Krijg de RAMbam....

Maken of kraken?


  • Totaal aantal stemmers
    73

CDK

Forumguru
Yeah! Zaterdag gaat het gebeuren, kenteken op naam krijgen dat was een eitje, maar om die auto verzekerd te krijgen......, man man man voelde met net Boef......

https://www.autoblog.nl/nieuws/kopen-de-rs6-die-boef-niet-verzekerd-kon-krijgen-114924

Of ze wilden niet verzekeren vanwege te hoge vervangingswaarde, of ze wilden niet vanwege de SBI code die aan m’n KVK inschrijving hangt. Kennelijk is de hele transport en koeriersbranche zo verknipt dat verzekeringsmaatschappijen er geen zaken mee willen doen, óf exorbitant hoge premies vragen zodat je aan je eigen verstandelijke vermogens gaat twijfelen :banghead:

Uiteindelijk vandaag via een Gooise makelaar die zelf ook een RAM rijdt en die mij via een Facebookpagina benaderde dat hij het wel voor me kon fixen is het vandaag dan toch gelukt om de RAM All Risk te verzekeren bij een gerenommeerde maatschappij.
 

Desperado

Forumguru
Is toch eigenlijk belachelijk dat dat zo moeilijk moet gaan.
Goed dat het wel gelukt is anders had je daar straks een mooie bolide staan waar je niet in mocht rijden :wavecry:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Captain Hook

Forumguru
Yeah! Zaterdag gaat het gebeuren, kenteken op naam krijgen dat was een eitje, maar om die auto verzekerd te krijgen......, man man man voelde met net Boef......
...
is het vandaag dan toch gelukt om de RAM All Risk te verzekeren bij een gerenommeerde maatschappij.
Ben ik toch benieuwd... die premie zal dan zeker schrikbarend hoog zijn?
 

CDK

Forumguru
@Cordoba, nee dat is vermoedelijk geen optie, maar zal er eens in duiken. Dank voor het meedenken!

@Captain Hook, uiteindelijk niet, ga nu slechts €35,- per maand meer betalen t.o.v. de Kodiaq, terwijl de RAM 2 x zo duur en 2 x zo zwaar is. En de MRB is omgerekend naar maandtarief €27,- voordeliger, dus de lasten zijn vrijwel gelijk gebleven.

Ondanks het hogere verbruik ga ik dankzij de gasinstallatie wél besparen op brandstofkosten. Bij mij in het dorp kost een liter gas momenteel circa €0,40 ex btw :)
 

JeSko

Forumguru
200 reacties al en de RAM is er nog niet eens, dat gaat wat geven :D gisteren trouwens nog een nieuwe RAM zien rijden in Geel, heel imposante verschijning, en ook gewoon mooie pick up geworden!
 

Captain Hook

Forumguru
@CDK Daar heb je mazzel mee dan.
Maar hoe kan dat dan? Want die RAM is toch behoorlijk zwaar en duur; dan is de MRB en all-risc premie toch navenant?

Als ik zie dat b.v. voor een simpele Skoda Roomster de brutopremie voor WA/beperkt casco al ruim 1100 euro per jaar is. En dan praten we over een auto met een lage risicofactor en een originele aanschafwaarde van 24k.
Dat ik, na allerlei kortingen en >20 jaar schadevrij rijden, dan nog maar 295 euro/jaar betaal is uiteraard mooi meegenomen. :jaja:

Oh, en qua MRB ga je 'm zeker als 'zakelijke' bestelauto rijden? :D

Enne, besparen op brandstof? Ondanks de lage LPG prijzen; dat apparaat zuipt als een ketter...
Nog afgezien van andere kosten 'dingetjes', zoals nieuwe bandjes, en andere slijtageonderdelen. Ook niet goedkoop lijkt me. Hoeveel olie alleen al gaat er in dat blok bijvoorbeeld? :pieker:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@Captain Hook, het is uiteraard een zakelijke auto op grijs kenteken. Ik ga wel bijtelling betalen om de staat te spekken, dit jaar ontkom ik daar sowieso niet aan (maak niet veel privé kilometers, maar wel meer dan de limiet van 500) want je hebt maar 1 x per jaar de mogelijkheid om te kiezen voor wel of geen privé gebruik.

Onderhoudskosten zijn vergelijkbaar met Skoda en banden ook. Onder mijn Kodiaq zitten ook bandjes van €280,- stuk ;)
Servicebeurt is straks weer oldskool 1 x per jaar, aangezien ik de maximale kilometers toch niet haal voor de verversing. Eindelijk weer iets wat ruim van te voren te plannen is i.p.v. een computer die roept om welke vorm van service dan ook. :)
 

Captain Hook

Forumguru
@MarcoO2 Nee, dat begrijp ik ook wel.
Maar er is een verschil tussen niet-zo-goedkoop versus bodemloze put.
Want het is en blijft een rijdend tuinhuis met aanhangterras. :D

Oh, en gezien je @CDK er zo weinig mee gaat rijden; het is meer voor de sier; op de oprit? ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
Als ik kijk naar de totale jaarlijkse kosten van mijn huidige auto in relatie tot het (afnemende) aantal gereden kilometers, dan komt langzaam maar zeker het punt in zicht dat ik net zo goed een taxi had kunnen nemen.
Da's pas écht zelfrijdend vervoer - daar kan geen Tesla tegenop! :D
 

Captain Hook

Forumguru
@Peter-036 Dat is juist; wij rijden er steeds minder mee. :jaja:
De afgelopen jaren doelbewust eens op gelet hoe vaak je onnodig de auto gebruikt(e). En als je daar rationeel mee omgaat, dan blijkt dat allemaal een stuk minder te kunnen.

En ja, het blijft mij een doorn in het oog dat zo'n stuk blik voor de deur alsnog zoveel geld kost. Maar ik heb nog geen praktisch (!) bruikbaar alternatief gevonden daarvoor. Zeker niet gezien het 'gedoe' met b.v. huur/poolauto's.

Ik heb een auto altijd al gezien als een nuttig gebruiksvoorwerp (al bijna 40 jaar mijn rijbewijs), maar economisch gezien wel tegen een forse kilometerprijs. Zelfs onze Skoda Roomster kost all-in al zowat 40cent/km. En dat vind ik gewoon heel veel geld.
Daarnaast interesseert het me werkelijk geen biet wat de buren er van denken. En met status heb ik al helemaal niks...

Maar, @Peter-036 het gaat niet over mijn auto, maar over die van @CDK ...
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het is niet voor een ieder zo, dat een auto (alleen maar) een gebruiksvoorwerp is dat je van A naar B brengt. Wanneer je puur een dergelijke rationele benadering volgt, zijn de kanttekeningen van @Captain Hook natuurlijk volstrekt logisch en alleszins te verdedigen. Veelal spelen echter emotionele factoren een rol, het plezier dat het rijden met een bepaald soort auto je biedt (in mijn geval zeker). Ik kan me zelfs heel goed voorstellen dat je een auto alleen al vanwege de V8 aanschaft, wanneer je daartoe in staat bent.
Er is hier dus sprake van een discussie waarbij uitgegaan wordt van twee diametraal verschillende uitgangspunten, waardoor deze slechts zinnig is in de zin dat men van elkaars visie kennis kan nemen.
 
Bovenaan Onderaan