Kodiaq vragen en weetjes

CDK

Forumguru
@Corné Als jij de all-seasons band de beste oplossing vindt voor de winter dan kan je die band het hele jaar gebruiken en hoef je niet te wisselen in april. Jou band die goedgekeurd is voor de winter is ook goedgekeurd voor de zomer! Of vertrouw je dat niet?
Voor de zomer is hij voor mij ongeschikt, ben daar een te sportieve rijder voor. Ik wil in de mooi weer periode ultieme grip, Michelin Pilot Super Sport of de nieuwe versie Pilot Sport 4S is voor mij de enige band die qua grip op droge weg aan perfectie grenst.
 

lakke

Lid
Tip voor waarschuwing Lane Assist: zakje zand op stuur.

Deze tip is natuurlijk heel onverstandig en potentieel gevaarlijk, maar toch doe ik het regelmatig. Om van de waarschuwing af te komen dat ik mijn handen weer aan het stuur moet doen, heb ik een pennen-etui gevuld met zand. Deze is zacht en kneedbaar en als je deze op het stuur legt, net zwaar genoeg om het systeem te foppen.

Op de snelweg heb je zo i.c.m. radargestuurde cruise-control een zelfsturende auto. Ondertussen weet ik welke bochten het systeem niet aankan en dan neem ik het stuur weer over. Wel blijven opletten dus!
 

Facedown

Nieuw lid
Tip voor waarschuwing Lane Assist: zakje zand op stuur.

Deze tip is natuurlijk heel onverstandig en potentieel gevaarlijk, maar toch doe ik het regelmatig. Om van de waarschuwing af te komen dat ik mijn handen weer aan het stuur moet doen, heb ik een pennen-etui gevuld met zand. Deze is zacht en kneedbaar en als je deze op het stuur legt, net zwaar genoeg om het systeem te foppen.

Op de snelweg heb je zo i.c.m. radargestuurde cruise-control een zelfsturende auto. Ondertussen weet ik welke bochten het systeem niet aankan en dan neem ik het stuur weer over. Wel blijven opletten dus!
Dat je je eigen leven op het spel zet oke, maar dat je de levens van anderen hiermee op het spel zet is imo crimineel te noemen. Jij vindt het waarschijnlijk wel veilig, maar dat vindt de pipo die met 8 biertjes op nog prima kan rijden ook. En degene die haast heeft en daarom heel even 80 rijdt in een woonwijk.
 
Vorige week 10 liter adblue getankt bij Shell aan A58. Stond een vrachtwagen symbool op maar de vulbuis paste net. Tanken ging heel langzaam, als je iets te hard knijpt slaat hij af. Maar in een paar minuten toch 10 liter naar binnen gekregen voor maar 68 cent per liter.
 

vdam

Nieuw lid
Hoi kodiaq vrienden,
Heb nu een iPhone X maar het lukt me nog steeds niet om de hotspot verbinding automatisch te laten verlopen.
Moet altijd de mobiele hotspot op de iPhone uit en dan weer aanzetten en op de Colombus moet ik naar instelingen en dan naar wlan om mijn iPhone te koppelen sorry hoor, dit moet toch veel makkelijker kunnen.
voor mij is geen optie om een losse simkaart in de beer te stoppen daar rij ik gewoon te weinig km voor.
Las dat je voor Android een app heb maar voor de iPhone kan ik niet vinden.
Wie denkt met me mee
 

Meurtz

Lid
@vdam : je kan voor je bestaande telefoon SIM een 2e SIMkaart bestellen. Bij vodafone kan je dan het data deel via 2 SIMS in je bestaande abo koppelen. Je moet alleen even kijken of een vaste SIM in de beer wel goed werkt. Ik zit er ook over na te denken. Het heet Multi Data SIM. KPN heeft ook zoiets
 

Rayzman

Actief lid
Dat is gewoon hoe de hotspot bij de iPhone werkt. Als hij niet gebruikt wordt schakelt hij uit en moet je hem opnieuw aanzetten om te gebruiken. Dit Spaart wel je accu.
 

EdK

Forumguru
Sorry maar dat vind ik de waarde van deze post... @EdK
Onverantwoord en forumonwaardig.
Tsja, ik zag onlangs iemand in een filmpje die serieus bezig was om zijn waterpas met water bij te vullen wat er zat lucht in de Libellen van zijn waterpas......:dankje:

En hoe vaak worden er niet beveiligingen in machines overbrugt omdat men anders net niet kan doen wat men moet doen.
En het stomme is dat het in 99% van de 100 keren ook nog gewoon goed gaat, en men dus gewoon gelooft dat het kan !
En ja men gaat dit nog rustig verdedigen dat het een toevalstreffer was dat het die ene keer fout ging, want het gaat toch altijd goed....??!!

Of ik met deze handeling van die zak het ermee eens ben ??? neuhhhhhh
 

907

Senior Member
On topic hotspot iPhone.

Als ik (voor gebruik naast mijn auto navi) mijn motor TomTom 410 in de auto in aanzet, zie ik binnen 5 seconden een blauwe balk in mijn i8 verschijnen als teken dat de koppeling met hotspot is gelegd. Ook als de i8 in zijn scherm vergrendeling staat. Dus als er al een slaapstand op de hotspot zit, werkt het feilloos.
Helaas heb ik nog geen beer om het daarop te testen...

Nog van belang, de eerste hotspots van Apple hadden een begrenzing van 2 of 3 apparaten te gelijk, ik weet niet hoe dat nu zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: RobP

VanRoyal

Forumguru
@vdam Ik dacht dus ook dat je helemaal het menu van de Kodiaq in moest, maar dat is niet zo. Je hoeft alleen je hotspot scherm op de iPhone te openen en dan even te wachten. Totaal niet gebruiksvriendelijk, maar goed....
 
Bovenaan Onderaan