Kofferruimte Kodiaq

massis

Senior Member
Nu we het over maten van de Kodiaq hebben; ik heb de 7 zitter besteld met leren stoelen dus de optie dat de rechter stoel plat kan, kan ik niet kiezen. Ik ben 1,75 m kort dus mijn vraag is; hoeveel cm lengte (brede plank) kan in vervoeren met alle achterstoelen plat tot aan de bestuurdersstoel zodat ik met mijn lengte nog net achter het stuur kan kruipen en, wat is de lengte die ik kan vervoeren (smalle plank) als de bijrijdersstoel en leuning helemaal in de voorste stand staat?

als je de achterbank plat legt, kan die balk prima op de bijrijdersstoel leunen en schuin omhoog staan, deed ik in de octavia ook altijd. Heb zo in de octavia combi probleemloos een IKEA keukenwerkblad van 2m46+doos vervoerd. 2m50 zal dus wel lukken.

In de Kodiaq heb ik het nog niet getest over de stoel heen, maar tussen de stoelen door kon ik prima 2m10 kwijt over de armsteun, zonder dat ik daar bij het rijden wat van merkte (dus de balken kwamen niet zover naar voor). Als ik moet schatten zou ik zeggen dat met de zetel in voorste positie je er ongeveer 2m10 in kwijt kan tot tegen de koffer.
 

Frenk21

Forumguru
Hou er wel rekening mee dat de hoofdsteun niet van de voorstoel af kan mocht dat nodig zijn. Dit kon bij de superb2 wel. Kan soms lastig zijn.
 

RonaldSkodiaq

Donateur
Ik ben nieuwsgierig naar de maat van voorstoel naar achterklep. Heb nog geen plannen om iets te vervoeren.
Dacht, als iemand met een Kodiaq een keer z'n rolmaat bij zich heeft dan kan hij meten.
 

massis

Senior Member
Als je allemaal hout wil gaan vervoeren koop dan een busje ofz. Of een aanhanger

Wat is dat nu voor onzin? Ik rij met een beer van een wagen, waarom zou ik daar nog een aanhanger achter hangen zolang het niks vuil is en het in de auto past?

Ik ga regelmatig met de hangmat kamperen samen met mijn oudste zoon van 5. In oktober gaan we samen naar een bushcraftweekend bij Kaatsheuvel in de buurt, dik anderhalf uur rijden. Er zijn daar toevallig te weinig hangplekken, dus neem ik 2 hangmatstaanders mee, elk bestaande uit 2 3-poten van 210cm en 2 dwarsrails van 2m20.
Dan heb ik de keuze:
- op het dak bevestigen en maar hopen dat ze blijven liggen (ronde buizen op het dak vind ik altijd tricky, hoe je ze ook vastmaakt), en voorzichtig rijden
- aanhangwagen meenemen en de hele weg 90 moeten rijden ipv 130, om vervolgens ginds vast te zitten omdat er in een aantal krappe plekken moet gemaneuvreerd worden in het bos en op los zand
- die hele staanders gewoon in de auto knallen en relax naar ginds rijden

Ik weet het dan wel hoor.

Zelfde geldt voor een dagje zooi halen in de IKEA. Op die parking staan wringen tussen al dat volk met een aanhangwagen, of gewoon relax alle dozen in de auto schuiven?

En een busje kopen is helemaal te gek voor woorden, ff €25.000 ophoesten om te voorkomen dat mijn Kodiaq vuil wordt? 't is een auto he, geen museumstuk.
 

Toet toet

Senior Member
Mooie kleur blauw die testauto. Vond Pon alleen kennelijk niet voor Skoda Kodiaq. Wel leverbaar op Volkswagen.
 

De Ridder

Senior Member
Hij bespreekt in dit filmpje een aantal kleuren, en dit is Lava Blue. En ja, die staat in NL gewoon in de prijslijst.
 

maik1

Forumguru
In het echt komt lava blue heel anders over dan in het filmpje, dus de reaktie van @Toet toet kan ik wel begrijpen. Het zal met het camerafilter of de nabewerking van het filmpje te maken dat het groen eruit is.
Naar aanleiding van dit filmpje stond lava blue ook hoog op mijn kleurenlijstje, maar toen ik de kleur in het echt zag viel het mij tegen. Teveel groen, te donker.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Japanese Power

Donateur
Ik vind de kleur in het echt veel mooier en je kunt hem niet beoordelen op een plaatje.
Vrijwel elke dealer heeft een Kodiaq (of ander model) in Lava Blue staan.
Is afhankelijk van lichtomstandigheden, weertype en binnen of buiten hoe je de kleur ervaart.
 

Canon-Eye

Forumguru
Is afhankelijk van lichtomstandigheden, weertype en binnen of buiten hoe je de kleur ervaart
Dat klopt. Groen en blauw liggen in het spectrum dicht bij elkaar, vloeien zelfs in elkaar over. Dan gaat de lichtval een belangrijke rol spelen, alsmede de gevoeligheid van het netvlies voor bepaalde kleuren die van persoon tot persoon kan verschillen.
Kleurkeuze is dan ook per definitie strikt persoonlijk - daar is nog lastiger over te discussiëren dan over smaak... :pardon:
 

Japanese Power

Donateur
Klopt, zelfs de 3 witte kleuren van de Kodiaq zien er in de showroom bij kunstlicht op de kleurstaal vrijwel hetzelfde uit, kijk je buiten de showroom met daglicht zie je 3 verschillende kleuren wit. Werk al 23 jaar als studio-manager van een bureau omgeving 010 en heb al 23 jaar te maken met beeld -en kleurcorrecties. Kleur blijft voor mij een leuke tak van sport ;)
 

Bakkertje

Forumguru
Hou er wel rekening mee dat de hoofdsteun niet van de voorstoel af kan mocht dat nodig zijn. Dit kon bij de superb2 wel. Kan soms lastig zijn.

Bij mijn Passat dacht ik (en de dealer) ook dat het niet kon maar dat kan wel. Onder de kunststof ring op de stoel zit een heel plat ijzeren pinnetje dat je met je nagel in kunt drukken. Daarmee kun je de hoofdsteun pinnen uit de stoel trekken. Met de hoofdsteun eruit kan ik de bijrijdersstoel achterover draaien en met de bank plat past mijn surfplank van 2,78 gewoon in mijn Passat Sedan.

Plaatjes zeggen meer dan woorden in dit geval:
BUWrPSa.jpg
 
Bovenaan Onderaan