LED Kentekenplaat verlichting op O3

Wesly

Senior Member
Inmiddels een leuke mod uitgevoerd. Originele VW LED kentekenverlichting van veel Volkswagen modellen vanaf 2011, oa Touareg, Sharan, Jetta en de Golf ingebouwd in mijn nieuwe Octavia.

De lampjes heb ik besteld bij Vag24 en het VW onderdeelnummer is 3AF 943 021 A. Deze lampjes zijn exact hetzelfde als welke er in de Octavia zitten maar dan de Led uitvoering.
De draadboompjes met weerstanden om het geheel zonder storing werkend te krijgen komen bij Kufatec.de vandaan. De beschrijving op hun site is: Adapter LED Kennzeichenbeleuchtung - VW, Seat 38488-1.
Deze set heeft de juiste connectors om het geheel plug en play te kunnen uitvoeren.

Het resultaat is prachtig en ziet er zeer origineel uit.

ase6uvu9.jpg


a4uge7et.jpg
 
Laatst bewerkt:
Klinkt moeilijk met draadboompjes e.d., plug and play daarentegen weer niet.

Is het snel/makkelijk aan te sluiten, of moet je eea losschroeven?
 

Wesly

Senior Member
Klinkt moeilijk met draadboompjes e.d., plug and play daarentegen weer niet.

Is het snel/makkelijk aan te sluiten, of moet je eea losschroeven?
Schroevendraaier ertussen en de lamp-behuizing klik je er zo uit. Bij het setje weerstanden zitten ook twee nieuwe connectortjes om de bestaande connectors welke aan de auto vastzitten te vervangen. Dit is door een leek makkelijk te doen en hierna is het gewoon plug en play, lamp-behuizing terug klikken in de achterklep en klaar.
 

Jee13

Forumguru
Wel kleine platte schroevendraaier aan de goede kant insteken bij demonteren unit, anders verbuigt het klemveertje
 

lawewing

Forumguru
Ziet er mooi uit idd. Bij mijn O2 heb ik ook LED kentekenverlichting (bij Superskoda.com gekocht), maar de weerstandjes zitten daarbij verwerkt in de lampjes zelf. Toch iets meer 'plug and play' dan dit, maar goed, als het maar werkt!
 
Als ik het goed begrijp is het verschil met de gewone lampjes:
  • Je moet ze veel minder vaak vervangen
  • Ze verbruiken een stuk minder
  • Hierdoor geeft de auto een error
  • Om dit op te lossen worden er weerstandjes geplaatst die electriciteit in warmte veranderen
  • Bijgevolg is het verschil is verbruik tussen deze led-lampjes en de gloeilampjes nihil
  • Maar de auto geeft geen error meer
Correct?
 

Wesly

Senior Member
Als ik het goed begrijp is het verschil met de gewone lampjes:
  • Je moet ze veel minder vaak vervangen
  • Ze verbruiken een stuk minder
  • Hierdoor geeft de auto een error
  • Om dit op te lossen worden er weerstandjes geplaatst die electriciteit in warmte veranderen
  • Bijgevolg is het verschil is verbruik tussen deze led-lampjes en de gloeilampjes nihil
  • Maar de auto geeft geen error meer
Correct?
Inderdaad, het gaat meer om het uiterlijk. Overcapaciteit van de lading vanuit de dynamo vloeit, als de accu vol is, ook gewoon naar de massa hoor. Die weerstanden zijn te verwaarlozen ;)
 

ByeByePeugeot

Actief lid
Afgelopen weekend de af-fabriek verlichting verruild voor originele VW Led verlichting. Middels VCDS keurig aangegeven dat er Ledjes in zitten en geen melding meer gehad. Weerstandjes / kabels zijn dus niet nodig. Ik heb geloof ik 3 tientjes betaald voor 2 Ledjes ( kan ook ietsje minder zijn). Het ziet er op dat Race Blue zeker mooi uit.
 

ertromp

Forumguru
Zelfs originele VW Led verlichting is niet nodig. Een stel Canbus geschikte LED's en omcoderen middels VCDS is voldoende. Heb deze mod zelf al uitgevoerd op 2 O3's
 

Joske

Forumguru
Afgelopen weekend de af-fabriek verlichting verruild voor originele VW Led verlichting. Middels VCDS keurig aangegeven dat er Ledjes in zitten en geen melding meer gehad. Weerstandjes / kabels zijn dus niet nodig. Ik heb geloof ik 3 tientjes betaald voor 2 Ledjes ( kan ook ietsje minder zijn). Het ziet er op dat Race Blue zeker mooi uit.
en dat vraagt ook wel om een fotootje, niet? ;)
 
Bovenaan Onderaan