Kofferklep achterlichten.......ik moet en zal weten hoe het zit...

US Style is het mee laten branden van de knipperlichten (al dan niet op een mindere sterkte). In Amerika zijn dat een soort van standlichtjes dan. In België is het niet toegestaan (Politie doet er ook controle op) en ook de jaarlijkse technische controle zal niet lukken. Je kan dat bij vele VAG producten activeren met software, maar het mag (in België alvast) dus niet. Je ziet het soms wel op ingevoerde Amerikaanse oldtimers, waarvoor aparte regels zijn.

Wat je ook kan doen ("achterlichten in US style) is gewoon je achterlichten mee laten branden bij de dagrijverlichting. Is ook een software aanpassing. Dit heb ik persoonlijk wel gedaan, de achterlichten zijn wel mooi, en een stukje extra veiligheid...dit mag dan weer wel overigens.

Ok, dat van die achterlichten mee laten branden bij drl klinkt wel tof! Is dat met vcds te doen?
En Is er ook nog een functie om remlichten ook als knipperlicht te gebruiken? Dat bedoelde ik namelijk meer..
Voorzijde heb ik de led drl strip en die vind ik er op zich al wel tof uit zien.
Mocht het remlicht/knipperlicht ook us style zijn te doen in vcds dan heb ik zelf een hoop minder knutselwerk.
 
Okay, ziet er goed uit, ik heb geen combi, zit er in de klep dus een mogelijkheid om deze lichtunit aan te sluiten.
En aan wat voor kosten moet ik denken? Ik begrijp dat jij ook de hoek-units hebt vervangen.

Ik heb een schade bedrijf gemaild en onderhandeld over de prijs. Ik geloof dat ik voor alle units, dus twee grote aan buitenzijde en de twee driehoekjes op de kofferklep, 200 euro kwijt was.
Dit bedrijf bied ze overigens regelmatig aan op het internet..
Ik heb idd gekozen alles te vervangen omdat in de luxere uitvoering de chromen afdekkapjes over knipperlicht en achteruitrijlamp zitten.
 

TooTall

Forumguru
Je kan tegenwoordig bijna elke LED apart aansturen en een andere functie toewijzen...maar het probleem is die codering vinden...

HIER de codering voor de achterlichten te laten meebranden.

  1. STG 09 (Bordnetz) auswählen
  2. STG Zugriffsberechtigung -> Funktion 16
  3. Zugriffscode 31347 eingeben
  4. STG Anpassung -> Funktion 10
  5. Kanal (9) - Leuchte23SL HLC10-Lichtfunktion D23 auswählen
  6. Wert auf Tagfahrlicht setzen
  7. Kanal (10)-Leuchte23SL HLC10-Dimmwert CD 23 auswählen
  8. Wert auf 100 setzen
  9. Kanal (9) - Leuchte24SL HRA65-Lichtfunktion D24 auswählen
  10. Wert auf Tagfahrlicht setzen
  11. Kanal (10)-Leuchte24SL HRA65-Dimmwert CD 24
  12. Wert auf 100 setzen
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand mij misschien helpen aan een draadschema/kleuren met pintoewijzing van de achterlichtunit 2016 Superb combi?
 
Ja ik :yeehaa:
Vond de achterkant er toch uitzien of hij wat miste.. Via een schade/demontage bedrijf onderhandeld over de prijs en een complete set gekocht.
Alles gemonteerd en ziet er echt een stuk deftiger uit. De units zelf zijn ook iets donkerder, dus meer het smoke effect. Tevens zitten er een soort kristallen tekening aan de binnenzijde van de unit.
Verder heb ik de achteruitrijlampen en de knipperlichten geupgrade naar led wat het geheel compleet maakt.

Is dit gewoon plug and play en coderen of moeten er een paar draden worden aangepast?
 
Half plug and play... Buitenste units zijn zo aan te sluiten, kofferklep units even stroom trekken van je kentekenplaatverlichting
 
Is er nog steeds niemand welke mij aan een draadschema / pinbezetting van de achterlichten kan helpen?????
 
Helaas niet :cry:

Zijn maar een aantal pagina's en hetzelfde als wat ik in mijn werkplaatshandboek heb staan..
Misschien iemand anders nog een schema van de achterlichten??
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Michelv.

Forumguru
Als je bij Erwin.skoda-auto.cz een account aanmaakt kan je voor een uur(7 euro) of langer(duurder) alle schema's van jouw auto op chassisnummer downloaden, rechtstreeks kan je ze alleen printen, maar even via een omweg de pdf printen naar een ander programma, dan kan je ze gewoon opslaan.
Ik had van de week voor mijn golf binnen een uur al de electrische schema's binnen.
 

Michelv.

Forumguru
Kan geen 100% zekerheid geven natuurlijk, maar dit komt van de fabrikant dus ik ga ervan uit dat ze het allemaal zijn.

Voor mijn golf zitten de schema's van de achterlichten er in ieder geval wel bij.
 

jadijkstra2000

Forumguru
Ik dacht dat ze volledig afgestapt waren van halve verlichting..niet zo sinds de FL... ik heb de FL BusinessLine en jawel hoor.. enkele achterlichten, geen led... ik heb echt een beetje spijt dat ik nu geen matrix led heb.
De voorlampen zitten gloeipitten in de knipperlichten, zonde!

Ik dacht dat het standaard was zoals bij de pre-FL, en dan LED koplampen standaard en meerprijs voor matrix led... dat laatste vond ik wat overdreven voor 1500,- dus maar niet gedaan. nu spijt :(
 
Als je bij Erwin.skoda-auto.cz een account aanmaakt kan je voor een uur(7 euro) of langer(duurder) alle schema's van jouw auto op chassisnummer downloaden, rechtstreeks kan je ze alleen printen, maar even via een omweg de pdf printen naar een ander programma, dan kan je ze gewoon opslaan.
Ik had van de week voor mijn golf binnen een uur al de electrische schema's binnen.

Alles kunnen downloaden!! Dankie voor de site en het meedenken :thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan