LED Kentekenplaat verlichting op O3

NewO3

Forumguru
Heb setje van superskoda voor m'n O3 en sinds vandaag begint ie ineens te klagen dat kentekenberlichting niet goed is. Ze branden prima. Vreemd na 3 maanden zonder melding. Ze zouden toch echt CAN-BUS ready moeten zijn
Heb de weerstanden en bedrading gewoon door gat geplaatst. Dus niet ergens aan vast gemaakt. Had al een beetje zo'n hmmm gevoel hierbij. Maar rammelen doen ze niet of hoor ik niet. Zou kunnen dat de weerstand ergens tegen liggen maar aan de andere kant zit er een flinke koel behuizing omheen. Vreemd, zal toch even de boel los moeten maken om te controleren of dat een oorzaak kan zijn.
 
Laatst bewerkt:

NewO3

Forumguru
Ok dank je Corné. Denk dat ik start/stop dan ook maar weer laat activeren. Vraag me af of ik hierdoor niet in de problemen kom ivm 20% bijtelling. Maar dat is off-topic ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Michael83

Senior Member
Bij mij zijn ze in de comp aangevinkt als led, geen storingen.
Wel kreeg ik vlak voordat de computer het vinkje kreeg (exact die avond) een melding van error.
De error komt doordat een los weerstandje van een kentekenverlichting losgelaten heeft, en nu ligt te rammelen in de klep, ergens he-le-maal onderaan.

Gelukkig dus geen error, maar ik kan niet tegen rammeltjes, en wil het er héél graag uit halen.

Weet iemand hoe de kunststof afwerking aan de binnenzijde van de klep los gaat?
 

NewO3

Forumguru
Mijn weerstandjes zitten in een stalen behuizing, voor koeling (Superskoda). Als dat bij jou ook zo is zou je met een touwtje en een magneetje door het gat van de kentekenverlichting de weerstand eruit kunnen vissen misschien? Eerst even testen aan de buitenkant, je wil ook niet dat je magneetje ergens vast komt te zitten ...
 

Michael83

Senior Member
Ik heb ook de lampjes van superskoda, maar de mijne hebben losse aluminium blokjes, welke je aansluit aan de kentekenverlichting zelf. Zie het als optioneel.
Een magneetje zit ik inderdaad aan te denken, echter is de kans erg groot dat die aan de klep zelf blijft zitten. Ik ga maar even op zoek naar een magneet die ik vast kan maken aan een touwtje..
 

Michael83

Senior Member
Net eindelijk geprobeert de kap los te krijgen. Ging erg makkelijk, 1 torx schroef bij het rubberen handgreepje aan de binnenzijde losschroeven en een keer aan de handgreep (lus) trekken. Ging netjes gedeeltelijk los, en het losse euvel is gevonden. Nu even vastlijmen aan de verlichting en er weer in zetten..
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Michael83

Senior Member
Jep, doet t weer.
Maar, lampje blijkt niet zo lekker meer te zijn, soms een klein tikje nodig om aan te gaan.
Toch superskoda maar even gemaild voor garantie.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@Michael83, ik ben benieuwd wat superskoda daar mee doet, zelf heb ik nog geen ervaring daarmee, wel een keer een foutieve levering gehad die ik mocht houden, omdat retourneren duurder was als de waarde van de goederen.
 

Michael83

Senior Member
K moest een filmpje maken en sturen..
Ben maar even gaan tikken op t lampje tot ie minder fel scheen, opname gestart, 1 tikje er op en hij scheen weer fel.
 

Daane

Nieuw lid
Ik heb deze ook vcds aangemeld, originele leds gebruikt van vw passat en geprobeerd met leds van audi a7, maar elke keer terug foutmelding, is dit veranderd met my2015?
 

CDK

Forumguru
Dat is raar @Daane, als je die OEM units gebruikt en dan netjes met originele VCDS kabel aanmeld zou het moeten lukken zonder storing :jaja:
 

Daane

Nieuw lid
probleem heeft zichzelf opgelost, wagen een uurtje of 2 tot rust laten komen, gedaan met alle foutmeldingen. zit waarschijnlijk vertraging op tot wagen in volledige can bus rust gaat... anders ging ik maandag nog eens kijken op het werk met ODIS, werkt moeilijker voor zo'n aanpassingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

marwin

Forumguru
Na 5 paginas door te hebben genomen ben ik nu zo ver dat ik nu snap dat ik het best de OEM Part number - 3AF943021A (License plate LED 3AF943021A) kan nemen voor de octavia 3.

Maar dan heb ik nog twee vraagjes:

  • Jullie weten waarschijnlijk het beste waar ze het goedkoopst zijn?
  • Zeker niemand in omgeving den haag / rotterdam die even in mijn VCDS / VCP wilt aanvinken in het systeem als zijnde LED verlichting.
 
Bovenaan Onderaan