Led of xenon in projector koplampen van de Fabia 3

Freeze-o

Senior Member
Gisteravond heb ik ETKA doorgepluisd en kwam er wel achter dat er geen comfort knoppen bestaan. (knoppen met extra klik erin) of heb jij die wel al gevonden?
Welke modules missen we dan? deur/licht modules? Bij audi zitten ze namelijk in de deur.
 

Antera

Donateur
Audi is luxer :-). Op de Fabia is het pas later gekomen. Comfort open en sluiten is ook niet programmeerbaar en werkend te maken op jouw auto.

Zoals ik het vermoed heeft jouw fabia niet de uitgebreide module's (raammotoren) en kabelboom om dit te kunnen maken. Of het werken gaat door plaatsen juiste raammodule's en knoppen geen idee. Dat zou je dan moeten gaan proberen als je dat wilt
 

jesse_s93

Donateur
In de Fabia III van mijn ouders (Drive uitvoering uit 2017) heb ik door middel van codering het werkend gekregen dat het bestuurdersraam met de sleutel open en dicht gaat. Dit is namelijk het enige raam met een comfort functie. Eigenlijk precies zoals op de video zichtbaar is :) Achterramen en passagiersraam gaat uiteraard niet (vanwege het missen van die comfort module).

Wellicht heeft het ook nog wat met bouwjaar te maken. De Drive uitvoering heeft geen extra deurmodules of iets dergelijks die zichtbaar worden in VCDS/Obdeleven. Codering is enkel gedaan in module 09 - Central Electronics.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Geef dan het topic een andere naam !
Alles gaat wel over de Fabia 3 , dus wel fijn als je het kunt vinden in topic van Fabia

Toch ?? niet dan ?? :pieker::koffie:
 

Ronnie

Forumguru
Ik vind alles goed, maar ik weet nu nog steeds niet of iemand ervaringen heeft met led of xenon in projector koplampen van de fabia 3........
 

EdK

Forumguru
weet nu nog steeds niet of iemand ervaringen heeft met led of xenon in projector koplampen van de fabia 3........
Ja de lampen heb ik alleen nog met halogeen, en de LED lampen liggen al een tijd te wachten.
Maar nog steeds niet gedaan vanwege dat ik simpelweg de tijd nog niet heb en de ruimte ervoor.
Anders had ik je het graag verteld.
EN of er echt leden hier zijn die er mee bezig zijn geweest in hun Fab 3..... volgens mij niet.
 

Ronnie

Forumguru
Mag ik vragen welk type je hebt @EdK ? Ik weet namelijk nog niet of de led H7's met achterop de lamp een minifan gaan passen in de koplamp. (ik heb de lamp nog niet uit elkaar gehad....)
 

EdK

Forumguru
Mag ik vragen welk type je hebt @EdK ?
Dat mag jij Ronnie !
De Hilox XTR
En moet inderdaad ook nog kijken of gaat passen of dat ik nieuwe hogere rubber kappen moet hebben om de boel weer dicht te krijgen.
Maar goed tijd is het probleem nog steeds, onderbezetting kwa personeel en nu ook weer plotseling in mijn ATV dagen tijd 5 dagen storingsdienst 24/7....
En dan kun je helaas niet de gok nemen om te beginnen en plotseling te moeten uitrukken.
Wat deze week alweer 3 keer is gebeurd
 

Freeze-o

Senior Member
De lampenjes met mini-fan mogen gebruikt worden zonder stofkap.... Het model wat ik heb besteld (en nu onderweg is) past zeker in de kap, dit stond in de ali-express advertentie vermeld.
 

EdK

Forumguru
mogen gebruikt worden zonder stofkap....
Uiteraard, en de LED lampen zullen er ongetwijfeld tegen kunnen, maar het stof en vuil kan hierdoor extra makkelijk je lamp unit in, en dat is zo verdomd moeilijk daarna te verwijderen...:koffie:

dit stond in de ali-express advertentie vermeld.
Ja Ali verteld wel vaker dingen die uiteindelijk niet kloppen.
Heb er eens een derde remlicht voor een Caddy gekocht, met perfecte pasvorm volgens Ali.....Ja inderdaad hij paste gewoon niet....:pieker::lezen::cry:
 

turboturbo

Forumguru
En moet inderdaad ook nog kijken of gaat passen
Mijn ervaring is dat de XTR nauwelijks langer, zo niet even lang is als een halogeen pit met stekker erop (bij de hilox gaat de stekker immers ergens anders)
Je zou eerst even kunnen proef passen zonder dat je al meteen over gaat tot daadwerkelijke inbouw en aansluiten om te kijken of het stofkapje gaat passen.

Dat resulteerde in mijn geval (let op; geen fabia 3 dus niet relevant) dat het met OEM stofkappen paste.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Je zou eerst even kunnen proef passen
Alleen dat proefpassen om dat te realiseren ben ik al zo op slopers hoogte dat ik dan meteen door zou gaan.
Formaat handen is kolenschop en kom er gewoon erg moeilijk bij, mis eigenlijk nog een scharnierpunt tussen me hand en pols in...:pieker::D
 

kylimo

Senior Member
Ik neem aan dat de ventilatortjes zijn om de warmte af te voeren. Als je dan de stofkappen er op gaat doen, kan de warmte in mijn ogen een stuk moeilijker weg en zal de levensduur van de LED achteruit gaan. Toch?

Groeten Boy
 

Cordoba

Forumguru
@turboturbo Bij de Fabia I heb je aardig wat ruimte achter de koplampunits, bij een Fabia III is het al een hele kunst om een standaard dimlichtlampje te wisselen, omdat je nergens veel ruimte over hebt. Je moet ook je stuur maximaal indraaien, om via een luikje in het binnenscherm bij het dimlicht te komen.
 

EdK

Forumguru
kan de warmte in mijn ogen een stuk moeilijker weg en zal de levensduur van de LED achteruit gaan. Toch?
Ja en nee, ja de warmte zal op zich wat moeilijker weg kunnen maar dit heeft een halogeen lamp ook en die word ook nog eens een stuk warmer.!
En indien je warmte hebt vanaf de leds dan zal dit ten goede komen om de condens in de koplamp te laten verdwijnen.
Dus uiteindelijk zal het best wel meevallen, en denk ook niet dat het de levensduur zal verminderen in deze.
 

EdK

Forumguru
Ik kan er overheen gelezen hebben hoor @Freeze-o maar welke lampen heb je nu bij Ali besteld en vandaag ontvangen ??
Maw heb je een link hiervan ?
 

VAG-man

Forumguru
Ik hoop niet dat ik je tegen kom als ik naar de 5e foto kijk.:pieker:
Serieus ik ben wel benieuwd naar het lichtbeeld. Kun je een vóór en ná foto maken?
 
Bovenaan Onderaan