Koplampsproeiers keren niet meer terug

foxxie2

Senior Member
Meer druk nodig aangezien niet alleen de ruit maar ook de koplampen gedaan moeten worden. Dus of zwaardere pomp of 2 stuks.. ik heb er niet op gelet toen ik de bumper eraf had om eerlijk te zijn.
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Probleem opgelost, hoe het kan weet ik niet, maar de slang naar de sproeier aan de bijrijderskant zat helemaal geknikt.
Kan me niet heugen dat er iets aan die kant veranderd is, maar even de koplamp eruit (dat was een makkie zeg :xyxthumbs:) en ik kon erbij.
Slang rechtgetrokken, geborgd met een ty rap en de boel werkt weer.

@R1chard hoe haal je de koplampen er snel en makkelijk uit.
Volgens mij is er een slangetje van mijn rechter koplamp sproeier af gesprongen.
Als ik het reservoir vul, dan loopt de vloeistof rechts onder de auto er weer even snel uit.
 

Spinal

Forumguru
@Rob1.8TSI zo te zien heeft R1chard een Octavia II FL. Daarbij hoef je alleen een kunststof moer los te draaien, een hendel naast de koplamp omhoog te trekken en je pakt zo de hele lamp unit eruit (natuurlijk ook even het stekkerblok eruit trekken) Dus een lampje vervangen kun je bij de Octavia II binnenshuis doen.
Bij een Superb II moet volgens mij eerst de voorbumper eraf, er zijn dus verschillende manieren afhankelijk welk model Skoda je hebt. Bij een Yeti zou ik het niet weten...
 
Bovenaan Onderaan