Krijg de RAMbam....

Maken of kraken?


  • Totaal aantal stemmers
    73

MarcoO2

Forumguru
Moeders kwam zelf met het idee, dus ik ben content :)
142033377-count-your-blessings-inspire-motivational-quote-.jpg
 

Duijzer

Donateur
Een beetje fijnslijpen kan nooit kwaad. Het voordeel van zo'n Hemi is dat er in potentie zo'n reserves in het blok zitten dat er altijd een update mogelijk is. Nu is alles afgesteld op comfort, maar als je power wilt is er eigenlijk geen eind aan. Chippen, hardware toevoegen (compressor, turbo, blowers, etc) 450-500Hp is relatief eenvoudig haalbaar, maar wil je 800 of 1000 pk dan is dat ook mogelijk.... Maar dan ga je wel inleveren op rijcomfort. En, laten we eerlijk zijn, zo'n truck is niet gebouwd op hard rijden. Boven de 150km/u is de lol er wel af, bovendien beginnen de mannen in die rood/wit/blauwe autootjes een beetje moeilijk te doen als je met die snelheden over de wegen stuift. 't valt nogal op, zo'n apparaat, zeker als het erg hard gaat....;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@Duijzer, meer dan finetuning gaat het de komende jaren niet worden. Het comfort is juist een genot en de sound is een feest. Enige wat ik nu als storend ervaar (het geluid ‘klopt niet’) is de cilinderuitschakeling en die gaat softwarematig weggeschreven worden.
 

JeSko

Forumguru
Los van het feit dat cilinderuitschakeling onder lichte belasting een geniaal stukje techniek is, denk ik dat het op langere termijn toch niet zo gezond is voor de auto. En op een licht stadsautootje vind ik het best kunnen, maar zo'n dikke 8 cilinder moet gewoon altijd op alle cilinders purren.

Ik zeg altijd, gebruik wat je hebt:jaja:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Nee echt niet @Tuulster.
Die auto heeft (naar mijn mening) niets nodig om hem op te leuken.
Motorisch is echt onzin. Zolang het m’n daily is en ik dus op gas blijf rijden ga ik er geen supercharger op schroeven. De wielen zijn dik genoeg en matchen perfect bij de rest. Deze auto is gewoon af op de 2 bovenstaande dingen na dan.
 

JeSko

Forumguru
Vergeef het ons @CDK , de gemiddelde Skoda rijder is gewend dat hun auto's upgrades nodig hebben om echt te schitteren, wij begrijpen niet wat het is om zoiets moois fabrieks af te kopen waar echt geen werk meer aan is :D

:cheers:
 

Bakkertje

Forumguru
Motorisch is echt onzin. Zolang het m’n daily is en ik dus op gas blijf rijden ga ik er geen supercharger op schroeven.

En toch zit hier een onderwater-wens in :deuk:
Nee zonder gekheid dikke bak en daar hoeft echt niets aan te veranderen, ik denk ook dat motor en karakter prima bij elkaar passen :thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan