Antera
Donateur
Werd van de week gebeld door de dealer dat de O4 donderdag binnen kwam en vrijdag in de showroom zou staan. Vrijdag meteen even langs de dealer gereden om hem eens van dichtbij te bekijken en moet zeggen hij valt me een beetje tegen toch wel diverse vlakken.
Eerste indruk de buitenzijde:
Het neusje is erg wennen en het overdreven platte is niet wat ik echt mooi vind. De Golf 8 heeft het ook. Daarnaast heeft de dagrijverlichting nagenoeg dezelfde look gekregen als de Golf 7,5 en vind ik het niet meer een "Skoda" ding.
Het lijkt erg de grote versie van de Scala. De belijningen zijn ook erg netjes evenals de spoiler achterop. De uitvoering die hier staat was dan niet echt de mooiste kleur maar daar valt over te twisten. De achterzijde is daarintegen weer erg goed gelukt. Nette achterlichten met lichtelijke uitsteeksels maar net niet te veel. Mooie Dynamic knipperlichten aan de achterzijde maar helaas niet in de spiegels en in de koplampen. Geheel Led is dan wel weer een mooie stap. Heeft even mogen duren maar het is dan eindelijk zover.
Binnenzijde:
Het eerste wat me opvalt bij het instappen is dat de deuren nu rondom reageren op Kessy wat ik me niet kon herinneren bij de vorige modellen. Ook hebben de handgrepen aan de binnenzijde van de greep zwarte kappen zitten ipv compleet gespoten hendel.
Na te hebben plaatsgenomen achter het stuur valt me het stuur erg op. Geen 3 spaaks meer maar een 2-spaaks stuurwiel met de nodige bedieningsknoppen. Deze zijn echt door een disgner bedacht en hebben allemaal apparte rondingen enz. De 2 chrome scrolwieltjes steken uit en lijken me erg fragiel. De tijd zla het leren of deze uiteindelijk heel zullen blijven.
Het active info display kennen we al is niks aan veranderd.
Het dashboard is voortaan deels met stof bekleed en niet meer volledig van hetzelfde materiaal. De rondingen erin zijn erg netjes en het scherm van de infotainment staat te pronken in het midden van/op het dashboard. Het lijkt in eerste instantie to "much" maar moet zeggen dat dit zeker even wennen is zoals altijd met nieuwe auto's. De infotainment is goed te bedienen en heeft dezelfde software gekregen als de Golf 8. Alles goed te bedienen en net als het vorige model netjes gegroepeerd onder de juiste menu structuur. Wat wel opvalt dat het volume regelen niet meer met een + en - touchknop is maar met een Slider bak onder het scherm. Je slide je vinger erover om de muziek harde en zachter te zetten.
De knoppen van de diverse andere functie's op te roepen instant zitten onder het scherm en zijn nog fisieke knoppen en geen touch. Alle knoppen in deze auto zijn allemaal nog echte knoppen. ( scheelt weer poetsen met al die vette vingers).
Bediening van de Clima, start/stop en andere zaken die je voorheen in het middenconsole vond zijn verdwenen en zitten allemaal in de menu structuur verwerkt.
Simple Cleaner??
De portieren van dit model zijn van hard geperforeerd plastic en ogen erg degelijk maar simpel. Jammer maar wie weet dat bij de demo auto die volgende week verschijnt bij deze dealer het anders is. We gaan het zien.
De ruimte is niet explosief toegenomen en lijkt erg op de vorige. De basis is tenslotte ook hetzelfde.
Persoonlijk vind ik hem nog erg wennen en vrees ik dat de nieuwe Seat Leon ,die eind deze maand uitkomt, een grote concurrent gaat worden.
Dit was een snelle impressie van mij, want moest het pand weer verlaten omdat ze gingen sluiten :-)
Eerste indruk de buitenzijde:
Het neusje is erg wennen en het overdreven platte is niet wat ik echt mooi vind. De Golf 8 heeft het ook. Daarnaast heeft de dagrijverlichting nagenoeg dezelfde look gekregen als de Golf 7,5 en vind ik het niet meer een "Skoda" ding.
