Led achterlichten

Highway

Forumguru
Vandaag opnieuw een scan gemaakt met VCDS. Ik had een error op de motor (module 1), die wou ik even wissen. Melding gewist, daarna weer een scan gemaakt. Nu is de scan voor module 9 weer zoals van tevoren.

Ik vermoed een probleem met mijn vcds kabel (kloon) of een slecht contact.


Address 09: Cent. Elect. (J519) Labels: 1K0-937-08x-09.clb
Part No SW: 1K0 937 087 P HW: 1K0 937 087 P
Component: BCM PQ35 H+ 104 0615
Revision: 00104 AE
Coding: 60010AB8E85BF1C040080080110089E4427800AE736D89605C0140000040
Shop #: WSC 33361 790 00999
VCID: 3E754EBAA900DFEEA91-806B

Subsystem 1 - Part No: 3T1 955 119 Labels: 1KX-955-119.CLB
Component: Wischer 02061 22 0602
Coding: 00D7B7

Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 AH Labels: 1K0-955-559-AG.CLB
Component: RLS 290510 05 54 0403
Coding: 0730ED

Subsystem 3 - Part No: 7N0 951 171
Component: DWA-Sensor 00 002 0205

Subsystem 4 - Part No: 1K0 951 605 C
Component: LIN BACKUP HO H05 1501

No fault code found.

Het lijkt inderdaad helemaal in byte 18 te zitten (zoals @andrehj ook al melde). LED lampen werken nog steeds 100%.
 

Antera

Donateur
Mooi om te horen dat het opgelost is er zit in ieder geval geen verschil in coderingen in module 09. Byte 18 is idd aangepast. 00 is de verborgen byte. Daar kan je met VCDS helaas niet van zien maar wel met VCP
 

Highway

Forumguru
Geen enkel probleem ondervonden met een ander deel van de auto. Vandaag getankt - klepje wordt netjes van slot gehaald, en bij sluiten van de deuren ook weer netjes op slot. Geen van de eerder genoemde problemen ondervonden.

De eerder genoemde problemen waren ook i.c.m. het verwisselen van de boord module. Dat is bij mij niet gebeurd.

Ik ben 100% tevreden met deze aanpassing. Indien iemand met VCP in de byte 18 van mijn boord module wil kijken - van harte welkom.
 

Highway

Forumguru
Ik post veel betreffende deze aanpassing. Niet bedoeld om het topic te kapen maar om info te geven aan andere, indien zij ook deze aanpassing willen doorvoeren.
Ben tot de ontdekking gekomen dat 1 van de nieuwe LED achterlichten wat lekt :( Bij het heldere stuk plastic (voor achteruit rijden en knipperlicht) en het rode randje zit deze wat los. Dus gisteren de lamp eruit gehaald om te gaan repareren met wat epoxy.

Mooi moment om te kijken hoe de auto reageert op een missende achterlicht. De boordcomputer meld terug dat het achteruit rijdt en knipperlicht defect zijn. Geen melding dat het 'rode' gedeelte defect is. Ik vermoed dat de lamp controle hiervoor uitgezet is.
 

Highway

Forumguru
@JeroenHamann je was me net te snel af, had je ook een conversatie gestuurd :jaja:

Het is de 2de handse lamp die lekt. Klein beetje. Ik ben in het proces deze te repareren d.m.v. epoxy hars. Lijkt erop dat de lijmlaag tussen het stukje heldere plastic en het rode heeft los gelaten. Ik frees op deze las een gleufje en vol deze weer op met epoxy hars. Hopelijk lost dit het probleem op anders moet ik even verder zoeken naar een andere lamp.

In dat laatste geval zal ik de huidige lamp wel uit elkaar halen om te kunnen zien hoe deze intern in elkaar zit (uit nieuwschierigheid).
 

Highway

Forumguru
Nu wat meer dan een jaartje geleden dat ik de lamp heb gefixed met epoxy hars.

Nog steeds geen vocht in de lamp en je moet van de reparatie weten om deze te kunnen zien, en zelfs dan moet je erg goed kijken.

Wel heb ik beide lampen een laagje 2k blanke lak gespoten, zien ze eruit als nieuw.

Dus - kapotte lamp - epoxy hars lijkt een oplossing te zijn voor reparatie. Er zijn ook middeltjes om de Roxy een kleur te geven maar daar heb ik geen ervaring mee.
 
Dat is wel een mooie upgrade inderdaad, heb zelf ook een set gevonden moet deze alleen even monteren.
Zal ook bij mij wel een foutmelding geven, net als de originele led kentekenplaat verlichting die ik gemonteerd heb.
Werken de lampen wel goed zonder deze te coderen? (Qua functionaliteit).
Weten jullie iemand in Nederland die dit kan coderen voor een S2combi?
 

Highway

Forumguru
De lampen werken niet correct zonder her-coderen. Veels te fel en verlichting op de verkeerde plaatsen. Ken niemand die de her-codering in NL kan doen. Wil mijn auto best laten uitlezen zodat iemand het kan uitpuzzelen.
 
Heb net een superb van 2014 uitgelezen en ga die codering invoeren, zou moeten werken bcm is bijna gelijk.
 

Arjann

Forumguru
Ik zou niet zomaar de hele codering van de bcm overnemen. Je moet wel weten wát je doet. Er wordt vanuit de bcm veel meer aangestuurd dan alleen de verlichting
 
Ga eerst ff op vakantie en ga het na de vakantie met vaspc of odis proberen.
Ik laat het resultaat wel even weten.
 
Nee, helaas nog niet er kwamen wat andere reparaties naar voren.
Nieuwe ketting gemonteerd ik hoorde soms een rateltje (nu niet meer),en upgrade remmen aan de voorzijde 340 mm remt superb.
Lampen staan nu op het programma om te doen.
Laat het wel even weten.
P.s. Jouw codering werkte niet bij mijn wagen.
 

casejunky

Forumguru
Misschien beetje een schopje maar waag het toch,

Heb zelf een keer van die zogeheete canbus vrije led lampjes gekocht voor de kenteken verlichting. En wat denk je?
Die werken niet, moet ik hier iets voor aanpassen?
 
Bovenaan Onderaan