Led of in iedergeval meer licht

turboturbo

Forumguru
Is natuurlijk leuk, van dat iets 'wittere' licht.... maar dan zit je ineens met van die kaarslicht-orjane wedge w5w lampjes (stadslicht).... :thumbsdown: Die steken dan ineens wel erg af tegen de helder witte night breakers :geek:


Nu heb ik al eens w5w LED stadslichtjes gehad, maar die waren blauw van kleur (dus wederom een kleurverschil) Bovendien zien die chinese led-armaturen er in een heldere koplamp niet uit (vind ik)

Onlangs stuitte ik op w5w LED lampjes van Osram (uit de zgn 'ledriving' serie) die leverbaar zijn in exact dezelfde kleurtemperatuur als Osram's night breakers (namelijk 4000K) en ze zien er ook niet uit als die goedkope chinese led-lampjes:
OSRAM-LEDRIVING-WARM-WHITE-W5W-BULBS-PACK-SHOT_750_750.jpg

4000K wordt als 'warm wit' omschreven. Deze led lampjes zijn verder ook in 6000K cool white 6800K cool blue leverbaar (en in 2000K maar dat is echt oranje - geschikt als vervanging voor de w5yw knipperlichten)

Resultaat: ik ben tevreden.

Verschil met halogeen w5w lampje (links) en w5w osram ledriving (rechts) Je ziet ook meteen dat ze beetje meer licht geven :D
ledriving3.jpg

Hier nog een pica stadslicht + dimlicht aan (beide dus dezelfde kleur)
ledriving4.jpg

En nog een pica van hoe het eruit ziet in een heldere koplamp als het lampje uit is:
ledriving.jpg

Meer info over deze led stadslichtjes:
http://www.osram.com/osram_com/prod...g-w5w-premium/index.jsp?productId=ZMP_1046312

N.B. deze lampjes schijnen niet 'road legal' te zijn, dwz zeg hebben geen E - keurmerk en mag je volgens de verpakking alleen gebruiken voor off-road gebruik of voor de interieur lampjes. :lezen:
 

Bijlagen

  • ledriving2.jpg
    ledriving2.jpg
    59,9 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:

floyd2

Forumguru
@turboturbo

Dat zijn inderdaad goeie lampjes.
Ik heb ze in mijn scooter zitten en bij iemand in een auto geplaatst als stadslicht en ze gaan nu al meer als een jaar mee en geven nog goed licht.(in tegenstelling tot sommige andere ledlampjes die steeds minder fel gaan branden)
Die cool blue is blauw dus die zijn niet aan te raden.
 

turboturbo

Forumguru
Ja ik hoop dat ze zeker een paar jaar mee gaan (de standaard halogeen lampjes gaan al met gemak jaren mee!) zeker als je bedenkt wat ze kosten :greedy:

En ik hoop dat de keurmeester ze straks niet te fel gaat vinden / afkeuren :geek:.
 
Bovenaan Onderaan