Korte impressie van de Octavia 4

Antera

Donateur
De golf 8 kan me wel wat beter bekoren maar daar is letterlijk wel alles touch en piana zwart. Dus een doekje mag er wel bij geleverd worden.

Ook bij de Golf vind ik het neus meer polo dan zichtzelf. Maar goed we dwalen af.
 

PizzaPieter

Forumguru
Wel dikke LED strips in de deuren....

Voorkant lijkt ook beetje BMW3, zoals de foto van Antera liet zien.
Achterlichten van zijkant Hyundai-ish.

Maar...zoals velen zeiden...in echt zien is anders, ook in andere uitvoering/kleur mogelijk.

Ben benieuwd
 
Ik mis toch echt de typische Skoda identiteit aan de buitenkant. Persoonlijk vind ik het interieur erg mooi, maar aan de buitenkant vind ik het nu een 13 in een dozijn auto. Ik zie meer een Volvo V40 of Ford Focus of zelfs wat Aziatische modellen terug dan een Skoda. Tot en met de Octavia 3 (die ikzelf in Combi uitvoering heb) vond ik het design echt ok. En de O3 combi (voor de facelift) incl. Xenon koplampen zelfs echt mooi...
 

JeSko

Forumguru
@Hupie79

Ja Skoda's waren no nonsense langs de buitenzijde, directe vormen zonder nutteloze design features, gewoon een solide basis. Dat vind ik bv zo mooi aan de 02, 03, S2 en S3, die simpele lijnen. Je haalt een Skoda er normaal zo uit, deze niet, de 04 lijkt op de rest van de massa ano 2020.
 

Aural

Lid
Hij lijkt ook zo buiten porporties... Misschien moet ik hem met grotere velgen zien.
Was eerst heel enthousiast... nu wat minder...
 

JeSko

Forumguru
Klopt @Aural , op deze foto

92185904_3553551254715177_7516693183229591552_o.jpg

Vind ik het gewoon een lelijke Hyundai, sorry Hyundai rijders, op de voorstelling vond ik hem meevallen, zelfs mooi, maar deze lijn had ik toen nog niet gezien, in zijaanzicht is het echt een Koreaan 1op1, en vooraan gaat ie de Golf 8 achterna, al komt de Golf er nog met weg, bij de Octavia lijkt het alsof ze te ver doorgetekend hebben aan de snoet en ze hun wisser gom niet meer vonden.

Vergelijk je de blauwe van Antera echter met deze witte, die er ook komt, is het een wereld van verschil. De hoek van de foto van Antera kijkt ook wat neer op de auto, weinig auto's liggen zo mooi op de gevoelige plaat.

skoda-octavia-iv-phev-2.jpg

efpn1iw0b4d21.jpg
 

Aural

Lid
Ja klopt @WhiteSuperB . Helemaal mee eens. De eerste foto van de witte PHEV versie die je daar post vind ik veel meer Skoda hebben. Wellicht is de kleur ook niet geschikt (blauw) om die lijnen te zien.

En idd meer een Hyundai ja. Maar die 16" velgen eronder kunnen echt niet. :)
Natuurlijk zou het ook meer in lijn worden met hoe de witte eruit ziet en met de leuke tech zoals een HUD etc...
 

BBO

Senior Member
In januari heb ik de nieuwe Octavia kunnen zien op het salon van Brussel. Mij kon hij wel bekoren. De neus vind ik iets te plat. Maar ik zie dit bij veel merken. Ik denk dat dit komt door te moeten voldoen aan de veiligheidsnorm bij ongeval met voetgangers. Ik was wel geschrokken van de prijs. Langs de andere kant als ik bij andere merken kijk wat er gevraagd wordt voor bijvoorbeeld een Yaris of een Clio. De prijzen van de auto's stijgen procentueel een pak meer als mijn loon.
 

BBO

Senior Member
@BBO

Ach die grijze S3 van op jouw plaatje kan vast nog jaren mee, dus nog geen zorgen over maken ;)

Ik denk dat ik als de nieuwe Superb komt dat ik tussen de 180 000 km en 200 000 km heb. En dan mag hij weg. Hopelijk past de nieuwe Superb dan nog binnen mijn budget. Voor de fun nog eens dezelfde Superb zitten samen stellen als de mijne 4 jaar geleden, ik kwam 10 000 euro duurder uit...

In 2007 heb ik in België op de kop 20 000 euro betaald voor mijn Octavia Berline Ambiente 1.9 TDI. Ik had voor die tijd ook een mooie uitrusting. 2 zone klimaatregeling, parkeersensoren rondom, regensensor, lichtsensor, radio cd. In België is de vanaf prijs voor de nieuwe Octavia 30 435 euro. Ik had toen niet de basis uitvoering. Maar simpel gerekend is daar 50% bijgekomen. Mijn loon is sinds 2007 niet gestegen met 50%....

Dus ik hou mijn hart vast wat de nieuwe Superb over enkele jaren gaat geven.... En één van de grootste troeven blijft voor mij de ruimte in het algemeen bij Skoda.
 

JeSko

Forumguru
@BBO

De prijzen zijn inderdaad aan het stijgen, wat ik dan zou doen, indien de S4 te duur is geworden, is even door rijden met je S3 en dan op de Belgische markt een S4 zoeken waar de kop vanaf is. Ik ben Belg en het verschil met NL in nieuwprijs van auto's is enorm, en dat vertaald zich ook door naar de tweedehandsmarkt. Want wie 40k betaald heeft in NL ipv 32k in BE, wil tweedehands ook meer terug dan de Belg terug wilt en zal krijgen voor zijn auto. Die ruimte ga je aan die prijs inderdaad nergens vinden, ik heb lang getwijfeld tussen een A4, A6 en een SuperB, uiteindelijk de SuperB gekozen omdat zelfs de A6 klein aanvoelde tegenover de SuperB, en de A6 dan nog even duur was maar wel 3 jaar ouder met meer km's op de teller en minder opties. Vandaar, Skoda.
 
  • Leuk
Waarderingen: BBO

BBO

Senior Member
Ik heb nu L&K met zo goed als alle optie's. Een 2 de hands L&K combi, diesel en max 20 000 km. Die zijn echt zeer zeldzaam. En ik wil geen stap terug zetten naar minder optie's als ik terug voor Superb ga. En in de Style kan je geen zwart leder meer krijgen. Enkel beige. Is veel te snel vuil. En voor een 40 000 euro zou ik dan liever een 2 de hands E klasse van Mercedes hebben. Vier jaar geleden heb ik ook getwijfeld tussen een occasie E na mijn Volvo V70. Uiteindelijk is het toch de Superb geworden omdat hij beter was uitgerust en je steekt er niemand ogen met uit. Ik heb wel al enkele E's gevonden waar voor mij de belangrijkste optie's op zitten. Maar voorlopig mag de Superb nog niet weg. Eigenlijk ook geen behoefte aan.

Ik ben ook benieuwd of er een L&K komt van de nieuwe Octavia. Van de O3 stond die na de facelift in de prijslijst in België. Maar ik ben die geen enkele keer tegen gekomen in het wild. Terwijl een Superb L&K wel af en toe te zien is.
 
Bovenaan Onderaan