Kofferklep achterlichten.......ik moet en zal weten hoe het zit...

MrEdge_

Forumguru
De achterlichten met ledstrip in de kofferklep hebben ook nog "kapjes" over de achteruitrij-, mist- en knipperlichten (Skoda noemt het "kristallen", je moet wat om die €170 te rechtvaardigen:laugh:). Lijkt me niet zo mooi als het deel in de achterklep wel zo'n kapje heeft en het buitenste deel niet.Volgens mij zit het niet in de voorbeelden die je aandraagt, maar wel iets om op te letten.

Bovenste plaatje is zonder led en "kristal" onderste is met.
Bekijk bijlage 54124 Bekijk bijlage 54125
Dit wilde ik net gaan zeggen, maar het is al gezegd :)

Het is gewoon marketing, niet meer niet minder. De meest luxe modellen hebben kapjes voor de lampen en de doorlopende strips in de klep. Volgens mij bestel je voor 170 euro niet alleen die kapjes en strip, maar ook de led kentekenverlichting?

Hoe dan ook, het zal een dure grap zijn om het te upgraden naar Style.
 

Level42

Forumguru
De achterlichten met ledstrip in de kofferklep hebben ook nog "kapjes" over de achteruitrij-, mist- en knipperlichten (Skoda noemt het "kristallen", je moet wat om die €170 te rechtvaardigen:laugh:). Lijkt me niet zo mooi als het deel in de achterklep wel zo'n kapje heeft en het buitenste deel niet.Volgens mij zit het niet in de voorbeelden die je aandraagt, maar wel iets om op te letten.

Bovenste plaatje is zonder led en "kristal" onderste is met.
Bekijk bijlage 54124 Bekijk bijlage 54125
Yep, dat is precies wat ik bedoelde en gelezen had in die thread van Briskoda. Het maakt het er inderdaad niet bepaald makkelijker op......en het zou heel goed kunnen dat inderdaad alleen de binnendelen "met kapjes" ook een doorlopende LED hebben, dat zou i.d.d. niet fraai zijn.....en zou betekenen dat ook de buitenste unit vervangen zou moeten worden....maar dat gaat me echt te ver......zo het al niet te ver gaat ;)
 
Ik heb de Ambition met extra led achterlichten optie en dus kapjes.
Hartstikke mooi voor de doorlopende achterlichten, maar de kapjes beperken wel het witte achteruitrijlicht en dus het zicht tijdens in donker achteruit rijden!
Anderen die dit ook als beperking ervaren?
 

Renkie

Forumguru
Mistachterlicht aanzetten of de rem deels aanraken. Heb je genoeg licht.
Ik heb volgens mij ook led achterlichten en vind het zicht in het donker ook met achteruitrijden prima te doen. Sommige auto's hebben ook maar aan 1 kant verlichting met achteruitrijden en dat is wel erg matig dan.
 

Dietercaus

Nieuw lid
Ik heb het gedacht dat de standaard achterlichten gewoon rood zijn en de led kristal toestanden kersenrood , ik rij veel op de Antwerpse ring en was me opgevallen
 

RvdLSkoda

Nieuw lid
Goedemorgen, is er al een Superb Ambition eigenaar die de achterlichten van een sedan heeft geüpgraded zodat het achterlicht doorloopt in het gedeelte op de kofferbak.?
 
Ja ik :yeehaa:
Vond de achterkant er toch uitzien of hij wat miste.. Via een schade/demontage bedrijf onderhandeld over de prijs en een complete set gekocht.
Alles gemonteerd en ziet er echt een stuk deftiger uit. De units zelf zijn ook iets donkerder, dus meer het smoke effect. Tevens zitten er een soort kristallen tekening aan de binnenzijde van de unit.
Verder heb ik de achteruitrijlampen en de knipperlichten geupgrade naar led wat het geheel compleet maakt.
 
Nog effe een vraagje hé jongens.. Nu hoorde ik al meerdere mensen over achterlichten in US style. Wat houdt dat precies in en hoe Is dat te realiseren?
 

TooTall

Forumguru
Nog effe een vraagje hé jongens.. Nu hoorde ik al meerdere mensen over achterlichten in US style. Wat houdt dat precies in en hoe Is dat te realiseren?

US Style is het mee laten branden van de knipperlichten (al dan niet op een mindere sterkte). In Amerika zijn dat een soort van standlichtjes dan. In België is het niet toegestaan (Politie doet er ook controle op) en ook de jaarlijkse technische controle zal niet lukken. Je kan dat bij vele VAG producten activeren met software, maar het mag (in België alvast) dus niet. Je ziet het soms wel op ingevoerde Amerikaanse oldtimers, waarvoor aparte regels zijn.

Wat je ook kan doen ("achterlichten in US style) is gewoon je achterlichten mee laten branden bij de dagrijverlichting. Is ook een software aanpassing. Dit heb ik persoonlijk wel gedaan, de achterlichten zijn wel mooi, en een stukje extra veiligheid...dit mag dan weer wel overigens.
 

RvdLSkoda

Nieuw lid
Okay, ziet er goed uit, ik heb geen combi, zit er in de klep dus een mogelijkheid om deze lichtunit aan te sluiten.
En aan wat voor kosten moet ik denken? Ik begrijp dat jij ook de hoek-units hebt vervangen.
 

TooTall

Forumguru
Ik heb een L&K, deze heeft de doorlopende achterlichten al. Geen ervaring met het vervangen.
 
Bovenaan Onderaan