Koplamp Links verwijderen

arnoe

Nieuw lid
Hallo eltjo2,

Ik heb het probleem bij xenon dat het groot licht het niet doet. Lampen verwisseld en nog geen resultaat. Nu moet ik de ballast module vervangen, maar ik weet niet hoe de lamp unit te demonteren. Zou je een paar plaatjes kunnen sturen van jou demontage?
Groeten Arno
 

eriktv

Forumguru
@arnoe voor de zekerheid: bij de S2PFL zitten er voor grootlicht aparte gloeilampjes naast de xenon(dim)lichten. Afhankelijk van je instellingen lichten enkel de gloeilampjes op, ofwel de gloeilampjes en de xenonlampen. Zou zonde zijn als je van alles gaat demonteren waar het vervangen van gloeilampjes voldoende kan zijn ;)
 

Eltjo

Forumguru
Helemaal juist @eriktv, bij de pre-FL zitten een H3 halogeenlamp naast de xenonlamp. Ik weet het niet voor de FL.
Wel kunnen van de xenons de shutters geopend worden tijdens grootlicht zodat je hiervan nog meer licht krijgt (te programmeren via b.v. VCDS).

Overigens werkt xenon AFS bij mijn auto weer goed na het vervangen en programmeren van een andere AFS-stuurmodule/Leistungsmodul. Zie https://www.skodaforum.nl/forum/i/afs-xenon-werkt-niet-storing-help.35578/#post-782136
 

Bijlagen

  • Bumper S2 demonteren.pdf
    179,7 KB · Weergaven: 55
  • P1130410-klein.JPG
    P1130410-klein.JPG
    45 KB · Weergaven: 109
  • P1130411-klein.JPG
    P1130411-klein.JPG
    45 KB · Weergaven: 121
  • P1130412-klein.JPG
    P1130412-klein.JPG
    40,3 KB · Weergaven: 109
  • P1130413-klein.JPG
    P1130413-klein.JPG
    34,1 KB · Weergaven: 105
  • P1130414-klein.JPG
    P1130414-klein.JPG
    43,4 KB · Weergaven: 101
  • P1130420-klein.JPG
    P1130420-klein.JPG
    38,9 KB · Weergaven: 108
  • P1130422-klein.JPG
    P1130422-klein.JPG
    34,4 KB · Weergaven: 99

arnoe

Nieuw lid
Beste eltjo2,

Bedankt voor de uitleg en plaatjes. Beetje late reactie, maar nog nergens aan toe gekomen. Ik hoop as weekend te sleutelen.. Wordt vervolgt!
 

brepus13

Forumguru
@arnoe in mijn S2FL heb ik volgens mij ook groot licht halogeen en normale licht xenon en led drl... weet je zeker dat er iets kapot is bij je?!
 

Eltjo

Forumguru
JAJAJAJAJAJAJAJA:banghead: bij mij dus ook, klote dingen:mad:. Ik heb er nu dus deze ingestoken, heb dat probleem van blijven haken ook niet meer.:thumbsup:
Werken die LED's goed en storingsvrij?
Helaas werken de LED's (als ze koud zijn?) vaak niet zonder canbus storing in mijn auto. Ook zijn ze helaas nogal blauw. Maar wel minder blauw dan de (blauwe) gloeilampjes geel waren..

De Ali lampjes geven (zelfs in de kofferbak- hoe lang staan die aan...) bijna geen licht meer en zorgden voor een storingsmelding van een lampje wat er volgens mij helemaal niet in zit. Ik heb alles weer origineel storingsvrij met gloeidraadjes.
 

VAG-man

Forumguru
Niet alle Ali-lampjes over één gloeidraad scheren hoor. Er zitten heus goede bij.
Je hebt er nu Chinese gloeilampen in?:pardon:
 

error404

Senior Member
Hallo eltjo2,

Ik heb het probleem bij xenon dat het groot licht het niet doet. Lampen verwisseld en nog geen resultaat. Nu moet ik de ballast module vervangen, maar ik weet niet hoe de lamp unit te demonteren. Zou je een paar plaatjes kunnen sturen van jou demontage?
Groeten Arno

Ik heb nog een ballast module liggen, mag je gratis hebben, en een setje (ali) xenon lampen erbij. Mijn auto is inmiddels weg. Ophalen in Zwolle of Hengelo
 

VAG-man

Forumguru
Zoals eerder gezegd. Het grootlicht heeft niets met de xenon verlichting te maken.
Het grootlicht is een H3 lamp (halogeen).
 

arnoe

Nieuw lid
Beste Error404,
Bedankt voor je mooie aanbod!
Helaas is Zwolle of Hengelo nogal ver vanaf mijn woonplaats, Groesbeek. Heb je tijd om het op te sturen? Dan doe ik de verzendkosten en 10 euro extra erbij voor de moeite..In de bijlage nog een foto van mijn module, kun je zien of het nummer klopt. 20190208_091957.jpg
Laat het maar weten
 

brepus13

Forumguru
@arnoe is er al meerdere keren aangegeven dat xenon niet voorziet in grootlicht... waarom dan toch de module willen vervangen? Wat zegt vcds? Welke foutmeldingen komen er uit je module? Wellicht missen we wat info maar het lijkt nu alsof je lukraak maar wat gaat vervangen en het zou zonde zijn van je tijd en geld als er helemaal niks stuk blijkt te zijn....
 

Highway

Forumguru
Groot licht op de S2 met fabriek Xenon, vanuit stand normaal licht:
+ Xenon shutter wordt open gezet, waardoor je xenon licht niet meer afgevlakt wordt (dus groot licht effect).
+ Je halogeen H3 lampje wordt geactiveerd, waardoor je ook wat extra licht krijgt.

Knipperen met fabriek Xenon:
+ alleen je halogeen H3 lampje gaat branden. Dit i.v.m. de opstart tijd van Xenon.

Wat is er nu precies defect bij jou, @arnoe ? Gaat je xenon lamp aan bij normaal licht? Indien ja - geen probleem met de ballast. Gaat je xenon lamp ook niet aan bij normaal licht, dan xenon lamp, ballast, bedrading of beheer module defect.

Gaat je xenon lamp aan met normaal licht, maar gaat alleen de halogeen lamp aan bij groot licht?
- Beide lampen, of maar 1 kant?
Indien beide kanten, mogelijk dat de juiste settings in VCDS niet goed staat.

- 1 lamp, andere functioneert wel goed:
Xenon projector defect (shutter wordt via elektromagneet aangestuurd) defect. Bedrading kapot kan ook nog. Mogelijk dat de beheer module defect is.

Indien 1 lamp het niet doet, de andere wel dan zou ik:
- beide lampen eruit halen (als je bumper los is, zo gebeurd)
- Beheer module even van links naar rechts en andersom ruilen
- testen lampen. Verplaatst het probleem nu van links naar rechts (of andersom) is de module defect. Blijft het probleem bij dezelfde lamp, iets anders defect.

Beschrijf anders je probleem eens met meer detail: wanneer gebeurd het, en wat gebeurd er precies.
 

mwhite

Forumguru
over grootlicht.
idd ook h3 maar bij branden van dimlicht gebeurt er ook zeker wat met de lens van de xenon.
 

arnoe

Nieuw lid
Ja, hallo allemaal. Ik ben niet duidelijk genoeg geweest zie ik. De ballast was al eens kapot door vocht en inderdaad; bij normaal licht geen xenon lamp aan. Alleen linker kant problemen. Groot licht weet ik niet, zal het proberen. Omdat dit al een keer gebeurd was ging ik er even vanuit dat het hetzelfde euvel was, ballast kapot.
Bedankt voor jullie uitgebreide tips, ik zal nog wat verder testen!
 

brepus13

Forumguru
Ja, hallo allemaal. Ik ben niet duidelijk genoeg geweest zie ik. De ballast was al eens kapot door vocht en inderdaad; bij normaal licht geen xenon lamp aan. Alleen linker kant problemen. Groot licht weet ik niet, zal het proberen. Omdat dit al een keer gebeurd was ging ik er even vanuit dat het hetzelfde euvel was, ballast kapot.
Bedankt voor jullie uitgebreide tips, ik zal nog wat verder testen!

Haha dat lijkt niet eens op je eerdere klacht omschrijving maar goed. Succes met je klus en hopelijk lukt het! Lang leve het forum waar iedereen mee denkt.
 
Bovenaan Onderaan