeken.
 

Brains

Nieuw lid
Neptukker: Die site heeft inderdaad veel led in assortiment, maar kwaliteit lijkt me minder. Bestel daar dus maar gewoon alles in tweevoud, dan heb je wat reserve's.

De site hypercolor.de heeft erg mooi spul van goede kwaliteit, heb ik me laten vertellen. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Ik bestel volgende ledjes dus daar omdat ik hoop dat zij ledjes hebben die géén canbus-error geven, waardoor ik niet hoef te gaan knutselen ;).
 

EdK

Forumguru
op zijn amsterdams gezegd pis je dus nu ff naast de pot !
Maar een mail naar hun toe kan er wel voor zorgen dat je een antwoordt krijgt, we zijn er mee bezig

Trouwens alles op website schijnt trouwens ook via de dealer verkrijgbaar te zijn !
Milotec boek verschijnende keren bij me dealer zien liggen.
 

ajan

Lid
Bij een z'n bajonet lamp gaat dat niet, plus zit aan de onderkant en min aan de zijkant. maar ik ga nu serieus twijfelen of die orgineel wel goed gepoold zit in de lampfitting zelf. dat heb ik niet nagemeten.. next thing to do..!
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn SC. Ik had Ledlampjes gekocht voor de dagrijverlichting, maar die doen het dus gewoon niet. Oude lampjes er weer in en werken.
Heeft niks met polariteit te maken. Die kun je niet verwisselen bij deze lamp.
 
Arjan, je moet even nauwkeurig lezen want ik schrijf:

Zo dankzij @wimus toch maar even de polariteit in de lampfittingen bij de nieuwe greenline nagemeten. en wat blijkt ? juist de "buitenkant is plus en de onderzijde is - contact. Dat is dus echt niet juist gestekkerd! En omdat LEDs polariteit gevoelig zijn (L.E.Diode) deden ze het de vorige keer niet.

niet de lampjes zelf! Een bajonet lamp kan je niet op z'n kop ofzo er indraaien dus nee daar kan je echt niet de polariteit van verwisselen. maar van het aansluiten van een fitting / sokkel dus wel. Skoda heeft op de "buitenkant fitting" de 12V plus staan en op de "onderkant" (puntje) de massa (12v min). en dat is exact tegen overgesteld als de standaard.

En daar een gloeilamp daar geen last van heeft (het is geen diode maar een gloeidraad) branden die vrolijk en een LED niet.
 

EdK

Forumguru
In de elektrotechniek (230V ) is het een doodzonde om de fase aan de buitenkant aan te sluiten
Maw de kans is erg groot dat je dan onverwachts een doodsklap te verwerken zou krijgen
Dus een goede monteur zorgt ervoor dat de schakeldraad in het midden zit en de nul aan de buitenkant.
En ik had eigenlijk verwacht dat dit met de autofittingen ook zo zou zijn !?
Vind dit persoonlijk een minpuntje van Skoda (VAG)
 
Bovenaan Onderaan