Status
Niet open voor verdere reacties.

achbrouwer

Forumguru
Hoi Corné,

had de foto's van de verlaging en verbreding ff bekeken
ziet er strak uit.
geen wonder dat hij goed op de weg blijft liggen.
begint de eigenschappen van een "REUZE" kart te krijgen zo :tegek:
 

Bakkertje

Forumguru
Bij JD weten ze toch wel raad inmiddels met de 2.0 TSI? Nu dat je een tijdje hebt moeten afzien is de 320 pk en 450 Nm een aardige upgrade toch?
Of is die stage 2 tuning nog niet beschikbaar voor de Kodiaq?

Maar @Corné de Kluijver troost ja met de gedachte dat het altijd vervelender kan..
 

CDK

Forumguru
Niemand kan nog iets met de computerversie van de Kodiaq 2.0 TSI @Bakkertje, ook de Tiguan heeft dit euvel, zodra de ECU gekraakt is zijn alle stages mogelijk. Het enige wat wel kan is een powerbox, of zoals ze dat tegenwoordig netjes plegen te noemen..., een externe ECU...... Persoonlijk ben ik daar op z’n zachtst gezegd geen fan van. Simpelweg omdat het niet optimaal is en zelfs schadelijk kan zijn.
 

LT83

Forumguru
Ik zou het wel aandurven met een powerbox. Als je het bij een gedegen bedrijf laat doen zullen ze na plaatsing wel goed loggen op de weg.
Zodat alles binnen de grenzen blijft. Geen optimale manier van tunen, daar ben ik het absoluut mee eens.
Maar ik jouw geval, ik zou hem snel door JD op 300pk laten zetten :tongue:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik heb uitstekende ervaring met zo'n JD box. Vraag me alleen wel af of het wat is voor tuning boven stage 1. Maar misschien een tussenoplossing. Ik kon de box destijds omruilen voor OBD tuning tegen een zeer redelijke vergoeding
 

LT83

Forumguru
Ik heb uitstekende ervaring met zo'n JD box. Vraag me alleen wel af of het wat is voor tuning boven stage 1. Maar misschien een tussenoplossing. Ik kon de box destijds omruilen voor OBD tuning tegen een zeer redelijke vergoeding

Box is ook alleen stage 1 volgens mij. En misschien bij diesel ook stage 2 (exit DPF). In basis is het gewoon de computer een beetje "manipuleren", je laat hem denken dat hij andere druk e.d. levert. Je kunt dus ook vrijwel niets veranderen aan het verloop, maar zult over het algemeen procentueel wat winnen ten opzichte van stock. Natuurlijk moet je dit ook goed instellen om een mooie lijn te behouden. Een auto met een turbo upgrade of veel modificaties moet je dus ook nooit met een box tunen, die heeft specifiek aangepaste software nodig. En dan moet de computer te kraken zijn.
 

LT83

Forumguru
Mij is ooit verteld "bij twijfel altijd doen", had in dat geval niets met auto's maar met een andere hobby van veel mannen te maken;)
Maar de vlieger gaat hier ook wel op toch....anders de topictitel inderdaad even veranderen :tongue:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Kijk Luuk het zit zo, JD wil / kan alleen de software maar doen en niet de rest van het project. Anders was het makkelijk om die box later in te ruilen op een stage X OBD tuning. Ik ga nu niet ff duizend euro betalen voor zo’n toverdoos en een dynorun ;)
 

LT83

Forumguru
Ben je er al uit wat erop moet, volgens mij wil JD best een turbo upgrade doen.
Maar wel eentje met een hybrid turbo, als jij er een `dikke Gerrit` op wil zal dat voor hun misschien te kostbaar zijn qua tijd voor de aanpassingen. Toen ik er vorige week was stond er ook een yeti voor turbo ombouw.
Weet je zelf al zeker wat je wil? Een goede hybride levert al serieus vermogen en ook lekker veel onderuit.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@Luuk Thijssen, ik citeer uit een mailconversatie “Op dit moment zijn wij qua bezetting niet ingericht om deze motoren geheel intern te upgraden” Ik moest de aanpassingen elders laten uitvoeren en dan wilde JD de software doen op het moment dat die mogelijkheid er is. RH customshop werd aangedragen als mogelijke optie. Maar dan komt de uitlaat bij JM vandaan, motor / turbo upgrade bij RH en de software bij JD, dan hoef ik jou niet uit te leggen hoe het gaat als er stront aan de knikker is....? Dergelijke situatie wil ik voorkomen. Het is dat ik niet kon wachten met het uitlaatsysteem om toch maar ergens te beginnen, want liefst laat ik alles op 1 adres doen.
 

LT83

Forumguru
Ja dat snap ik, maar als jij een TTE525 erop wil en een andere intercooler, intake + brandstofpomp zal dat wel kunnen toch.
Pak je ook 500+pk en 600+nm mee en houdt je de internals (op de koppeling misschien na) standaard.
Of wil je toch die Garret?
 

CDK

Forumguru
Nee hoor TTE525 is een mooie optie, alleen wil JD tot 425 max 450 pk op het standaard blok en dat is voor mij 'te weinig' maar wellicht zijn de inzichten veranderd, hoor van diverse andere tuners dat het blok toch identiek zou moeten zijn aan het Golf R blok en dan is 500 pk en 600+Nm wél een optie zonder aanpassing aan de internals. Zelfs de koppeling zou standaard moeten kunnen blijven, alleen softwarematig aanpassen.
 

MaxN

Donateur
Maar moet de beer gaan concurreren met de Griffin op vermogen(450), koppel(2350 :rockon:) of verbruik(33/100) na de aanpassingen? :pardon:

Wel super balen dat het zo lang duurt voor men iets met de ecu kan doen!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan