Led of in iedergeval meer licht

@turboturbo
goede tip ik ga kijken voor Phillips Extreme vision

@Altos is inderdaad niet echt goedkoop maar wel mooi

@bijbeuner goede tip want inderdaad bij regen heeft de citigo met de standaard lampen niet echt mega goed zicht

@Noord26 wordt dus geen xenon lamp er in wil geen gezeik met de politie


ik ben nu in ieder geval een stuk wijzer geworden

voor het dim licht
https://autoverlichting.eu/auto-ver...nHjlWFXPxtlfbZ4dP3EZ5jOLv1KcTWFqIgaAkHA8P8HAQ

voor DRL
https://www.xenonlamp.nl/canbus-led-dagrijverlichting-w21-5w-vw-up

voor kenteken/interieur
https://www.xenonlamp.nl/storingsvrij-stadslicht-w5w-t10

voor achterruit rijd licht
http://www.astuning.nl/Webwinkel-Pr...050-LED-achterlicht-3Chip-BA15S-10W-R10W.html

voor mist licht
https://www.xenonlamp.nl/30w-highpower-canbus-led-6000k-mistlicht

als het dan goed is is mijn auto volgend jaar bijna helemaal wit kwa licht haha

iedereen bedankt voor de reactie's
 

rhaak1991

Forumguru
Ik kwam een keer een draadje tegen ergens wat betreft het ombouwen van de koplampen van een citigo naar projector Xenon. We spannend, want de hele koplampunit moet in de oven en uit elkaar, maar je kan het ook laten doen. Kost wel wat meer als de € 29,95. Ik zoek het wel ff op
 

Arnout84

Senior Member
Die koplampen open krijgen is zowat onmogelijk. Zijn geseald met speciale kit. Retrofitlab vraagt er een godsvemorgen om ze maar te kunnen openen, dan komt de rest nog qua lenzen etc.

Ik zou trouwens altijd canbus lampjes nemen (met een weerstandje) Een normaal led setje voor achteruit rij lichten hebben mij al een bcm gekost (module die o.a je verlichting regelt)
 

Altos

Banned
Nou, godsvermogen...
Koop eens originele koplampen van bijv. Een bmw e36/e46 met lenzen erin...paar honderd euro ben je zo kwijt en dan nog het xenon gebeuren.
Aangezien hun al het werk doen betaal je de uren, het materiaal valt best mee. Als je het zelf kan is de ombouw prijs dus best redelijk vind ik.
Zeg nou zelf, denk je echt voor 100,- een mooie set xenon te hebben incl. Uren werk om het om te bouwen bij een auto die absoluut niet voorbereid is op xenon?
Wil je xenon op een Citigo zonder vuile handen? Paar honderd euro lappen en opgelost, lekker xenon, iedereen blij (ook je tegenliggers)
 

Arnout84

Senior Member
Nou, godsvermogen...
Koop eens originele koplampen van bijv. Een bmw e36/e46 met lenzen erin...paar honderd euro ben je zo kwijt en dan nog het xenon gebeuren.
Aangezien hun al het werk doen betaal je de uren, het materiaal valt best mee. Als je het zelf kan is de ombouw prijs dus best redelijk vind ik.
Zeg nou zelf, denk je echt voor 100,- een mooie set xenon te hebben incl. Uren werk om het om te bouwen bij een auto die absoluut niet voorbereid is op xenon?
Wil je xenon op een Citigo zonder vuile handen? Paar honderd euro lappen en opgelost, lekker xenon, iedereen blij (ook je tegenliggers)

Ik vind 250 euro voor twee koplampen laten openen door retrofitlab een godsvermogen ja
 

Altos

Banned
Dat mag jij vinden, niks mis mee.
Het is maar net wat je ergens voor over hebt, da's voor iedereen anders.
Ik vind 250,- een hoop geld, voor van alles.
In retrospect zou ik zeggen, wil je xenon in een Citigo op verantwoorde wijze dan kost je dat 250,-, of je doet het zelf voor een derde van dat bedrag of je wil geen xenon in je Citigo, ook goed. Heb je er geen 250,- voor over? Is prima, maar wil niet zeggen dat het duur is als je het er niet voor over hebt.
Iemand anders moet daar uren voor werken aan je koplampen en dat moet ook betaald worden.

Misschien komen er ook ooit xenon setjes incl. Koplampombouwset bij de action te liggen...tot die tijd doe mij en vele medeweggebruikers een plezier en stop alleen halogeenverlichting in de daarvoor bestemde koplampen van de Citigo.
 

Altos

Banned
Ik heb dat idd ook niemand zien schrijven dat jij dat hebt @Arnout84
Ik bedoelde mijn tekst in het algemeen voor eenieder die er aan dacht dat xenon ook gewoon in de koplamp een goed effect heeft in het geheel en de juiste weg met lenzen te duur of teveel werk vinden.
 

Arnout84

Senior Member
Ik hoop nog steeds op aftermarket koplampen met lenzen...de achterlichten zijn er al dus het gaat de goede kant op ;)
 
heeft iemand een tip hoe je je mistlicht kan vervangen?
ik krijg de plastic schroefje onder de bumper niet los
de twee schroeven aan de zijkant wel

tips zijn heel erg welkom

want met een muntstukje zoals in de handleiding staat lukt het met geen mogelijkheid
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
heeft iemand een tip hoe je je mistlicht kan vervangen?
Lampje voor mistlamp uit- en inbouwen

Uitbouwen

– Het contact en alle elektrische verbruikers uitschakelen.
– Om toegang te verkrijgen tot de achterzijde van de mistlampen, de wielkuip vooraan aan de zijde van de te demonteren lamp losmaken

– Steker -1- ontgrendelen en lostrekken.
– Lampfitting -2- samen met lampje voor mistlamp in -pijlrichting- draaien en uit mistlamphuis -3- verwijderen.

Aanwijzing

Het lampje voor mistlamp is vast met de lampfitting verbonden en kan niet afzonderlijk worden vervangen.
Lampje voor mistlampen: HB4 12V, 51W

Inbouwen

De montage gebeurt in omgekeerde volgorde, daarbij op de volgende punten letten:
– Werking van de koplamp controleren.
– Mistlampen afstellen → Hoofdstuk.

N94-12626.png
 
@Joske mistlampen afstellen ? Wist niet dat dat kon hahah

Net zo als het demonteren van het spatbord wat een ramp is dat ik kreeg de onderkant van het spatbord bijna niet los wel een uur mee wezen klooien pffff
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan