Kodiaq vragen en weetjes

lakke

Lid
Zal ook nog even reageren gezien de nogal emotionele reacties met sterke bewoordingen.

Een aantal reacties vond ik persoonlijk onnodig kwetsend en beledigend van aard, maar verder wil ik daar geen aandacht aan geven. Inhoudelijk kan ik wel iets toevoegen.

Het is mijn ervaring (iets anders dan een ongefundeerde mening) dat LA met ACC en zandzakje leidt tot een defensieve en rustige rijstijl. LA werkt alleen goed bij lagere snelheden (tot ong 110). ACC zorgt ervoor dat je meer afstand houdt dan de gemiddelde bestuurder. Het zandzakje zorgt ervoor dat het systeem ophoud met piepen; het systeem piept ook als je wel de handen aan het stuur hebt.

Zonder zandzakje vind ik LA eigenlijk onbruikbaar door het aanhoudende gepiep (dus ook met handen aan het stuur). Soms leg ik inderdaad mijn handen op mijn schoot op rustige stukken rechtuit. Ik zit dus niet achterin, ga niet op mijn telefoon of wat dan ook. Ik neem mijn veiligheid en die van anderen zeer serieus.

Hopelijk was deze bijdrage in de ogen van alle guru's forumwaardig.
 
  • Leuk
Waarderingen: 907

CDK

Forumguru
@lakke, het systeem is simpelweg (nog) niet goed genoeg, daarom zit er ook nog geen auto-pilot functie op de Kodiaq. En het klopt dat het systeem af en toe van zich laat horen als je het stuurwiel te losjes vast hebt.
 

EdK

Forumguru
Is dit niet uit te zetten met VCDS en zo ja zou die optie dan niet een stukje veiliger zijn ?
 

Frenk21

Forumguru
Je kan het zelf toch bij de instellingen uit zetten?
Ik heb het niet besteld omdat ik er negatieve reacties over had gehoord. (Ook van duitsers;))
 
Heb deze week tijdens een nachtelijke en regenachtige rit ervaren, dat de verlichting erg kort voor de auto schijnt.
Ik schat een meter of 20 maximaal. Soms zijn bochten en andere situatie's zeer slecht te zien, waardoor gevaarlijk was en vermoeiend, omdat ik veel moest "turen". Weet iemand of het mogelijk is om de hoogte en daardoor reikwijdte te verstellen? Auto is voorzien van full led-verlichting. Kan ik dat zelf?
 

Japanese Power

Donateur
Is die niet zelf nivellerend ? Net als bij Xenon?
Klopt inderdaad, op moment dat je de motor start zie de lampen zichzelf stellen, Xenon idem als full LED.
Maar herkenbare opmerking, je hoort mensen vaker zeggen dat bij behoorlijk slecht weer het lichtbereik van full LED minder is dan bij Halogeen of Xenon.
 
Klopt inderdaad, op moment dat je de motor start zie de lampen zichzelf stellen, Xenon idem als full LED.
Maar herkenbare opmerking, je hoort mensen vaker zeggen dat bij behoorlijk slecht weer het lichtbereik van full LED minder is dan bij Halogeen of Xenon.
Dat klopt. Maar mijn vraag is, kan er wat aan gedaan worden? Een monteur zei mij, dat hij aan de computer moet en dat ongeveer een half uur duurt. Zijn er meer Kodiaq berijders met hetzelfde probleem en hebben die een oplossing, dan wel heeft de garage het opgelost?
 

Arjann

Forumguru
Weet iemand of het mogelijk is om de hoogte en daardoor reikwijdte te verstellen? Auto is voorzien van full led-verlichting. Kan ik dat zelf?

Ik zou in eerste instantie de afstelling laten controleren. Mochten ze afgesteld moeten worden, dan moeten ze inderdaad met de testkast opnieuw in basisafstelling worden gezet
 

VanBokhoven

Senior Member
Ik zag dat er nieuwe kaarten downloadbaar zijn op het update portel. Zelf nog niets mee gedaan, maar voor diegene die er op zitten te wachten; hij is er.
 

907

Senior Member
@hoogte instelling koplamp
Ik zou de vraag bij de dealer neerleggen, maar let op.
Van mij M6 (Xenon) vond ik de de bundel bij aanschaf ook te laag. Hij bescheen nauwelijks de bumper van mij voorligger, meestal alleen de banden. 1e reactie van de garage, kunnen we niet aanpassen want xenon. 2 beurten later na overname van de garage was de reactie “doen we”.
De weg wordt nu verder weg verlicht, van een voorligger word meestal het nummerbord beschenen.
 

Japanese Power

Donateur
Op een ander skodaforum is het kwestie van je Spiritnummer in veld noteren en alles word gewoon auto geplaatst.
Je kunt op de site van Spritmonitor toch heel makkelijk bij Mileage icon de Unit km/l kiezen, vervolgens als codetype de BBCode kiezen en vervolgens de stijl kopiëren die je wilt... Deze plak je in je handtekening en dan is het toch klaar?
 

Canon-Eye

Forumguru
alleen dat icoon met kruis kan ik nu niet vinden en dus verwijderen......grrrr
Tip (die op de tablet waarschijnlijk niet werkt, maar wel op de pc of laptop):
  • zet het stuk van je handtekening in het geheugen met Control+C,
  • plak het voor de zekerheid even in een geopend word-document.
  • Verwijder vervolgens je totale handtekening, sla deze op (dan kun je zien of dat kruisicoon weg is)
  • open hem opnieuw en plak het "geredde" deel van je handtekening erin met Control+V.
Mocht er onderweg onverhoopt iets mis zijn gegaan en komt er daardoor niks bij de laatste stap, dan heb je in dat worddocument nog een backup om te kopiëren naar het handtekeningveld.
 
Bovenaan Onderaan