LED verlichting?

Zijn er al mensen die bijvoorbeeld de dagrijverlichting hebben veranderd naar LED? Zit hier namelijk over na te denken. Zit er in de nieuwe fabia ook het Canbus systeem?
 

Ronnie

Forumguru
Canbus 2.0....Ledverlichting gaat veel problemen opleveren, ga maar eens spitten in het forum.....
 

Brains

Nieuw lid
Ik wil dat dus ook, maar inderdaad canbus 2 ledjes zijn vooralsnog onvindbaar. Ik rij dus gewoon met dat error-lampje in het dashboard aan. Ik heb led parkeerlampjes en "fellere" H7 dimlichten.
De dagrijverlichting wil ik ook led. Om exact te zien welke lamjes erin zitten ben ik eens wat gaan demonteren om erbij te komen. Dat viel wel ff tegen. Onder het motorblok zit een mooie afdekplaat die los moet, maar het zag er net wat te ingewikkeld uit om los te halen. Hier moet ik me dus nog eens goed voor gaan zitten. Misschien dat ik dan ook meteen de mistlampjes vervang.
 
zogauw mijn GL binnen is zal je het zien of het werkt :) ik heb 2 led bulbs aangeschaft en heb voor de zekerheid ook 2 parallelschakel weerstanden ingekocht mocht de canbus vervelend gaan doen.
 

Tallguy

Forumguru
Ik zou zelf ook wel interesse hebben in het relaas van jullie omtrent de LED verlichting. Voor mijn Yeti zou een goede LED dagrijverlichting niet misstaan, zolang het maar de 'kracht' heeft van die LEDS die Audi oa gebruikt.

Oftewel..keep us posted!
 

Wimus

Actief lid
"fellere" H7 dimlichten.
Geeft dat ook een foutmelding?

Ik krijg overmorgen een Yeti met normaal Halogeenlicht, omdat ik geen zin had 6-8 weken te wachten op een Yeti met Xenon (die moest besteld worden, en die ik nu krijg was op voorraad) Nu wil ik toch graag wat fellere verlichting, met name het Dimlicht en misschien ook het dagrijlicht. Ik had mijn oog al laten vallen op de H7 LED voor het dimlicht, maar als dat foutmeldingen geeft, trek ik er niet aan, Aftermarket Xenon lees ik ook nergens goede dingen over
 

Tallguy

Forumguru
Aftermarket Xenon mag je ook niet meer omdat je auto daarvoor te nieuw is. Oude(re) oude's mogen het nog wel zolang ze maar op kenteken voor...erm...was het 2006?...staan.
Jouw auto is nieuw en mag het dus niet tenzij je koplampsproeiers neemt, automatische hoogteregeling etc (moet je maar ff zoeken op ons forum).

Dan kan je nu beter op halogeen blijven en heldere lampen plaatsen.
 

Captain Hook

Forumguru
HET grote voordeel van LED t.o.v. alle andere soorten verlichting lijkt mij de levensduur! M.a.w. 1 x keer vervangen en daarna nooit meer. Ideaal, toch?
 

Wimus

Actief lid
De langere levensduur is een leuke bijkomstigheid, voor mij is de lichtopbrengst, helderder, eigenlijk belangrijker
 

Rolle

Senior Member
In Belgie mag je geen aftermarket xenon plaatsen. De wagen moet voorzien zijn van automatische hoogteregeling en reiniging van de lichtblokken.
 

Wimus

Actief lid
In Belgie mag je geen aftermarket xenon plaatsen. De wagen moet voorzien zijn van automatische hoogteregeling en reiniging van de lichtblokken.
Dat weet ik, Koplampreiniging is op de Yeti, en Hoogteregeling is ook te koop van Pilot.
Ik ga toch maar eens kijken voor normale H7 met betere opbrengst, is denk ik de beste (legale) oplossing
 

Wimus

Actief lid
heb voor mij een oplossing gevonden.
Ik heb Philips X-treme Power erin gezet en een proefrit vanavond heeft mij overtuigd dat dit voor mij het beste alternatief is. Een hele partij meer en helderder licht, zonder veel meerkosten.
 

O2_1.2TSI

Actief lid
@bobby45: Hey die heb ik ook nog liggen van m'n vorige auto. Was er toen heel tevreden mee!!
Ik heb ze nog niet in de O2 gezet, eerst even afwachten hoe de fabriekslampen het volhouden.
De O2 heeft een projectorlens...helpt die de zone's van de Philips lamp niet om zeep?
 

___JC___

Forumguru
Een vriend van me heeft Led lampjes in zn dagrijverlichting gezet van zn MINI. Goeie lampjes met ingebouwde weerstand. Zijn wel iets duurder ongeveer EUR 30 voor een setje. Nadeel is dat ze elk halfjaar kapot gaan en je ze weer moet vervangen.
 
Bovenaan Onderaan