Het lijkt erg de grote versie van de Scala. De belijningen zijn ook erg netjes evenals de spoiler achterop. De uitvoering die hier staat was dan niet echt de mooiste kleur maar daar valt over te twisten. De achterzijde is daarintegen weer erg goed gelukt. Nette achterlichten met lichtelijke uitsteeksels maar net niet te veel. Mooie Dynamic knipperlichten aan de achterzijde maar helaas niet in de spiegels en in de koplampen. Geheel Led is dan wel weer een mooie stap. Heeft even mogen duren maar het is dan eindelijk zover.
Binnenzijde:
Het eerste wat me opvalt bij het instappen is dat de deuren nu rondom reageren op Kessy wat ik me niet kon herinneren bij de vorige modellen. Ook hebben de handgrepen aan de binnenzijde van de greep zwarte kappen zitten ipv compleet gespoten hendel.
Na te hebben plaatsgenomen achter het stuur valt me het stuur erg op. Geen 3 spaaks meer maar een 2-spaaks stuurwiel met de nodige bedieningsknoppen. Deze zijn echt door een disgner bedacht en hebben allemaal apparte rondingen enz. De 2 chrome scrolwieltjes steken uit en lijken me erg fragiel. De tijd zla het leren of deze uiteindelijk heel zullen blijven.
Het active info display kennen we al is niks aan veranderd.
Het dashboard is voortaan deels met stof bekleed en niet meer volledig van hetzelfde materiaal. De rondingen erin zijn erg netjes en het scherm van de infotainment staat te pronken in het midden van/op het dashboard. Het lijkt in eerste instantie to "much" maar moet zeggen dat dit zeker even wennen is zoals altijd met nieuwe auto's. De infotainment is goed te bedienen en heeft dezelfde software gekregen als de Golf 8. Alles goed te bedienen en net als het vorige model netjes gegroepeerd onder de juiste menu structuur. Wat wel opvalt dat het volume regelen niet meer met een + en - touchknop is maar met een Slider bak onder het scherm. Je slide je vinger erover om de muziek harde en zachter te zetten.
De knoppen van de diverse andere functie's op te roepen instant zitten onder het scherm en zijn nog fisieke knoppen en geen touch. Alle knoppen in deze auto zijn allemaal nog echte knoppen. ( scheelt weer poetsen met al die vette vingers).
Bediening van de Clima, start/stop en andere zaken die je voorheen in het middenconsole vond zijn verdwenen en zitten allemaal in de menu structuur verwerkt.
Simple Cleaner??
De portieren van dit model zijn van hard geperforeerd plastic en ogen erg degelijk maar simpel. Jammer maar wie weet dat bij de demo auto die volgende week verschijnt bij deze dealer het anders is. We gaan het zien.
De ruimte is niet explosief toegenomen en lijkt erg op de vorige. De basis is tenslotte ook hetzelfde.
Persoonlijk vind ik hem nog erg wennen en vrees ik dat de nieuwe Seat Leon ,die eind deze maand uitkomt, een grote concurrent gaat worden.
Dit was een snelle impressie van mij, want moest het pand weer verlaten omdat ze gingen sluiten :-)
Bijlagen
-
91632607_3553549484715354_8720736644178640896_o.jpg100,9 KB · Weergaven: 732
-
91921524_3553551654715137_6690913895835500544_o.jpg151,1 KB · Weergaven: 722
-
91965586_3553551388048497_3785950101613051904_o.jpg151,1 KB · Weergaven: 727
-
91999048_3553551508048485_1250133038470266880_o.jpg49,2 KB · Weergaven: 697
-
92022069_3553550084715294_9189428605371809792_o.jpg102,5 KB · Weergaven: 685
-
92098453_3553547451382224_4925451826284724224_o.jpg73,4 KB · Weergaven: 699
-
92099461_3553548144715488_6730684086110650368_o.jpg155,7 KB · Weergaven: 678
-
92131621_3553550494715253_5011544965424087040_o.jpg222,2 KB · Weergaven: 669
-
92136528_3553548924715410_5381621316405166080_o.jpg170,4 KB · Weergaven: 710
-
92185904_3553551254715177_7516693183229591552_o.jpg177,6 KB · Weergaven: 702
-
92459431_3553548481382121_4089778617867829248_o.jpg127,1 KB · Weergaven: 670
-
92496556_3553549228048713_3245915190285303808_o.jpg41,7 KB · Weergaven: 694
-
92598813_3553547738048862_5419815197848109056_o.jpg142,2 KB · Weergaven: 625