Kodiaq - vraagjes van een nieuwe Skoda-rijder

BelKodi

Senior Member
Haha, idd dat je zogezegd te dicht zit op je voorligger... Ook op mijn Octavia RS maar de marge is wel heel ruim genomen hoor... Enkele tientallen meters tussen en toch maakt ie die melding. Afstand is wel in te stellen dacht ik.
 

BelKodi

Senior Member
In de praktijk vind ik het toch altijd heel ruim genomen... Heb je zelf totaal niet de indruk dat je dicht zit.
Er past met gemak nog een Leopard tank en een Dacia tussen. :)
 

Canon-Eye

Forumguru
80 km/u komt overeen met 22,22 meter per seconde. Om 2 seconden afstand te houden heb je dus een kleine 50 meter nodig, oftewel de afstand tussen een hectometerpaaltje en volgende (of vorige) witte reflectorpaaltje. Dat is een handige meetlat langs elke provinciale of snelweg.
 

JeSko

Forumguru
Neen meer omdat SUV's om één of andere reden altijd mijn kont willen kussen, en me vaak agressief passeren op verhoogde inrichtingen. Daar waar je eigenlijk maar 30 mag, maar waar elke hogere auto aan 50 over knalt. Ze hebben geen geduld meer en worden agressief van lage auto's.
 

Roronoa

Actief lid
Moet wel eerlijk toegeven dat ik nog geen ambetante kodiaq of karoqrijder heb gezien. Wel een Kamiq rijder in de buurt die rare stoten uithaalt, maar die deed het met zijn Polo ook.
 

ena

Forumguru
Beste wensen allemaal!

Ik ben op zoek naar de voice enhancer op de Kodiaq, waarbij de bestuurder spreekt en dit via de speakers op de derde zitrij wordt versterkt. Ik kan dit echter niet terug vinden. Weet iemand hier meer over? Zou deze functie geschrapt zijn op de FL?
 

Japanese Power

Donateur
Zit er vlgs. mij nog steeds op @ena . Skoda heeft er in april 2021 nog mee gepronkt...
Even goed in je geluidsinstellingen kijken. Of als je in de auto zit en aan je volumeknop draait het icoontje links van de schuifbalk even aantikken, dan kom je ook gelijk bij de instellingen van stemversterking.
 

hemi24

Forumguru
Kleine toevoeging: je moet wel aan de volumeknop op het apparaat zelf draaien, dan krijg je het knopje rechts van de volumebalk te zien.
 
Weet niet of ik hier goed zit, maar weet iemand of je te telefoon nog via stuurbediening kan opnemen? Ik kan geen knop vinden op het stuur. Betreft Kodiaq 2022.
 
Bovenaan Onderaan